Annons:
Etikettklimakteriet
Läst 2948 ggr
MissRoxxy
12/16/14, 2:37 PM

Ont med kondom

Hur vanligt är det att ha få ont av att ha sex med kondom?

Annons:
ChristineL
12/16/14, 2:46 PM
#1

Har jag aldrig hört någon som haft. Ont på vilket sätt? Var då nånstans? Glidmedel är bra grejer!

[Thiah]
12/16/14, 2:54 PM
#2

Finns dom som är allergiska mot latex som finns i de flesta kondomer. Ja/vi använder de kondomer med extra glidmedel. Annars funkar det inte för mig.

IceTee
12/16/14, 2:56 PM
#3

Jag får det! Men jag har problem med att jag ofta spricker vid sex, även med glidmedel, så jag antar att när kondomen blir "skrynklig" så blir det värre! 
Dock underlättar det mycket om man har en tunn kondom och glidmedel för mig! Sen kan man även vara allergisk mot latex, vilket också kan göra att det gör ont. Då finns det latexfria kondomer att köpa 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

[M1nho]
12/16/14, 5:03 PM
#4

Vet inte hur vanligt det är, men jag får jätteont av kondom. Det svider som eld där nere och kliar efteråt.

MissRoxxy
12/16/14, 7:09 PM
#5

#4 Jag känner lite så med. Att det svider.

[TanatosNyx]
12/16/14, 8:43 PM
#6

det kan vara friktion, latexallergi eller reaktion på spermiedödande medel.

Annons:
ChristineL
12/16/14, 8:45 PM
#7

Är du ordentligt uppvärmd innan ni kör igång? Jag tänker också allergi annars, prova latexfria kondomer till att börja med.

linapersson1989
12/17/14, 9:41 AM
#8

tänkte också på det att har man ett känsligt underliv är det bästa att inte använda glidmedel utan olivolja som är helt naturligt och inte förstör slemhinnorna som är väldigt känsliga använd inte saker som är vattenbaserat då detta torkar ut dem. Kan också vara bra att tänka på att efter sex så ändras ph-balansen och då är det bra att smörja in sig med fil eller yoghurt med goda bakterier i, minskar också risken för urinvägsinfektion. :)

[Udoon]
12/17/14, 4:22 PM
#9

kan vara antingen latexallergi, eller glidmedlet dom flesta kondomer är försmörjda med som är problemet. man måste inte använda olivolja som #8 säger även om olika naturliga oljor är bra (men bryter ner kondomer, så är kondom ditt enda preventivmedel är det värt att tänka på), vill man använda glidmedel så leta efter ett utan glycerin eller parabener i, det är ämnen som många reagera på. själv gillar jag Sliquids olika varianter, många bra erotikbutiker brukar ha det.

IceTee
12/17/14, 7:14 PM
#10

Var noga med att inte använda olja om du använder kondom! Det kan "lösa upp" den, som #9 säger, vilket gör att den går sönder och inte skyddar något

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: