Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1893 ggr
Anonym
Anonym
2014-08-22 17:45

Normalt efter abort?

Hej! Gjorde en abort för fyra dagar sedan. Det har varit lugnt, smärtan försvann & blödningarna lugnade sig.. Tills igår.
Blödningarna satte igång som bara den & jag börjar få väldigt ont.
Både på underlivet & inuti i livmodern.
Blödningarna luktar äckligt.. Inte ruttet, men skumt. Vanlig mens luktar ju ingenting, men det här luktar typ blod blandat med något.
Skitäckligt.
Är det normalt? Åker helst inte upp till sjukan i onödan och vad jag läst mig till är smärta & rikliga blödningar vanligt, men lukten?

Annons:
Anonym
Anonym
2014-08-22 17:45
#1

medicinsk abort.

bohan85
2014-08-22 18:09
#2

Blödningen kan ju lukta lite annorlunda för det är ofta klumpar, ibland med levrat blod som kommer men luktar det illa är risken stor att du har fått en infektion, har du dessutom börjat blöda mer kan det sitta något kvar av graviditeten i livmodern. Tycker du skall höra av dig till stället du gjorde abort, var det på en dagvårdsavdelning borde du kunna ringa till gyn.avdelning på samma sjukhus.

[Gretajossefina]
2014-08-23 14:09
#3

vid en abort jag gjorde blödde jag kraftigt i 3 veckor. med klumpar och sånt, det gjorde väldigt ont ibland också från och till men de luktade inte äckligt, det luktade som vanlig mens.  kan bero på infektion att de luktar äckligt. hoppas det blir bättre!

[Gretajossefina]
2014-08-23 14:09
#4

vid en abort jag gjorde blödde jag kraftigt i 3 veckor. med klumpar och sånt, det gjorde väldigt ont ibland också från och till men de luktade inte äckligt, det luktade som vanlig mens.  kan bero på infektion att de luktar äckligt. hoppas det blir bättre!

Honestyisdead
2014-08-23 15:06
#5

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga.

Maria
2014-08-23 20:33
#6

Håller med Hera. Ring sjukvårdsupplynsningen snarast.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anonym
Anonym
2014-08-24 12:31
#7

Kom på nu att det luktar som mens fast mycket starkare, men det kan ju ha o göra med att jag blöder tregånger så mycket än som när jag har mens.

bohan85
2014-08-24 15:49
#8

Blöder man igenom fler än 2 bindor per timme under flera timmar så är det för mycket.

[TanatosNyx]
2014-08-24 22:29
#9

Gammalt blod luktar lite unket, kommer lite som pustar liksom, som slutet på mensen fast som du säger mkt mer. Det är normalt. När man har infektion luktar det illa, ruttet elände.

Kan vara rester som är på g också, låter så. Kommer det inte ut något och du fortsätter blöda mycket så får du kolla upp det. Har du tid för återbesök? Isåfall behöver du inte söka om du inte får feber eller blöder kraftigt och mår dåligt. Får du feber och/eller lukten blir värre så sök akut, då ska du inte tveka.

Är färgen på blodet typ svart så betyder det att det är gammalt (=luktar mer). Det ska aldrig stinka, och mestadels ska det lukta järn/blod.

Upp till toppen
Annons: