Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1439 ggr
Evilina
11/19/14, 10:37 AM

Det ska väl vara samma?

När jag började med P-piller 2012 så fick jag neovletta vilket jag åt i cirka två år. Hade inga biverkningar och allt var jättebra. Våren 2014 så fick jag byta till abeonelle som dom på apoteket sa va precis samma.bara att dom slutat ta in neovletta. Sen dess har jag gått upp i vikt (stått still i flera år), fått massa finnar, humörsvängningar och minskad sexlust, men har aldrig reflekterat över att det skulle va pillrena då dom ska va precis samma. Har gått på abeonelle tills för en vecka sen då jag åter igen fick byta, den här.gången till prionelle och i morse ville jag ha sex för första gången på nästan ett år. Kan det verkligen ha med pillrena att göra?

Annons:
bohan85
11/19/14, 11:20 AM
#1

Det är exakt samma hormoner och mängd av dem. Det som kan skilja är färgämnen och bindemedel.

Evilina
11/20/14, 11:29 AM
#2

Nu har jag även fått min mens fast jag precis gått in på andra raden hormontabletter. Hade mens för två veckor sedan typ, så beror inte på att jag hoppat över något. Hur kan det bli såhär på samma piller? Är det något.bindemedel som påverkar mig annorlunda?

bohan85
11/20/14, 1:27 PM
#3

prova och se vad som händer om du går tillbaka till neovletta. be att få det på apoteket eller att din barnmorska skriver att de inte får byta ut. Då vet du om det beror på det eller om din kropp har förändrats.

Upp till toppen
Annons: