Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1259 ggr
Honestyisdead
9/2/14, 12:53 PM

Förtidsröstar du?

Förtidsröstar du eller röstar du på valdagen?

Annons:
flocken
9/2/14, 1:41 PM
#1

Förtidsröstar. Smidigt & bekvämt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

sisela
9/2/14, 2:25 PM
#2

Ja, eftersom jag inte bor i Sverige så måske jag förtidsrösta. Annars gillar jag att gå på valdagen.

Portie
9/2/14, 3:42 PM
#3

Jag ska förtidsrösta. Har bestämt mig vilket parti det blir nu så ska rösta nu i veckan.

Ladydragon
9/2/14, 5:00 PM
#4

Jag förtidsröstar oxå då kan jag göra det när det passar mig och jag slipper trängas med alla som oxå ska rösta på valdagen

citytjejen
9/2/14, 8:50 PM
#5

Jag kommer att förtidsrösta vilken dag som helst, och det på vårt lokala Ica. Valhelgen är vi på kräftskiva i Hälsningland så bäst att ta det säkra före det osäkra👍

/Christina

[Thiah]
9/3/14, 6:28 AM
#6

Fick inget röstkort denna gång (bytt adress just när de skickades ut så den åkte nog tillbaka till skatteverket igen) men eftersom jag  bor utomlands så måste jag förtidsrösta. Brukar göra det i god tid.

Första gången jag förtidsröstade trodde jag att man fick göra det direkt.  Så jag var så duktig och fixade allt och skulle gå och handla ett frimärke. Tjejen i kassan vägde paketet och stämplade det med den dagens datum…2 dagar innan det fick skickas…. Tack för den, hej och hå…

Annons:
[tk1971]
9/4/14, 6:54 PM
#7

Jag förtidsröstar inte gärna. Efter varje val hittas det ju säckar med bortglömda valsedlar.

[JeanetteK]
9/4/14, 7:09 PM
#8

Jag funderar på att förtidsrösta i år för första gången. Jag ska upp till Stockholm i helgen och kommer hem söndag eftermiddag/kväll. Eftersom jag kör själv (60 mil) så lär jag vara trött. Skulle vara skönt att slippa ut och rösta då. 

Funkar det på samma sätt ungefär som när man röstar vanligt? Jag hörde på radion att man ska gå till lokalen och ha med sig röstkort och leg. Sitter det folk där hela dagarna och tar emot eller lämnar man det i en låda eller hur funkar det egentligen?

Allamej
9/4/14, 8:32 PM
#9

Röstade igår. Jag har inte energin att ta mig till vallokalen så när jag får skjuts till stadshuset så tog jag den chansen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Honestyisdead
9/4/14, 8:38 PM
#10

#8 Ja där sitter folk. Du tar tre kuvert och röstsedlar och går till dtt röstbås. Sedan lägger du en röstsedel av var färg i vars ett kuvert. 

Sedan går du till en person som jobbar där och lämnar kuverten,  röstkortet och visar leg och kollar så dom skriver upp dig.

Det är bara att fråga personal om du är osäker på något :)

[JeanetteK]
9/4/14, 8:51 PM
#11

#10 Tack, det låter ju som att jag borde greja! 🙂👍

Honestyisdead
9/4/14, 9:19 PM
#12

#11 klart du klarar det 🙂

[Bananpudding]
9/5/14, 8:24 AM
#13

Jag och min make ska rösta på valdagen. Vi tar med oss dottern och traskar dit, som lämpligt nog är på dotterns skola.

Annons:
[Mimsynims]
9/7/14, 1:35 PM
#14

Brukar alltid rösta på valdagen men lutar åt förtidsröstning denna gången då biblioteket ändå ligger så nära och bra. Men har inte bestämt mig;)

gulzebra
9/8/14, 1:59 AM
#15

Jag röstar på valdagen. Har blivit som en högtid för egen del, röstning på dagen och så valvaka framåt kvällen :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Afturelding
9/8/14, 9:26 AM
#16

Jag ska rösta på valdagen. Jag ska ha VFU i skolan där röstlokalen är, så jag ska tjuvkika lite på planlösning och så när jag ändå är där 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Dt1
9/8/14, 9:31 AM
#17

Förtidsröstade. Smidigt och bekvämt. =)

Maria
9/8/14, 9:47 AM
#18

Jag har redan förtidsröstat och där jag var så behövde man inte ens ha med sig röstkortet utan det räckte med leg så skrev de ut ett nytt röstkort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: