Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6279 ggr
Anonym
Anonym
2014-08-27 16:41

Raka fingret xD

Konstigt fråga men kan man raka fingret?xD Men jag har hår på fingrarna och det är rätt pinsamt….. Komer det växa mer??

Annons:
ChristineL
2014-08-27 16:50
#1

Ja, man kan raka fingrarna, alla har hår på fingrarna. Du kommer antagligen uppleva att det växer mer precis som när man rakar andra kroppsdelar.

IceTee
2014-08-27 16:51
#2

Bättre är nog att vaxa på salong, då kommer förmodligen håren sluta växa tillslut, och det som växer ut kommer vara mycket tunnare och mindre synligt. Annars finns laserbehandlingar!

Medarbetare på Skor iFokus

luckiestgirl
2014-08-27 16:55
#3

Klart man kan, men jag skulle inte göra det, då blir det ju stubb sen och det måste ju vara värre? då måste du ju raka ofta.
Alla har ju hår på fingrarna, men om du upplever att du har mycket hår och vill få bort det tror jag vaxning eller epilering skulle vara bättre än rakning. Då håller sig håret borta längre och du får ingen stubb, det växer ju ut fjun istället. Fast jag skulle tro att det gör ganska så ont tyvärr..

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Honestyisdead
2014-08-27 17:07
#4

Jag kan förstå att man vill ta bort håret på fingrarna om det är mörkt och grovt. Annars känns det ganska onödigt :) 

Men visst kan man.

[Thiah]
2014-08-27 17:39
#5

Jag har förstått att hår inte alls blir grovare eller växer mer bara för att man rakar. Det hår jag rakar har hållt sig på samma nivå i alla dessa år.

Sen lärde jag mig på biologin att alla inte har hår på fingarna, speciellt inte på övre delen av fingarna.  Jag har lite hår där och tänker att jag är en av få som faktiskt har hår där, lite coolt tycker jag.

Honestyisdead
2014-08-27 17:56
#6

#5 Du är inte en av få. Övre delen är det ganska vanligt att ha hår på i varierad mängd.

Och mycket riktigt så får man inte grövre eller mer hårväxt av rakning.  Däremot kan det kännas så eftersom hårstråna blir trubbiga av rakning.

Annons:
[Thiah]
2014-08-27 19:05
#7

#6 jahapps då lärde min biologilärare ut fel helt enkelt.

ChristineL
2014-08-27 19:38
#8

#6 - Det är på undersidan av fingrarna och i handflatorna man inte har hår ;)

[SisselaJ]
2014-08-27 19:39
#9

Har också ganska mycket hår på mina fingrar, både högt upp och långt ner, men väldigt tunt och inget som besvärar mig. Däremot rakar jag mina stortår för dom har vars en härlig svart frilla jag inte gillar! ;)

Honestyisdead
2014-08-27 22:06
#10

#7 Ja.

Upp till toppen
Annons: