Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 2104 ggr
jela96
11/23/14, 12:00 AM

Vad ska vi göra..

Hej! Snälla kom med tips, råd eller idéer. Vi går under.  Min pojkvän kom till Sverige från Afghanistan för 2 år sedan och var då 16 enligt hans id papper dock valde migrationsverket att han minsann var 18 så det betyder att han nu är 20 i Sverige. Han fick sitt tredje och sista avslag förra sommaren och sedan dess har det vart ett helvete. Han har inte rätt att jobba och dom kan inte skicka tillbaka honom om han inte självmant skaffar sig ett pass. Så han gör ingenting om dagarna, ligger bara hemma och går ut och går. Jag ser hur det blir svårare och jobbigare varje dag för honom. Han hållet på att förstöra sig själv. Vi bråkar även mycket i de perioderna som är jobbigast. Vi har försökt prata med både polis och migrationsverket men inget hjälper. Vi har knappt råd med hyran då han saknar inkomst och jag studerar. Vi vill så gärna köpa gård eller hus i framtiden men ser inget ljus i framtiden Så ja. Vad gör vi nu?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Aleya
11/23/14, 12:06 AM
#1

Fast är det inte dina päron som betar lägenheten. Och har han inte haft någon slags inkomst? Jag säger att du ska sluta låta han leva på dig. Ni har inget hälsosamt förhållande. Och som jag minns det var det inte många veckor sedan som du var så rädd för han att du ville kalla in kvinnojouren. Så jag tycker fortfarande gör slut och gå vidare!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jela96
11/23/14, 12:08 AM
#2

Jo mina föräldrar betalar tills jag tar studenten och han får en inkomst på 600 så 400 kr mindre än mig och det är från migrationsverket… Vi har pratat och pratat och lyckats lösa allt.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Aleya
11/23/14, 12:11 AM
#3

#2 fast det är inte normalt att man är rädd för sin partner. Jag tycker inte att det låter nå vidare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jela96
11/23/14, 12:13 AM
#4

Vi har som jag sa löst det :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[SophD]
11/23/14, 3:51 PM
#5

Har migrationsverket bestämt sig, så har dem… Har han någon advokat? I så fall så kan ni kontakta honom eller henne för hjälp/råd 🙂

Majken!
11/23/14, 9:10 PM
#6

Vilket avslag är det han fått? Är det uppehållstillstånd eller att ändra det felaktiga födelsedatumet?

Annons:
jela96
11/23/14, 9:13 PM
#7

5# Jo verkar ju tyvärr som det… Han har haft advokat men dock så har han inte rätt till advokat längre pga. avslagen…

6# Avslag på uppehållstillstånd/rätt till asyl… Han måste alltså lämna landet enligt dom.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Majken!
11/23/14, 9:20 PM
#8

#7 Då finns det väl egentligen inte så mycket att göra. Han kan gå under jord och leva gömd eller återvända, jag förstår inte riktigt vad du vill ha för slags råd på vad ni ska göra?

jela96
11/23/14, 9:40 PM
#9

8# Känns bara som om det borde finnas NÅGOT man kan göra. Det är så jäkla jobbigt då han inte kan eller får göra någonting och om han åker tillbaka till Afghanistan lär han dö.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Majken!
11/23/14, 9:43 PM
#10

#9 Beklagar er situation.

Upp till toppen
Annons: