Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2901 ggr
jossis95
11/18/14, 3:28 PM

kopparspiral

Jag ska den 28 november sätta in en kopparspiral. Har du en spiral, får du gärna dela din erfarenhet! Hur kändes det att sätta in den? Hur kändes det efter?

Annons:
SegerSims
11/18/14, 3:39 PM
#1

Det känns lite medans den sätts in men sedan känner man inget. Man kan visserligen känna av trådarna under ett litet kort tag.

Omorika
11/18/14, 3:43 PM
#2

Spiral är det bästa och enda jag haft. Min favorit är kopparspiral. Jag fick lite mer mensverk av den och mer mensblödning men inget jag inte kunde hantera. Insättningen kändes och ta två Alvedon eller ipren innan besöket för att underlätta insättandet. Det viktiga är att slappna av.

Min första koppar spiral åket lite fel och fick därför sätta in en ny så tycker du ska försöka ha koll på trådarna efter varje mens. Annars är det inget att tänka på.

Hoppas allt går bra.

Pluupp
11/19/14, 12:55 PM
#3

Satte in min kopparspiral i juli någon gång. Trivs jättebra med den! :)

Själva insättningen kändes som väldigt kraftig mensvärk för mig, tror det varierar väldigt mycket från person till person. Under dagen hade jag molande värk i magen.

Som sagt så är det bästa att ta värktabletter innan, jag fick rådet att ta 2 olika för bäst effekt, exempel 1 alvedon och 1 ipren. 

Bästa preventivmedlet jag testat, har haft p-piller och p-ring innan och min sexlust förvsvann totalt. Men när jag slutade med de och skaffade kopparspiral så kom den tillbaka! :D Har dock fått längre mensblödningsperioder men det är det värd eftersom jag trivs så bra med den.

Malin688
11/23/14, 9:21 PM
#4

Satte in min 2007, kändes inte när den sattes i, efter eller nu. Märker den inte! Dock har trådarna råkat stuckit min partner ;)

Blandad kompott är en bra kompott :)

[Forest]
11/23/14, 9:38 PM
#5

Har haft koppar och hormonspiral. Jag tyckte inte det kändes så farligt att sätta in kopparspiralen men men antar att det berodde på personen som satte in den kom rätt direkt. Jag har inte kunnat ha spiral länge inne för min kropp får som värkar och vill stöta bort (och lyckades få  den på sne med värkarbetet/bortstötning ) en son med koppar och en dotter på hormonspiral. Att ta ut dom gjorde inte ont ett dugg. Det är mycket olika hur det är, jag har flera kompisar som blött mycket med spiral medans andra inte märkt av sin spiral alls.

[Lindizen]
1/3/15, 3:55 AM
#6

Satte in min 2011 och tog ut den i början av 2014. Trivdes jättebra med den fram till jag plötsligt fick smärtor i "tjejmagen" vilket senare visade sig vara utomkveds. Trådarna var också väldigt långa och stack min pojkvän så han fick prickar och ont på hela sin …. Härlighet eller ja! Ni förstår nog vart han fick dem ;-) min ph-balans rubbades också av denna och sen jag tog ut den har det vatt en befrielse att slippa dessa enorma blödningarna! Men det är ju väldigt individuellt så hoppas det fungerar för dig! Men om du har ett aktivt sexliv kan den flytta sig när killen träffar mot livmodertappen hela tiden - den sitter då snett och ger inget skydd (som för mig). Så håll koll om du känner något som inte känns normalt i magen :-)

Annons:
Trollan92
1/3/15, 10:39 AM
#7

Det gjorde ganska ont att sätta i min kopparspiral, kändes som mensvärk efteråt fast lite mer än vanligt för mig. Dum som jag var så gick jag till bussen å de skulle jag aldrig gjort för de gjorde så fruktansvärt inte. Så jag råder dig att ha skjutits ifall du ska sätta i en. Du vet ju inte din smärt gräns om du aldrig haft en innan… Jag fick inte ha den länge då min kropp stötte ut den plus att min pojkvän kände trådarna.

Sammet1
1/7/15, 8:12 PM
#8

Jag har haft min kopparspiral sedan 2012, och trivs bra med den. Jag minns inte att det gjorde särskilt ont att sätta in den heller. Jag blev varnad att man kunde få rikligare mens, men tycker snarare att den blivit mer långdragen och utspridd över fler dagar än tidigare. Ingen mensvärk.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Upp till toppen
Annons: