Annons:
Etikettsexualitet
Läst 2262 ggr
IceTee
2014-10-19 22:39

Låg sexlust?

Jag har de senaste 8 månaderna (ungefär) haft en väldigt låg sexlust. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 14 månader, och i början hade vi sex nästan varje dag, det hände att vi hade det två gånger vissa dagar! Jag förstår att sånt minskar med tiden, men nu har vi knappt sex en gång i månaden, om ens det. Jag vet att min pojkvän mår dåligt över det, för han känner sig oattraktiv. Vi har pratat om det, och han förstår hur jag känner och vill inte att jag har sex om jag egentligen inte vill och bara gör det för hans skull. Jag tror en anledning att det blivit som det blivit är att jag mått rätt dåligt psykiskt. Jag vet att jag inte kan hjälpa det, men jag märker ju att de gånger vi faktiskt har sex blir jag gladare! Men jag kan inte förmå mig till att bli kåt för det mesta! Det blir liksom inte! Vi kommer halvvägs genom förspelet och sen tröttnar jag… Några tips? Jag har funderat på lusthöjande kosttillskott, men det känns lite löjligt också när man är 19… Vi jar gått i tankarna på en vibrator till mig med, så kanske jag får lite mer lust. Om inte annat blir det mycket skönare när vi väl har sex! Har någon varit i en liknande situation? Hur löste ni det? Har ni några tips?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Lia
2014-10-19 22:44
#1

Jag PM:ar :)

Bill&Bull
2014-10-19 22:56
#2

Jag känner igen mig, lite i alla fall. Hade mycket sex i början med, men efter 1 år ungefär så börja det avta, men för min del känner jag att det går i perioder och inte flera månader som för dig. Förstår att det känns jobbigt för er, men bra att ni kan prata om det! Kan mycket väl bero på psykiska måendet, har man fullt upp i huvudet så är det svårt att känna lust. Och sex är ju inte det första man tänker på om man har andra problem som tar plats. Jag skulle tipsa er att testa något nytt, position, ställe eller som du själv skriver en vibrator, små förändringar kan väcka lusten igen. Lycka till :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Skogsraah
2014-10-20 10:51
#3

Jag känner igen mig litegrann. Har alltid haft högsexlust, nästan alltid högre än div partners. Men sedan jag började må mer psykiskt dåligt i sommar så har det avtagit en del. Hur mycket saker gör ni tillsammans? Ser på film? Spelar spel? Vad som helst?

Jag och min sambo har kommit in i en liten period då vi både gärna sitter på våra håll, nästan från det att han kommer hem från jobbet. Helt otänkt av oss båda och det blir mycket mindre naturligt att vi har sex då. Det som hjälper oss, eller kanske mig, är om vi ligger och ser en film eller serie i sängen innan vi ska sova. Att jag lägger mig med honom (svårt ibland då min dygnsrytm kan bli lite som den blir pga depression) då han ska sova. Massage eller bara mysberöring typ på ryggen, kan utvecklas till något mer. Ifall du har någon fantasi eller så som du känner att "DETTA skulle jag tända till på!", tveka inte att låta honom veta 🙂 Böcker med erotiska inslag?

Men kom ihåg att det inte är något fel på dig!! Kanske kan du ta upp detta med någon psykolog/kurator också?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: