Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3510 ggr
Anonym
Anonym
9/23/14, 2:59 PM

Raka benen på vintern?

Hej tjejer och kvinnor! Nu är snart vintern här och jag undrar lite hur ni gör med rakning av era ben under de kalla månaderna? 

Rakar/epilerar/vaxar ni benen på vintern?

Annons:
fruktgumman
9/23/14, 3:02 PM
#1

Nej

WinterPrince
9/23/14, 3:09 PM
#2

Jag rakar benen när jag har anledning att raka benen. Om det är på sommaren eller vintern är inte relevant för mig. Antingen vill jag göra mig fin för att jag ska ha klänning (vilket även kan bli till jul/nyår) eller att jag ska träffa en trevlig karl…

tlover
9/23/14, 3:09 PM
#3

annat: oftast gör jag det inte men ibland kan det hända att jag gör det, i alla fall på mina håriga ben kan det bli nästan obekvämt med långkalsonger tex om jag är allt för långhårig.

Men det sker inte många gånger.

l'm back

Calcifer
9/23/14, 3:14 PM
#4

I princip inte. Kan hända någon gång om jag vet att jag ska ha kläder där mina ben syns om det är något speciellt. Men annars slipper jag gärna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ChristineL
9/23/14, 3:17 PM
#5

Svarade annat, jag rakar benen året runt när jag känner för det. Vilket för mig inte är så ofta utan bara om jag ska visa benen. Och jag är en jeanstjej, har nästan aldrig kjol.

[Yllhilda]
9/23/14, 3:17 PM
#6

Innan jag började nästan helt uteslutande bära kjol och klänning så rakade jag benen väldigt sällan på vintern.

Annons:
Honestyisdead
9/23/14, 3:21 PM
#7

Jag rakar mig precis likadant året om.

[JeanetteK]
9/23/14, 3:24 PM
#8

Jag har nästan inget hår på benen och det som är där är väldigt ljust, så jag är rätt slarvig med att raka mig på vintern.

[rumelle]
9/23/14, 4:17 PM
#9

Jag valde annat för jag rakar dem kanske någon gång varannan månad under vinterhalvåret, och då bara för att jag gillar känslan av byxor mot nyrakade ben. Har så tunna och blonda hår så ingen har någonsin lagt märke till om jag rakar benen eller inte.

Fridaaaa
9/23/14, 4:33 PM
#10

Japp fast i regel inte lika ofta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogsraah
9/23/14, 4:52 PM
#11

Ja, men inte lika ofta. Jag gillar personligen inte att vara jättehårig, men mer än en gång i månaden/per tredje vecka rakar jag dem inte.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

FjantYoda
9/23/14, 5:22 PM
#12

Då jag kommer ihåg det/känner för det/ska visa upp benen av någon anledning. 

Dessutom verkar det alltid ska bli svinkallt just dagen efter jag rakat benen, om jag gör det på kvällen, slår aldrig fel! 🥶

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Scorpio97
9/23/14, 5:35 PM
#13

Gör det oavsett om jag ska "visa upp" benen eller inte. Gör det mest för att jag tycker det är så skönt att ha rakade ben, dessutom tar det inte så lång tid att det är jobbigt på något vis. Så jag rakar typ en gång i veckan både sommar- och vintertid.


//Jessie

Annons:
Varga
9/23/14, 5:58 PM
#14

Det beror lite på, men som flera sagt tidigare så blir det inte lika ofta på vintern. :)

citytjejen
9/23/14, 6:03 PM
#15

Rakar benen året runt, tycker om när mina ben är släta!

/Christina

[Thiah]
9/23/14, 6:19 PM
#16

Rakar lika mycket året om. Mina ben kliar så mycket när det blivit stubb och så gillar sambon rakade ben. Men jag rakar bara under knät. Har så tunna fjun på låren.

Jojaton
9/23/14, 7:00 PM
#17

Ja - inte riktigt lika regelbundet som på sommaren, men ungefär en gång varannan vecka, tycker det är obehagligt annars.

Johanna - Instagram

Inaarah
9/23/14, 8:27 PM
#18

Ja, jag rakar benen året runt. På sommaren blir det väl dock lite oftare än på vintern, men ingen större skillnad.

pyromanen
9/23/14, 8:55 PM
#19

Rakar benen när jag vill, dvs. alldrig, varken sommar eller vinter. :-) Har ganska mörka och långa hår, som är mjuka o behagliga när de får växa fritt, men vassa o hemska om det är kort eller stubb.

[Oceansoul]
9/24/14, 7:05 AM
#20

Jag gör det, jag är porslinsvit i hyn men får svarta hår eftersom att jag är mörk i övrigt så gör det mest för min egen trivsel.

Annons:
mikkan01
9/24/14, 10:30 AM
#21

Vaxar året om, har blivit en vana.

~mikkan

[TanatosNyx]
9/24/14, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

😎

flocken
9/24/14, 2:35 PM
#23

Varannan dag året om. Då är det inte bara benen. Jag avskyr hår på kroppen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[SisselaJ]
9/24/14, 3:04 PM
#24

Tycker det är skönt med nyrakade ben och känner mig finare med nyrakat. Men det är ju långt ifrån lika ofta som på sommaren. en gång i veckan kanske.

ennycc
9/24/14, 8:36 PM
#25

Jag svarade ja, jag epilerar nästan varje dag. Inte för att jag ska visa mina ben eller för pojkvännens skull, utan för att jag helt enkelt tycker om att epilera och känner mig fräschare!

Viccan92
9/24/14, 8:36 PM
#26

Nope om det nu inte är något speciellt vilket händer sällan.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Kadoor
9/24/14, 9:05 PM
#27

Nää, orkar aldrig hehe. Känns väldigt onödigt att göra det. Får inte supermycket hår och jag visar inte benen ändå. Så äsch, jag skiter i det. ;)
Samlar vinterpäls juuu! (skämt åsido)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
TatsuOni
9/26/14, 9:12 AM
#28

Epilerar året runt då jag inte gillar att ha håriga ben. Orkar jag någon gång inte epilera så åker rakhyveln fram.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Outlawly]
9/27/14, 10:00 AM
#29

Nej. Jag rakar kanske en gång på sommaren. Annars är ju benen lena ändå och håret syna bara om det kommer sol på dem, är så ljusa. :) Pojkvännen regerar inte ens på håret så why bother

SaraFag
9/28/14, 4:21 PM
#30

Jag rakar allid benen - oavsett årstid. :)
På sommaren är jag mer noggran och ser ALLTID till att hålla benen nyrakade och fina. Övriga årstider, när jag inte har "någon mening" med att visa benen rakar jag dom - men kanske bara någon gång i veckan. Då är jag inte lika kinkig med att benen ska se fina ut om det inte är någon speciellt :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

SuperLimm
9/29/14, 12:51 PM
#31

Jag är i simhallen 2-3 ggr/vecka och jag föredrar att epilera benen då. Så jag epilerar benen året runt, för jag tycker det känns bäst.

Mvh Linn

[Tuulikki]
10/2/14, 7:47 PM
#32

Japp, varje torsdag!😃 Pojkvännen kommer varje helg och jag tycker det är mysigt med slätrakade ben när man sover tätt ihop. Inte för att han bryr sig, men jag gör😉

Galenidjur
10/2/14, 10:39 PM
#33

tog annat då jag aldrig rakar benen . Tycker det är helt onödigt. Ingen märker ändå att jag inte rakar dem ( och jag har liksom nästan alltid shorts på mig så det är inte så att jag döljer benen på nått vis haha)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

mieeow
10/10/14, 5:38 PM
#34

Nej, jag rakar aldrig mina ben. eller något för den delen. 

Jag rakade förut, men testade först att låta bli på vissa ställen, sedan andra. kände att jag trivdes med det, och även om jag var nervös för omgivningens reaktioner i början, så är det inget som jag tänker på längre. Nästan ingen annan reagerar heller så känns skönt att slippa lägga tid på det då jag tycker det är tråkigt :)

Annons:
Jessicahagstrom94
10/13/14, 3:48 PM
#35

Jag rakar benen när jag ska vara med min pojkvän.

Miniland
10/13/14, 8:31 PM
#36

Rakar benen på vinter med.  Inte lika ofta som på sommaren kanske, men ingen större skillnad.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Gladasvampen
10/14/14, 9:04 PM
#37

Eftersom att jag inte har pojkvän (skulle nog ändå inte spela någon större roll) och uteslutande bär jeans så skiter jag i att raka benen från och med september tills det blir tillräckligt varmt för att bära shorts :)

Evelina!
10/16/14, 4:36 PM
#38

Nej, man behöver sin vinterpäls! Skämt åsido, men ser ingen anledning, såvida man inte ska besöka badhus eller nåt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

taggigarosen
10/16/14, 4:44 PM
#39

nej killen har håriga ben så varför skulle inte jag ha det? Fast det växer inte lika tjockt med hår på mina ben som det gör på hans. Mina hår syns inte så mycket alls. Jag rakar inte inför att jag besöker badhus heller. Om folk retar sig på MITT hår så får dom väl gå därifrån.

SegerSims
10/16/14, 4:58 PM
Falurven
10/16/14, 5:08 PM
#41

Jag rakar inte benen längre. Det kliar förfärligt mycket och så blir jag aptorr. Mina ben känns lena i alla fall, men utan att stubben är där efter tre timmar. 
Det är än så länge en stor utmaning för mig att vistas barbent bland folk, det hjälper inte till att jag har social fobi heller.  

Sedan är jag av den åsikten att människors ben/kroppsdelar inte blir automatiskt "finare" tack vare avsaknaden av hårstrån. Säger därmed inte att det är fult att vare sig raka eller låta bli, bara att det inte känns som någon vidare skillnad för mig. 

Håller med dig #34: mieeow, det svåraste för mig är faktiskt att komma över vad andra tänker om en. Jag såg inte en enda kvinna med orakade ben i sommar, förutom jag själv och min kära mor. Nu för tiden kan jag bli irriterad av att kvinnor aldrig gestaltas så någonstans. Vi ska minsann alltid vara babylena i TV osv :D

Jag hade oturen att växa upp med några riktigt elaka tjejer som aldrig var sen med att påpeka hur äcklig man är som inte "vårdar sitt utseende".

Mvh Nathalie

Annons:
Thaeri
10/17/14, 4:40 AM
#42

Jag har lagt ner det under sommaren också.

Visst, jag känner lite dåligt samvete (tyvärr), men håren syns knappt, och om nån potentiell partner klagar åker hen ut med huvudet före!🐖

Afturelding
10/17/14, 12:06 PM
#43

Nej, det är ju praktiskt med hår på vintern! Jag äger inga byxor så jag använder strumpor året om, och på vintern är det bra med den luftspalt som blir emellan hud och kläder, det håller värmen 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Glorious
10/18/14, 11:43 AM
#44

Rakar benen om jag har lust eller ska träffa någon trevlig ;) Om jag ska ha jeans eller byxor som är lite kortare kan jag ibland bara raka det första vid anklarna. Fuskraka lite alltså! Det blir väl i alla fall kanske varannan vecka eller var tredje.

Upp till toppen
Annons: