Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1273 ggr
Katstad
2014-09-20 21:45

Utebliven mens

Hej! Jag har ätit p-piller i 3,5 år nu. Åt Cilest 28 fram till april i år då jag fick byta. Nu har jag Orthonett och har reagerat annorlunda när jag ätit dessa, fått genombrottsblödningar om jag hoppat över mensen osv. Dock har jag alltid fått min mens när jag gjort uppehåll, oavsett om jag ätit cilest eller orthonett. Med Orthonett har den till och med varit tidig. Jag har pojkvän och han är den enda jag haft sex med medan jag äter Orthonett. Jag har ibland glömt ta pillret om jag haft en stressig morgon eller så, men har alltid tagit det när jag kommit på det vilket alltid har varit på kvällen (ibland mer än 12 timmar efter då jag egentligen skulle tagit det) och har även alltid varit ärlig mot min kille när detta hänt så han ska vara medveten om det. Dock har det aldrig varit någon fara innan, varken med Cilest eller Orthonett. Nu denna månaden har dock inte min mens kommit, den är 3-4 dagar sen nu och inga tecken på att den ska komma. Jag vet ju med mig att jag har glömt mina piller denna månaden men har samtidigt läst att det kan vara en biverkning av dessa pillerna? Tycker dock det är konstigt att en biverkning skulle komma nu när jag ändå ätit dem i 5 månader. Jag ska ju självklart kontakta ungdomsmottagning om den inte dyker upp men känner att jag dels behöver skriva av mig och dels vill jag ha lite tankar. Vad tror ni?

Annons:
Lilltilda
2014-09-20 22:06
#1

Enklast är väl att du köper ett graviditetstest och kollar så behöver du inte gå och undra! Finns ju numer på vanliga matbutiker och mackar bland apoteksvarorna. 

Ska du verkligen äta dessa piller med de biverkningar som du beskriver? Jag hade då valt att avstå och/eller hittat några som fungerat bättre

~God loves you, and I´m trying! ~

Katstad
2014-09-20 22:13
#2

#1 Ja, självklart testar jag mig om den inte kommer som det ska :) Har gett dessa pillerna en chans, men ska nog faktiskt gå till ungdomsmottagningen och kolla upp det, känner mig inte helt nöjd med dom.

Upp till toppen
Annons: