Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 7361 ggr
drakenbeerg
8/28/14, 1:48 PM

Svider som f*n

Jag hade min mens förra veckan och det gick över nu i söndags, på måndagen hade jag och min pojkvän sex och på slutet kände jag att det börja svida och jag började sen blöda. På tisdagen provade vi igen men det gjorde bara ondare och till slut gick det inte. Idag (torsdag) provade vi igen men det gick verkligen inte , det kändes som att någon körde in en kniv typ… Under dessa dagar så kliar det rätt mycket och det är väldigt ömt. Varken jag eller min pojkvän har någon sjukdom. Någon som vet vad det här är och hur man får bort det?

Annons:
akittehmonster
8/28/14, 1:53 PM
#1

Jag har samma, har du pstav? Kör ni utan kondom? 
Jag börjar blöda efter sex, och de svider och blir värre. 

(Följer denna tråden)

drakenbeerg
8/28/14, 1:55 PM
#2

Ja vi kör utan kondom! Jag har haft problem med svampinfektioner förut men har inte haft det på ett tag så känns inte som det är det nu heller… Jag äter p-piller! Sen såg jag att mina flytningar är jätte konstiga….

Honestyisdead
8/28/14, 2:25 PM
#3

#2 Gp till gyn och kolla upp det.

Bill&Bull
8/28/14, 4:07 PM
#4

Kankse har fått sår? Om du spruckit. Då kan det svida redigt. När jag hade dina symtom som du beskriver så hade jag svamp

||My Love For Animals Is Immortal||

drakenbeerg
8/28/14, 4:25 PM
#5

Kan Svamp verkligen ha kommit pga sex efter mensen? Det svider så mycket mer än att ha Svamp.

Honestyisdead
8/28/14, 4:26 PM
#6

#5 Det kan ingen här svara på. Du måste bli undersökt för att få en diagnos och rätt behandling.

Annons:
Bill&Bull
8/28/14, 4:35 PM
#7

Efter mens är ju slemhinnorna lite sköra och om man spruckit litr så kan man få Svamp. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag hade rejäl sveda vid Svamp och hade ingem klåda vilket förknippas med Svamp.. så symptomen kan variera. Jag hade så ont att sex gick inte alls.

||My Love For Animals Is Immortal||

Dumpuck
8/29/14, 3:39 PM
#8

Jag har haft problem med Svamp i underlivet, kan dela med mig av mina erfarenheter om det är till någon hjälp.

Eftersom att man under mens använder både bindor och tamponger så är det väldigt lätt hänt att man får Svamp därefter, du stänger ju ute all luft så underlivet luftas ingenting. Jag har jätte lätt att få Svamp efter mens.
Om du nyligen haft Svamp där eller varit på väg att få och ni då haft sex utan kondom så kan din kille ha bakterierna på sin snopp, killar får inga symtom på det så man vet heller inte men de för tillbaka de vid nästa sextillfälle. 
Få se nu hur jag ska förklara detta…
Om du ena veckan haft Svamp och ni haft sex, andra veckan försvinner din infektion och veckan därefter har ni sex igen. Då kan du få tillbaka infektionen den 3e veckan på grund av att din kille bär på bakterierna. 
Infektionen hos dig behöver inte ens ha brutit ut helt utan det kan även räcka med "första stadiet", så att säga, för att din kille sen ska få bakterierna och sedan föra tillbaka dom hos dig igen så du får infektionen på nytt.

Jag undviker helt att ha sex vid infektion, det är så sjukt lätt att det spricker, det spänner och det gör otroligt ont. Dessutom svider det enormt.
Jag tycker det låter som att det är obalans hos dig, därmed avråder jag er att ens prova ha sex den kommande veckan. Låt underlivet vila 1-1½ vecka och prova sen igen.

[rumelle]
8/29/14, 4:24 PM
#9

Det är inte ovanligt att slemhinnorna blir lite sköra i samband med mens. Prova att smörja dig med olja, funkar bra med vanlig olivolja. Om det inte börjar kännas bättre inom ett par dagar så ska du nog kontakta gyn.

[silkesnosen]
8/30/14, 6:49 AM
#10

Ha inte sex om du har ont. Ett sätt att förhindra svampinfektion är att äta goda bakterier, speciellt under mens. Jag äter Femiflor under menstruation. Sedan behöver även slemhinnorna få vila om du nyss haft Svamp och även nu. Gå till gyn och be om hjälp.

drakenbeerg
8/30/14, 2:02 PM
#11

Jag var hos gyn för ett tag sen då jag trodde jag hade Svamp, men dem kunde inte hitta något exakt fel. Jag skulle kunna tänka mig att det är så att mina slemhinnor varit sköra efter mens , väldigt sköra, sen när vi haft sex kan han ha spräckt mig på ett ställe som kommer leda till svampinfektion.

Trollan92
9/10/14, 1:27 PM
#12

Kan säga att jag hade de problemet nyss. Trodde jag hade Svamp och gick till Umo. De va ingen Svamp utan jag hade tvättat mig FÖR mycket i underlivet. Mans kaniner använda tvål å massa skit där nere. Bara lite vatten vid sidan av låret. De gjorde jätte ont för slemhinnorna va så torra. Inte ens glidmedel hjälpte då de sved. De tog nästan 3 veckor för mig att repa mig igen. Men jag fick en salva av henne på Umo som hade gestogen eller vad de heter som underlivet behövde för att bli våtare.. :)

Trollan92
9/10/14, 1:28 PM
#13

Man ska inte * ^^

Annons:
drakenbeerg
9/20/14, 1:36 PM
#14

Har nu varit utan sex i ca 2-3veckor och då har jag inte känt att det gjort så ont. Jag prövade i förrgår att köra upp ett finger och det kändes litegrann bara. Igår hade jag och min pojkvän sex och det kändes inte så mycket under sexet men lite efteråt. Idag skulle vi ha sex igen med det gick inte. Det kändes som om någon körde in tusen knivar, samma känsla som förut…. Vad är detta?

Honestyisdead
9/20/14, 1:40 PM
#15

#14 gå till en gynekolog.  Ingen kan ge diagnos över nätet. 

Du måste ju få hjälp

IceTee
9/20/14, 7:49 PM
#16

Hade samma problem när jag förlorade oskulden. Gå till gyn! Dessutom har du förmodligen fått flera sår, så sluta använda tvål och vatten (om du gör det) och smörj med olja. Och ring gyn på måndag! De måste titta på dig så det inte är något som är riktigt fel och du behöver receptbelagd medicin för!

Medarbetare på Skor iFokus

Trollan92
9/20/14, 8:21 PM
#17

Låter mycket väl som mitt besvär som jag hade, (skrivit ovan) :) men gå gärna till gyn ändå!

Michiis
9/25/14, 1:28 PM
#18

Jag hade liknande såna där besvär förut när jag åt ppiller, det gick verkligen inte att ha sex tillslut, det bara sved och sved och kliade. Det gjorde verkligen fasligt ont! Och uvi fick jag typ hela tiden, hur lätt som helst. Det enda som hjälpte för mig var att sluta med ppiller, sen dess har jag inte haft nå besvär alls i underlivet.

// Michis

Trollan92
9/26/14, 12:49 AM
#19

#18 skojar du med mig? Så de hjälper alltså att sluta med p-piller? Jag har uvi totalt hela tiden. Jag har haft uvi 5 ggr på 4 månader. Spelar ingen roll hur mycket jag kissar efter samlag eller sån skit, jag är överkänslig! kan inte typ inte dricka ngt sött :s

Clementinbarn
9/29/14, 1:13 AM
#20

Detta låter precis som mig, när jag för 4 år sedan sökte hjälp pga sveda i underlivet, trodde det var Svamp men gyn kunde inte se att jag skulle ha Svamp, torr och röd var jag men det skulle gå över om jag smörjde in mig med olja ett tag fick jag som svar! Men i slutändan så hade jag faktiskt vestibulit, som jag fick diagnos på för 2 år sedan nu! Värt att tänka på/kolla upp! Vestibulit är rätt vanligt, men inte många lyckas få diagnosen pga olika anledningar, tex så är det många gynekologer som bara tror att problemet är psykiskt, eller att det inte ens existerar.

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Annons:
Michiis
9/29/14, 3:41 PM
#21

#19: Jag hade i alla fall aldrig nå problem med mitt underliv förrän jag börja med ppiller, dock hade jag haft uvi en gång innan jag började med ppiller (och det var för jag väntade aslänge en gång efter sex innan jag gick och kissade)  men kändes som jag sen fick uvi mycket lättare när jag käkade ppiller, för det kunde komma helt plötsligt trots jag inte hade haft sex nyligen osv :s Och så fick jag precis sådärsom #0 beskriver sitt problem. Sveda vid samlag och det gick verkligen inte att ha sex ibland, det var jätte drygt och jätte jobbigt både för mig och min pojkvän. Så då testa jag att sluta med ppiller ett tag och det var som alla problem försvann, så jag har absolut inga planer att börja med det igen, värsta jag gjort :/  och sen om uvi påverkades av ppillren, vet jag ej, men jag har iaf inte fått nå uvi sen jag sluta med ppiller :)

// Michis

IceTee
9/29/14, 6:30 PM
#22

#21 ifall du någon gång skulle tycka att du ville ha p-piller så får man faktiskt ofta olika biverkningar av olika märken!

Medarbetare på Skor iFokus

Michiis
9/29/14, 7:24 PM
#23

#22: ja så äre ju, dock hann jag med å testa 3 olika och det var nån biverkning hela tiden.  Man blev lite less :)

// Michis

IceTee
9/29/14, 10:48 PM
#24

#23 ja, det förstår jag! Har testat allt, p-ring var det sista, men det funkade faktiskt bra! Det verkar ju lokalt, så ofta får man lindriga biverkningar

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
9/29/14, 11:25 PM
#25

#24 p ring verkar inte lokalt. Däremot släpper dom ifrån sig det mycket jämnare än piller och därför slipper många biverkningar.

IceTee
10/2/14, 12:35 PM
#26

#25 nä, dåligt uttryckt, men de verkar mer lokalt eftersom de inte behöver gå igenom mag- och tarmsystemet på samma sätt som piller gör

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
10/2/14, 1:52 PM
#27

26 Det stämmer. P ringar är super om man tex spyr eller har diarre, för de verkar ändå.

Annons:
IceTee
10/2/14, 9:35 PM
#28

#27 Precis, eller för mig med IBS, jag fick jätte-problem med magen, och tror nu i efterhand att det var p-pillren som ställde till det

Medarbetare på Skor iFokus

Wony
10/2/14, 10:40 PM
#29

#28 Jag har också IBS, och hade det innan jag började med p-medel. Så jag sa det direkt till dem, så jag började med plåster, men de ramlade bara av mig, så jag har nu haft P-ring ett bra tag, uppåt två år nu tror jag. I princip biverkningsfritt för mig.

Sarah
10/6/14, 11:29 AM
#30

Jag fick så efter sex varje gång med ett ex. Gyn tog massa tester men sa till slut att jag var allergisk mot honom :D Blev ok om jag gick och duschade direkt efter sex. Men ännu bättre blev det då jag gjorde slut. Aldrig haft så mycket problem med ngn annan kille.

Upp till toppen
Annons: