Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3381 ggr
torsdagsnart
2014-10-23 19:54

Less på glasögon jämt

Jag är så deppig över att jämt måsta ha glasögon. Jag kan aldrig göra något kul med mitt hår tex pga att frisyr måste matchas med glasögon. Jag hade passat i lugg annars men inte när jag har glasögon då ser det inte snyggt ut alls. Jag har provat såklart en massa modeller av bågar men jag hatar att ha glasögon. Mina ögon försvinner och jag är MYCKET snyggare utan glasögon.

Linser har jag försökt kämpa med i ett halvår nu flera olika sorter men jag har extremt besvärliga ögon. Som grus i ögonen hela tiden som linserna sitter inne. Jag måste ta mjukgörande ögondroppar varje kvart och ändå är ögonvitorna illröda och folk undrar vad tusan som hänt med mig.

Jag har hört mig för om operation mot närsynthet men tyvärr faller jag utanför ramen där med om vem som passar för dessa op. För att passa till det så måste man ha haft stabil syn närmaste 2-3 åren och det har inte jag. Det tycks sakta försämras hela tiden och jag blir mer och mer närsynt. Jag måste byta till starkare glasögon åtminstone var 3e år.

Jag måste ha mina glasögon all vaken tid. Jag ser inte att läsa på TVn annars bland annat och jag ser inte 2 meter framför mig det är bara som ett sudd.

Det är så himla trist att vara låst vid dessa förbannade glasögon jämt. Jag har haft glasögon sen jag var 6 år gammal.

Annons:
Tanjis
2014-10-23 20:03
#1

Visa bild :-) tror inte att det är så illa som du SJ tycker. Hur gammal är du? Synen brukar lägga sig stabilt kring 30 års åldern. Har du pratat med en expert om det? För att vad jag har hört så ska man nästan alltid kunna operera oavsett synfel, membran reklam

torsdagsnart
2014-10-23 20:11
#2

nej aldrig att jag visar upp mig haha

jag har ju pratat med optikern min och ögonläkare och de som gör laser op.

Ja man KAN operera och få det bra, men min syn kommer fortsätta försämras i samma takt som nu och de som gör ögonlaser avråder mig från att kosta på en massa tusenlappar då det är troligt att efter 2 år blir det åter glasögon.

Tanjis
2014-10-24 00:36
#3

#2 men alla som gör operationer får ju sämre syn med tiden

[Thiah]
2014-10-24 05:24
#4

Jag är 31 och mina ögon blir bara värre så mina har iaf inte stabiliserats. Min make blev jätteglad när jag skaffade nya glasögon. Han tycker det är snyggt som attan och jag har fått flera kommentarer om att jag ser bättre ut med glasögon än utan. Så att ha glasögon kan vara en positiv grej också.

torsdagsnart
2014-10-24 09:51
#5

#2 ja men det är inte lönt att lägga ut SÅ många tusen och sedan 2 år senare behöva glasögon igen, dom avråder mig starkt.

#4 jag är äldre än 31 och min syn blir snabbt sämre, det var samma för mina båda föräldrar som är 70+ så det är säkert ärftligt.

Jag struntar väl i vad ANDRA tycker, min sambo älskar mig som jag är och det är ingen som går omkring och säger att jag är ful men frågar jag efter ett ÄRLIGT svar bland vänner sambo osv så tycker alla att jag är ännu finare utan glasögon.

Men även om nån skulle tycka att jag var snyggare med glasögon så hjälper det inte mig, för det är JAG som vill slippa glasögon, för min skull, inte för andras.

ToniaMV
2014-10-24 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej torsdagsnart

Jag förstår precis hur du känner det - jag har känt och tänkte mycket som du eftersom jag också är kraftigt närsynt och måste använda glasögon igen efter en period av att ha använt kontaktlinser.  Jag är 34 år gammal och har en erfarenhet att min närsynthet har ökat kraftigt efter en trafikolycka som jag var med om för tre år sedan - där mitt vänstra ben blev så skadat att det till slut behövde amputeras. Men det som är intressant i det här sammanhanget är att min närsynthet försämrades (ökade) så att jag nu är tillbaka till att använda mycket kraftiga glasögon ( - 20,5 vänster och -19,5 höger  - dioptrier).

Jag tor att vi behöver fokusera på vår insida för att förbättra vår självkänsla - vi ÄR inte våra kroppar - de kan ses som en slags "transportörer" av vår själ och hjärta på vår livsresa.

Skickar dig en stor varm kram som tröst - vi behöver alla tröst.

Kram från Tonia

Annons:
ChristineL
2014-10-24 20:39
#7

Jag är 30 och har haft glasögon sen jag var 3, det fanns inte ens så små glasögon då! Men jag såg så dåligt så dom trodde inte ens jag kunde ta körkort i framtiden. Dom har blivit en del av mig och jag känner mig naken utan.

Antingen så kämpar du på med linser, skiter i glasögonen och går ut i världen blind eller så använder du dina glasögon. Ha ett par olika att variera mellan så blir det roligare :)

Och du, jag fick mitt körkort utan problem, fram till 25 förbättrades sakta min syn sen har det stått still.

Upp till toppen
Annons: