Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2070 ggr
Scorpio97
10/19/14, 8:00 PM

Erfarenheter av hårborttagningskräm?

Har kikat lite på hårborttagningskrämer, mest för att det verkar enklare än att raka och jag kanske slipper en del av dom röda prickar jag får då (eftersom jag är lat och inte orkar raka rätt). Har dock avslutat en kur med acne-tabletter precis så min hud har varit väldigt känslig senaste månaderna vilket gör att jag inte har vågat prova, och förmodligen väntar några veckor till åtminstone.

Min syster säger att hon provade en gång för några år sedan, men att det inte alls funkade något bra. Men jag vill höra vad ni har för erfarenheter? Vilka märken har ni provat (och eventuellt vart), och tyckte ni det funkade bra/dåligt?


//Jessie

Annons:
getflikkan
10/19/14, 8:12 PM
#1

Jag har använt veet's hårborttagningskräm, både den rosa och den gröna förpackningen (med Aloe vera!) och tycker båda funkar super! Har testar dessa på ben, bikinilinje och i armhåla! Funkar super på mig :) Dessutom är dom lätthittade då dom finns i vanliga större mataffärer :)

ChristineL
10/19/14, 8:21 PM
#2

Jag använder också veet och tycker den för det mesta funkar fint. Dock tycker jag inte att den luktar så gott.

[rumelle]
10/19/14, 8:55 PM
#3

Jag provade någon från Veet. Tänkte att den borde funka bra eftersom jag har väldigt fina/tunna hårstrån. Den var urusel. Provade flera gånger men det hände knappt något. Plus att den verkligen stank jätteäckligt. :/

[Daisy-Moa-Elsa]
10/19/14, 10:31 PM
#4

För mig var Veet helt värdelöst, men har som rumelle tunna hårstrån på benen, så kanske funkar bättre om man har lite grövre hår.

Prova kan du ju alltid men med tanke på din acnekur kanske du ska vänta eller bara prova på en liten liten yta först och se hur din hud reagerar så du inte gör huden illa.

IceTee
10/19/14, 10:45 PM
#5

Jag använder veet (den gröna) och det funkar super på mina tunna hårstrån på benen! Tänk på att håren måste vara ca 4mm för att det ska funka, och krämen ska få verka 3-6 minuter!

Medarbetare på Skor iFokus

Lia
10/21/14, 2:12 PM
#6

Jag fick allergiska utslag av veet, så det var inget för mig ^^

Annons:
Evelina!
10/21/14, 2:53 PM
#7

Har kört med Veet jag också (både rosa och grön) och det funkade bra för mig. Har använt det på underbenen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Scorpio97
10/21/14, 4:43 PM
#8

Verkar alltså vara ganska olika om det funkar eller inte. Har också ganska tunna hårstrån på benen.

Men jag ska som sagt vänta nån vecka till, så ska jag prova sen (: Tack till er som har svarat!


//Jessie

IceTee
10/21/14, 7:41 PM
#9

En kompis kom med ett väldigt bra tips idag som kan vara värt att testa!
Hon tar på det som vanligt, låter det verka och så, men istället för att sen skrapa det med skrapan tar hon faktiskt rakhyveln. Det håller "tomt" sig längre än om man bara rakat, men blir lika lent och hårfritt! Värt att testa! 😃

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: