Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1309 ggr
[M1nho]
2014-11-26 13:25

Rodnad i underlivet

Hej,

Den senaste tiden har jag märkt att jag är väldigt röd vid inre blygdläpparna,  längst sidorna liksom. Det är rött och känns torrt & irriterat. Men det kliar eller svider inget direkt. Kanske ibland lite, men ingenting jag direkt märker eller tänker på. .Det är ingenting vid själva öppningen utan där är det helt normalt. Så det är alltså där uppe längst sidorna på insidan. 

Någon idé vad det kan bero på? Vad kan jag smörja med?

Tänkte först fråga här, men ska nog boka tid hos gynekologen..😮

Annons:
[rumelle]
2014-11-26 16:55
#1

Låter som att du kan vara torr. Det händer mig ibland och det är då ungefär som du beskriver dina symptom. Undvik att tvätta md vanlig tvål där nere. Min barnmorska tipsade om att man kan tvätta med olja istället för tvål, typ olivolja, kokosolja eller babyolja. Helosansalva tycker jag är toppen när man är torr. Brukar smörja in ordentliggt på kvällen innan läggdags, känns kladdigt och lite skumt men hjälper faktiskt väldigt bra. Vet inte om Helosan rekommenderas officiellt men det är var bönder använder till kornas spenar så det lär ju vara tillräckligt milt tänker jag.

Om problemen inte går över kan ett gynbesök nog vara en bra idé.

[M1nho]
2014-11-27 15:10
#2

Tack för tipsen. Ska testa och smörja samt tvätta med olja. Får se om förbättras  något över helgen annars ringer på måndag.

Upp till toppen
Annons: