Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 685 ggr
[Buppie]
9/17/14, 9:33 PM

Brist??

Jag misstänker att jag har kalcium och magnesiumbrist. Mina ben domnar och gör ont och det sticker i dem. Får också ofta ont i rygg, axlar och nacke. Brukar bli väldigt stel på kvällarna och jag har ofta svårt att andas (får kämpa för att få ner tillräckligt med luft och får ibland göra mig dubbelvikt för att ta ett djupt andetag). 

Jag dricker ingen mjölk och väldigt sällan andra mejeriprodukter, men något/några ägg om dagen äter jag. Äter också broccoli och brysselkål men låångt ifrån 1kg som man skulle behöva för att komma upp i RDI av kalcium. Samma med nötter, äter några stycken om dagen men absolut inte så att jag når upp till RDI. 

Så tror ni att jag kan ha brist på kalcium och magnesium? Borde jag ta tillskott av det?

Om jag INTE skulle ha kalciumbrist, är det då farligt (mer skada än nytta) att ta ett tillskott av det på 700 mg kalcium per dag? Eller finns risk att mina vävnader förkalkas samt de andra negativa man läst om för mycket kalcium? 

Läkaren har inte hittat något fel på mina ben. De sa först att det var en klämd nerv men nu har det också "spridits" till andra benet.

Jag är 20 år gammal.

Annons:
Nelley
9/17/14, 9:37 PM
#1

Överskottet kissar man väl ändå ut, så du kan ju testa och se om det blir bättre. :)

Upp till toppen
Annons: