Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1589 ggr
IceTee
2014-10-23 00:02

Ont och stinkande?

Lite bakgrund: började svida, klia som attan och lukta illa i mitt underliv. Pallrade mig så snällt till vårdcentralen och de sa Bakteriell vaginos och jag fick medicin, som funkade! Nu har det gått några veckor, och idag kom det illaluktande tillbaka! Men skillnaden är att den här gången luktar det bara illa, och det gör ONT. Det känns som en mellan-stark mensvärk ungefär! (Jag jämför med mina som gör så ont att jag inte kan gå eller knappt stå) Någon som varit med om liknande? Ska till ungdomsmottagningen imorgon, men kanske inte kan få någon tid förrän nästa vecka för en undersökning…

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Thiah]
2014-10-23 08:46
#1

Aldrig varit med om liknande men nog måste de kunna fixa en tid snabbare än så. Du kanske har fått en infektion högre upp i t.ex. livmodern eller en äggledare. (Har alltså ingen aning bara spekulerar)

bohan85
2014-10-23 10:39
#2

Ungdomsmottagningar har inte alltid läkare där varje dag, rekommenderar dig annars att söka gynmottagning

IceTee
2014-10-23 12:39
#3

#2 Ungdomsmottagningen har alltid barnmorskor som kan kolla om det är Svamp eller liknande i alla fall :) Gynmottagningen ligger på mödravården, och dit får man inte gå innan 25 om man inte är gravid! Alternativet är att ringa VC men det tar lina lång tid att få tid där som på ungdomsmottagningen, och ungdomsmottagningen har ju drop in! Men en infektion låter ju allvarligt? Det finns väl lite "inte allvarliga" alternativ också? :(

Medarbetare på Skor iFokus

Ladydragon
2014-10-23 12:44
#4

#3 nja närmsta sjukhus borde väl ha en Gyn mottagning som kvinnor är välkomna dit oavsett ålder…

Mödravården och Gyn  brukar väl vara olika saker såvitt jag vet 🤔 och tar hand om lite olika grejer

själv har jag aldrig haft några problem med att söka akut på Gyn om när det har vart nåt akut 

men är du tveksam så borde du väl kunna ringa 1177 och rådfråga om vart du ska vända dig 

men jag tycker absolut att du måste söka vård och det snarast möjligen

IceTee
2014-10-23 21:43
#5

#4 jag har alltid blivit hänvisad till vårdcentral eller ungdomsmottagning 😕

Jag har tänk vänta till måndag då det inte gör såååå ont och det börjar bli bättre med lukten (hade tighta jeans den dagen ändå), men mår jag fortfarande dåligt på måndag ringer jag nog VC

Medarbetare på Skor iFokus

bohan85
2014-10-24 16:25
#6

Man är välkommen till mödrahälsovård på sin VC oavsett ålder men i första hand skall man söka ungdomsmottagning.

Gynmottagning ligger vanligtvis inte vid mödrahälsovården utan finns på sjukhus.

Annons:
IceTee
2014-10-25 00:29
#7

#6 ja, på sin vårdcentral, men som jag sa tar det tid att få en tid där!

Medarbetare på Skor iFokus

Åsa S
2014-10-25 10:08
#8

Jag säger kontakta en gynmottagning på närmsta sjukhus man brukar inte behöva remiss + man får ofta en tid inom bara några dagar ibland kan man t.o.m få komma samma dag som man ringer ifall man inte har specifika krav (ex. bara vill ha en namngiven gynekolog el endast vill ha en kvinnlig gynekolog).

Ladydragon
2014-10-25 14:59
#9

Såvitt jag vet så brukar inte vårdcentralen vilja ta itu med problem med underlivet då dom inte är utbildade för detta….utan dom brukar hänvisa en vidare till en Gyn mottagning

[TanatosNyx]
2014-10-25 22:36
#10

Har inte läst alla svaren i tråden tyvärr, så ursäkta eventuell upprepning. Bakteriell vaginos kan vara svårbehandlad då det lätt kommer tillbaka gång på gång, så sök igen så de får göra en ny odling.

Får du feber så var inte rädd att söka akut. Eftersom du har ont så bör du ta eventuell feber på stort allvar.

IceTee
2014-10-26 18:44
#11

Kan säga att problemet gav sig, så jag låter det vara! Tack för alla svar!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: