Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 2973 ggr
Anonym
Anonym
2014-11-19 23:41

Sunt förhållande?

Hej.

Jag har så många tankar och så många frågor. 

Jag och min pojkvän delar inte samma kultur. Han har bett mig att inte umgås med killar men med tjejer är det inget problem. Så jag har sagt upp vänskapen med alla killkompisar och orkar inte längre träffa tjej kompisarna. 

Han vill ha sex varje dag men jag har lust kanske 2-3 gånger veckan han accepterar inte nej utan blir sur. Han tycker inte att man bara kan ligga på sängen och mysa vilket jag tycker. 

Har också märkt att det ofta känns skönt att vara borta från honom och bara vara ensam. 

Han är ändå så viktig för mig och jag älskar honom enormt mycket men har börjat störa mig och han ser också att jag är annorlunda mot honom.

Han gillar ofta och reta mig och nämna att tjejer är snygga och att han önskar att han hade en flickvän. Han vet att det sårar mig och ibland håller han på tills jag börjar gråta då kommer han och kysser mig och säger förlåt.

Jag har extremt svårt att lämna människor och det är näst intill omöjligt för mig…

Vad ska jag göra???

Annons:
Hanna
2014-11-19 23:50
#1

Jag hade aldrig orkat med ett sådant förhållande.
Om båda verkligen vill vara kvar i detta så kanske parterapi är något, annars känns det inte som något att hålla kvar vid. Tror knappast att någon av er mår bra som det ser ut nu och du ska absolut inte tvinga dig kvar för att du är rädd att såra någon etc.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

FjantYoda
2014-11-19 23:51
#2

Som svar på rubriken: Nej det låter inte som ett sunt förhållande. 

Det är jobbigt att bryta med folk man umgås mycket med men av det du skrivit här så låter det som du kan få det bra mycket bättre utan han i ditt liv.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Cindy S
2014-11-19 23:54
#3

Tror du verkligen att det finns en framtid med honom? Ni verkar för olika. Säg till honom att han vet att som han håller på så kommer han att krossa dig och lämna dig och hata sig själv för det. Eller så lämnar du honom och allt fina ni hade kommer att försvinna, och det enda ni kommer ihåg är det dåliga. Säg att ni borde göra slut. Det är en idé. Annars så kan ett snabbt och absolut avslut vara det mesta. Prata inte med honom om det, lämna bara ett meddelande. Ifall han blir sårad får han ta det, han fattar nog varför du lämnar honom. Jag vet inte om han är en snäll människa som beter sig dumt, eller en dum människa som ibland kan vara snäll, men det här spelar ingen roll. Han skulle nog inte passa med någon från sin egen kultur heller, med sina krav på sex trots ovilja och behov att förnedra(jag trodde ditt inlägg skulle sluta med våldtäkt). Han behöver år av terapi och du med, men ni mår inte bra av att vara tillsammans.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zepp
2014-11-19 23:54
#4

Låter som det vore dags att lämna det förhållandet?

Vi misslyckas ibland.. rätt ofta vad gäller förhållanden hur som helst.

Vi är inte misslyckade för det utan det kan om det vänds till det rätta bli en lärdom!

Tror inte det handlar så mycket om kultur som om mognad och personlighet, det krävs två för ett lyckligt förhållande!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anonym
Anonym
2014-11-19 23:57
#5

Jag önskar verkligen att jag kunde ändra på honom men det verkar omöjligt. Vi har varit ihop i 1 år och 8 månader och han har alltid vart såhär…

Våra bråk är inte normala. Vi skriker, slåss och han kan ibland när jag är elak tillbaka mot honom så kan han slå mig så himla hårt..
Jag kan lämna honom men jag älskar honom så..

VästkustFia
2014-11-20 00:03
#6

Efter vad du skrev i det sista inlägget finns det bara ett råd att ge: lämna! Ju förr desto bättre.

Annons:
Anonym
Anonym
2014-11-20 00:03
#7

Han brukar också vilja ha pengar av mig. Har gett honom 20.000 av mina sparade pengar och jag måste oftast köpa cigaretter och allt till honom medans jag inte får nått tillbaka. Han har ständig koll på mitt konto medan jag aldrig vet hur mycket han har. Just nu vräkte han ur sig att han ska köpa kläder till sig själv imorgon medan jag  betalat maten idag för att han inte hade råd och jag har alltså 300 på mitt konto.

LeJ
2014-11-20 00:06
#8

Lämna honom, ingenting kommer att bli bättre, bara värre om du stannar. Det är inte kärlek Så kan du lämna honom så gör det så fort du kan.

Skogsraah
2014-11-20 00:10
#9

Du är i ett förhållande där misshandel pågår, du MÅSTE bryta!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
Anonym
2014-11-20 00:12
#10

Men jag var verkligen jätte elak mot han och förnedrade hans familj. Han slog till mig i ansiktet så hårt att jag blev yr. Jag bad om ursäkt för att jag sagt så men han vägrade be om ursäkt för jag gjorde fel…

VästkustFia
2014-11-20 00:12
#11

Det du beskrev i #7 gör ju bara saken ännu värre. För din egen skull, rädda din självkänsla, din hälsa och din ekonomi och gå din väg. Du är värd bättre!

Skogsraah
2014-11-20 00:15
#12

Om man bråkar kan man råka säga elaka saker, det ger fortfarande ingen rätt att slå någon! Man gör bara inte det mot den man älskar! Spelar ingen roll vad som har sagts. Att han slår dig så att du blir yr, att han slår dig överhuvudtaget. Du vet att du måste lämna honom… Ingen kommer ställa sig på hans sida eller "godta" hans anledning att slå dig. Hoppas du tar rätt beslut :/

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
Anonym
2014-11-20 00:20
#13

Hur ska jag lämna honom då? Vågar inte säga det rakt ut och vi är alltid med varandra…

Annons:
FjantYoda
2014-11-20 00:23
#14

Åk hem till en vän/föräldrar/vart-som-helst och berätta det därifrån.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

LeJ
2014-11-20 00:24
#15

#10 TS Män som slår, eller kvinnor som slår, trycker vanligtvis ner sina offer och får de att tro att det är deras fel, att de förtjänar det. Men så är det inte, vad du än sa så har ingen rätt att slå dig/skada dig.

LeJ
2014-11-20 00:25
#16

Du kan alltid ringa kvinnojouren också om du inte har någon närstående som kan hjälpa dig.

Skogsraah
2014-11-20 00:27
#17

Jag tycker inte att du är skyldig honom en förklaring. Om du kan lämna, till exempel då han inte är hemma, så tycker jag att du gör det. Har du familj eller vänner som vet om? Eller som du kan bo hos ett tag? TA de chanserna! Det är viktigt att du får hjälp och stöd! Är du mer ensam - kontakta kvinnojouren. Ska gå på alla möjliga vis, telefon, mail osv. Huvudsaken är att du tar dig därifrån. Om det på något sätt känns bättre för dig kan du skriva ett litet brev som du lämnar innan du går. Ifall du vill få ur dig någonting eller bara vill klargöra att ni inte längre kommer ha någonting med varandra att göra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Hanna
2014-11-20 00:28
#18

Efter den beskrivningen så säger jag: det finns inget att rädda. Lämna så fort du kan. Du fixar detta TS!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Anonym
Anonym
2014-11-20 00:29
#19

Mina föräldrar bor inte i samma stad och jag har inga vänner kvar… Kvinnojouren har jag haft kontakt med och dom kan tydligen inte fixa boende…
Skulle bo på hotell eller liknande men har ju 300 kr… fan också.

Hanna
2014-11-20 00:30
#20

Har du någon kompis du kan få bo hos ett tag?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
Skogsraah
2014-11-20 00:31
#21

Kan du inte åka till dem ändå? Vet de om situationen? Du borde berätta för någon du har förtroende för! Du behöver hjälp och har du vettiga föräldrar kommer dom personligen och hämtar dig eller beställeren taxi/bokar flyg så du kan ta dig därifrån…

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
Anonym
2014-11-20 00:33
#22

Vi har tyvärr ingen bra kontakt…

Skogsraah
2014-11-20 00:37
#23

Ingen annan släkting? Kusin, moster, fd arbetskamrat/klasskompis? Tycker för övrigt du ska kontakta kvinnojouren igen, nog ska de kunna göra någonting!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Cindy S
2014-11-20 00:38
#24

Det spelar ingen roll vem som varit "värst", du är rädd, och jag tvivlar på att han är rädd. Du vill lämna honom, det står i dina inlägg, du är här för att söka stöd för att lämna honom. Lämna honom innan dina föräldrar kommer att tvingas gå på din begravning. Om han slår dig hårt så kan du dö. Falla nerför en trapp, falla huvudet först in i ett bord, ramla på något vasst, sen är du borta. Ring polisen och berätta vad som händer, ring kvinnojouren, de är experter. Du är misshandlad. Du är kanske våldtagen(sex under hot om våld är aldrig frivilligt, men visst kanske han inte hade avsikt att våldta). Prata inte med honom, fly, innan idioten dödar dig, med flit eller misstag.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Stallmima
2014-11-20 00:44
#25

Detta förhållande hade jag flytt så fort som möjligt, det som kan vara svårt är att hitta annat boende. Önskar dig verkligen lycka till!  🌺

Zepp
2014-11-20 00:50
#26

Ta kontakt med kvinnojouren igen, be om konsultation, be om en tid för rådgivning!

http://www.kvinnojouren.se/sa-kan-kvinnojouren-hjalpa

Lever man i ett destruktivt förhållande så bör man ta sig ur det.. på något sätt!

Det är en massa praktiska problem, fråga dem som är experter, de är till för det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anonym
Anonym
2014-11-20 01:01
#27

Jag orkar inte.. Jag bad honom gå och att jag inte vill se honom och tog hans nyckel. Han misshandlade mig och kastade mig så jag har ont precis överallt. Kan knappt lyfta armarna… Det gör så jävla ont fysiskt och psykiskt…

Annons:
Stallmima
2014-11-20 01:07
#28

Är det din lägenhet och står på kontraktet har du rätten på din sida, säger som flera andra ANMÄL honom. Hjälp måste du ha rätt till

Hanna
2014-11-20 01:08
#29

#27 Ring polisen!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Zepp
2014-11-20 01:12
#30

Du har all rätt att kasta ut honom om det är din lägenhet!

Misshandel är brottsligt!

Däremot så behöver du stöd, och finns ingen familj i närheten så försök igen på!

http://www.kvinnojouren.se/sa-kan-kvinnojouren-hjalpa

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Skogsraah
2014-11-20 01:13
#31

Ja, ring polisen nu. Ta dig därifrån om han vägrar att gå, och det är nu du ska göra det. Det finns en stor risk att han kommer ha ihjäl dig eller skada dig för livet.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

IceTee
2014-11-20 19:14
#32

Du ska ringa polisen så fort du kan och lämna en anmälan, det är det första steget och snälla, gör det nu! Sen kan du faktiskt ansöka om besöksförbud! Jag tycker att du efter det byter lås, du har rättigheter, våga använda dem! Du är värd så mycket mer än det här!❤️

Medarbetare på Skor iFokus

[VampireGirlElvira]1
2014-11-20 20:13
#33

Gå ur det förhållandet fort som tusan!!! Snart kommer han att misshandla dig psykiskt! Det gjorde mitt ex för att han var så svartsjuk. Jag fick aldrig gå någonstans utan att han fick veta var jag skulle gå, och till vem jag skulle gå till. Jag fick inte ens fara till min farsa utan att han blev rosenrasande på mig. Min far bodde bara några kvarter från mig och mitt ex. Så gå ur det förhållandet illa kvickt!

OlgaMaria
2014-11-21 11:30
#34

Hur har det gått?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[SophD]
2014-11-21 12:57
#35

Herregud! Du måste lämna NU! Nästa gång kan det gå mycket värre

Rumblebee
2014-11-21 13:12
#36

Hur är det? Har ju gått en del dagar nu. Ringde du polisen? Angående de vänner som du inte har kontakt med… Bara för att ni inte har kontakt betyder inte det att dom inte vill träffas. Ring eller besök dom och förklara varför du avbröt vänskapen och fråga om du kan få stanna ett par dagar. Alternativt ta dig till dina föräldrar. Han måste bort och du bör hitta ett nytt ställe att bo på så att han inte riskerar att komma och trakassera eller misshandla dig mer.

Cindy S
2014-11-21 16:00
#37

Nästa gång han slår dig kan vara den sista, sen begravs du. Snälla ring polisen, de kommer övertyga dig hur allvarligt det är. Eller ta dig till sjukhuset och dokumentera dina skador.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: