Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 4370 ggr
Clariiz
2014-08-27 13:38

Köpa p-dator

Försök leta runt men hittar inte.. Var kan man köpa p-dator?
Finns det billigare varianter och funkar dessa i så fall lika bra?

Så trött på att äta massa hormoner och undrar hur jag är som person utan dem och hur min kropp kommer må.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Annons:
LoAEmma
2014-08-27 13:40
#1

Jag har kört med Ladycomp, dyr men bra!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Clariiz
2014-08-27 13:54
#2

#1; Vart kan man köpa den?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

annainorrland
2014-08-27 14:03
#3

http://www.naturafemme.se/preventivmedel/lady-comp-p-dator-583066

Ja det finns billigare varianter men de är inte lika säkra.

Clariiz
2014-08-27 15:31
#4

#3; Tack :) 

Hur länge räcker batterierna? Kan man byta detta själv eller måste man skicka in så som det stod på sidan? (om jag uppfattade det rätt)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Praefatio
2014-08-27 22:05
#5

#3 Ladycomp har uppladdningsbara batterier så den behöver man inte byta på alls. Pearly, deras billigare variant, har jag uppfattat det som att man måste skicka in.

Praefatio
2014-08-27 22:05
#6

Batterierna på Pearly ska behöva bytas vartannat år enligt hemsidan.

Annons:
Clariiz
2014-08-27 22:10
#7

#5-6; Okej :) Då kännes det ju smidigare att köpa den lite dyrare.. Annars tillkommer det ju kostnad vartannat år. 

Vet ni om det finns att köpa billigare någon annanstans? Försökte söka på pricerunner men då tog den bara fram vanliga datorer :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

annainorrland
2014-08-28 13:06
#8

ja som #5 säga laddningsbara batterier medföljer. Jag har använt min över 6 år och aldrig behövt byta några batterier och man behöver inte ladda dem så ofta heller. De håller länge.

#7 Tveksamt om lady comp finns att köpa billigare nånstans. Men det är absolut värt priset tycker jag. Blir inte så mycket i årskostnad om man använder den många år.

KitoBonito
2014-08-29 23:57
#9

Ni som använder p-datorn, har ni märkt någon skillnad i kropp/psyke efter att ni kört hormonfritt? Har det alltid känts värt det? :)

KitoBonito
2014-08-29 23:57
#10

Oj, det kanske räknas som tråd-kap, i så fall ber jag om ursäkt :P

Praefatio
2014-08-30 00:00
#11

#9 Svarar fastän jag inte har p-dator än, men jag hann ju köra hormonfritt ett år innan jag blev gravid. Jag märkte extrem skillnad. Gick från absolut noll sexlust till att känna mig normal igen, blev jämnare i humöret och mådde allmänt bättre psykiskt. Fysiskt vet jag inte om jag märkt någon skillnad alls om jag ska vara ärlig.

Edit: Jo, man glömmer fort… jag hade ju för sjutton oregelbunden mens, i alla fall med p-stav. Inte med p-piller dock. Oregelbunden mens innebar för mig att ha mens mer än jag inte hade det, ofta flera veckor på raken, och av den anledningen såklart må jättedåligt. Järnbrist osv.

Om det är värt pengarna med en p-dator? Ptja, jag kommer aldrig någonsin vilja gå tillbaka till hormoner igen och kommer gladeligen betala summan för en dator. Gladeligen. På riktigt.

mollyt
2014-08-30 22:11
#12

Jag har också en LadyComp! Är väldigt nöjd! Den är ganska dyr till inköp men den har inga löpande kostnader - laddar batteriet en dag i månaden och håller i alla fall i 10 år! :)

mollyt
2014-08-30 22:14
#13

#9 jag kap-svarar ;) jag har märkt att min kropp är mycket mer i balans nu, och inte alls så ojämn och opålitlig som den kunde vara med menscykel innan när jag åt P-piller. Sen känner jag mig betydligt gladare, mindre PMS-ig och tja…. "Jämnare" liksom! Jätteskönt att slippa hormoner! Sexlusten är tillbaka och humöret med!

Annons:
nlinds
2014-09-01 10:07
#14

Har också köpt mig en P-dator :) Det enda negativas är att jag måste vänta i 2 månader för att kunna använda den när jag tagit ut spiralen :(

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

tilda :) roma
2016-02-03 19:10
#15

Jag har en tillsalu om någon vill ha billigare än ny! Självklart desinficerad

lilibrik
2017-03-11 10:18
#16

Det är jättelätt att byta batteri på P-datorn Pearly från Naturfemme. Det finns en skruv på baksidan under den lilla runda klisterlappen. Ta bort klisterlappen, skruva bort skruven och öppna bakstycket. Där sitter batteriet och är väldigt enkelt att ta bort. Batteriet heter CR2032 och kostar 29,90kr på Kjell och Company. Finns säkert på många fler ställen också. Det är alltså helt meningslöst att skicka för batteribyte. Onödig kostnad och slöseri med tid. Väldigt konstigt faktiskt att det inte står i beskrivningen hur det går till att byta batteri själv. Känns nästan som ett lurendrejeri.

Rebelyell
2017-03-11 10:51
#17

Jag köpte p-dator Pearly i september förra året. Jag körde med den i drygt 5 månader men på mig funkade den aldrig. Den visade majoriteten röda dagar, varje månad. Den visade grönt enbart under min mens och en vecka innan mens. Resten röda dagar. Jag har tyvärr lagt Pearly i byrålådan och vet inte när jag kommer använda den igen. Mailade naturafemme som sålde den och dom skrev att det är något fel i min kropp, någon obalans eller inflammation eller dylikt. Men inga tester eller värden är knas enligt flera läkare (testat genom åren pga trötthet bla). Gått över till hormoner och testar nu cerazette/minipiller. Skönt om p-dator kan funka för andra :) nackdelen med p-dator är ju att man verkligen måste hålla sig till det som står på p-datorn. Står det rött så måste man undvika sex eller använda kondom. Det går inte att strunta i, om man inte vill ha barn. Inget spontant med andra ord, vilket ju alltid är tråkigt. Positiva är att kunna slippa hormoner ifall man ej mår bra av det. Men som svar på din fråga TS, Pearly är nog billigaste p-datorn men det finns en app man kan ladda ner på mobilen (vet ej hur mycket den kostar dock) och den fungerar som en p-dator där man skriver in sina värden varje morgon. Man behöver dock köpa till en termometer som visar två decimaler.

Rebelyell
2017-03-11 16:05
#18

Edit: naturalcycles heter appen om du vill kika.

mollyt
2017-04-03 20:45
#19

#17 Min spontana tanke är att 5 månader var kanske för kort tid? De är förprogramerade med flertalet kvinnors menscykler som de har som "bas" och det tar ett tag innan dessa ersätts med din egen cykel. Men har du en ojämn cykel eller att du mäter oregelbundet så får datorn svårt att känna in exakt var i cykeln du är och säga med säkerhet att du är steril. Den fäller hellre än friar så att säga. 

Jag testade att föra in mina temperaturer från min LadyComp under några månader i appen NaturalCycles och jag fick inte alls(!) samma svar i deras app som i datorn. Så jag blev väldigt obekväm i att de kunde säga så olika.

Rebelyell
2017-04-03 21:09
#20

#19 Jag har 31 dagars menscykel och får min mens +/- 1 dag, dvs alltid runt dag 31. Jag mätte prick varje morgon kl 09.00. Nån enstaka gång en timme +/-. Jag tror helt enkelt att den inte funkade på min kropp :( Dom säger ju att den behöver 2-3 månader på sig att lära känna ens kropp, men för mig var det nästan lika många röda dagar i 5 månader. Man tröttnar ju tillslut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: