Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1496 ggr
[Elucai]
2014-11-17 16:06

P-stav och mens

Yes, satte in en P-stav tisdagen den 4:e november, alltså nästan exakt 2 veckor sedan. Fick mens söndagen den 8:e samma månad och den tog slut torsdagen den 13:e. Trodde jag. Det var bara ett uppehåll, visade det sig. Hann ha sex med pojkvännen, dock fick han några få droppar blod penisen men han tyckte det var lugnt.

Men det riktiga problemet är nu att mensen inte tagit slut än. Väntar och väntar, och det blir mindre och mindre på tampongen, men aldrig att det helt försvinner. Antar att det är P-staven som fuckat upp alltihop, men nu har vi inte haft sex på snart en vecka och jag börjar få abstinens (är den sortens tjej med extremt mycket sexlust kan man säga).

Frågan jag har till folket på iFokus är helt enkelt: Kan jag stoppa mensen med något sött litet mirakelpiller, trots att jag har P-stav? Eller är jag körd? Har hört hemska historier om tjejer som haft mens i 2 månader och mer på grund av sin P-stav. Jag blir fanimej hellre gravid i så fall.

En annan fråga till folket är om ni tycker man kan ha sex även fast man har mens? Det är trots allt minimalt med blod som kommer, tar upp ca. 1/6 av tampongen (mediumstorlek).

Annons:
Fialialej
2014-11-17 16:10
#1

Jag har tkiga erfarenheter av p-stav och hade, som du nämner, blödningar i typ två månader, rekommenderar att ringa/gå till banrmorska/ungdomsmottagning och kolla läget. Ett tips sålänge är, om det är ok för din pojkvän, att ha sex i duschen. :)

"På natten är alla katter svarta"

[Elucai]
2014-11-17 16:13
#2

#1 Ah, det skall jag göra då. Och jo, sex i duschen har jag funderat på, det dumma är att jag är för kort för att vi ska kunna göra det ståendes… >.> Men tack ändå.

ChristineL
2014-11-17 17:26
#3

Det går att ha sex ändå, lägg en handduk under och duscha tillsammans efteråt, eller prova duschen ändå. Bakifrån i duschen funkar även för kortisar :)

MsSofieG
2014-11-17 17:35
#4

Jag funkade inte alls på p-stav, hade konstant mens i 8 månader innan jag inte klarade av det längre och den fick bli uttagen. Det går utmärkt att ha sex trots mens, använd en handduk under er eller ha roligt i duschen. Har även hört att det ska finnas tamponger som man kan ha i och ha sex. Heter typ betty eller något, har inte provat men hart hört om folk som gjort det.

emeliiiiieee
2014-11-17 21:19
#5

Jag blödde i 6 månader innan jag fick hjälp i form av en månad på ppiller. :/ 

Sex trots mens funkar perfekt. Antingen i duschen eller med handduk under er.

-Cissi-
2014-11-17 23:53
#6

Finns piller på Apoteket som heter cyklo f (finns även en likadan med annat namn som ska vara billigare) som ska hjälpa till med att minska mensen. Beroende på hur mycket man blöder kan den upphöra. Fick tipset av min gyn när jag hade p stav. Tog jag högsta dosen slutade mensen.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
IceTee
2014-11-18 15:57
#7

Mens har aldrig hindrat de gyllene tillfällena lusten faller på! Fram med handduk och kör bara! Det blir nästan lite mer glid också 😃 dessutom har jag hört att när man är upphetsad så slutar mensen faktiskt för stunden också, antar att det har att göra med att slidan "utvidgar sig" så livemoderhalstappen stängs eller något? Har i alla fall märkt att jag inte blöder så mycket under sex, utan det kommer 5 minuter efter igen 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

catcult
2014-11-19 08:11
#8

Hade konstant "mens" i ett år med p-staven innan jag till sist lyckades tjata mig till att få den uttagen. Personligen är jag inte alls förtjust i att knulla när jag blöder.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

molbojse
2014-11-20 09:23
#9

Har p-stav och haft i snart 4½ år. Båda mina stavar och fuckat mensen i början (nej, det blir inte bättre med andra staven) och har riktigt oregelbunden mens. Kan ha uppehåll i 3-4 månader, för att sedan ha mens med bara 2-3 veckors mellanrum några månader, och sen uppehåll i ett par månader igen. Sista året hade jag ingen mens alls!
De få gånger jag får lust att ha sex (har extremt liten, nästan obefintlig, sexlust pga mediciner) och jag råkar ha mens samtidigt så har jag sex ändå. Min karl är okej med det :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[Elucai]
2014-11-22 20:44
#10

Tack för alla svar hörni, och #6 det lät intressant. Skall kolla upp det!:)

Upp till toppen
Annons: