Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1385 ggr
lostinspace
11/26/14, 5:14 PM

Svamp? Skavsår? Irriterade slemhinnor? Hjälp!

Jag har träffat en kille nu i ca två veckor. Första gången vi hade sex så hade vi det i flera timmar (typ 5), och andra gången nästan lika länge. Han kommer alltid i mig. Efter första gången så var jag öm (kanske inte så konstigt med tanke på tiden plus att han är ganska stor) och det kliade runt slidöppningen. Jag tänkte ju på skavsår då eller torra slemhinnor. Men det blev likadant efter andra gången också. Jag har haft ökade flytningar, ganska rinniga och vita skulle jag väl vilja påstå. Klådan lägger sig efter ett par dagar men flytningarna är ju kvar. Jag har läst om Svamp men det är ju egentligen bara kliandet som stämmer in, mina flytningar ser inte ut som keso.. Jag har spiral och har inte haft problem med den innan, så jag tror det har något med sexet att göra.. Kan jag behandla för Svamp även om jag inte är säker på att jag har det? Vad gör man åt torra och irriterande slemhinnor?

Annons:
[Thiah]
11/26/14, 5:17 PM
#1

Du borde inte behandla för Svamp om du inte fått diagnos. Man kan sätta filmjölk/ naturell youghurt mot underlivet för att minska klåda och rodnad. Sen kanske ni behöver extra glidmedel om ni ska ha sex så länge på en gång. Det är mycket friktion att hantera för dina slemhinnor.

lostinspace
11/27/14, 12:46 PM
#2

Okej, då gör jag inte det. Idag kliar det inte och inga konstiga flytningar heller. Tack för ditt svar! :)

OlgaMaria
11/27/14, 2:23 PM
#3

Jag tror det bara är "skavsår". Man blir öm i slemhinnorna efter så mycket sex. Du kan smörja med någon olja, t ex rapsolja eller kokosolja.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: