Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 656 ggr
Lovelove__
8/17/14, 12:06 AM

Problem på problem

Hejsan svejsan, hoppas alla har det bra!

Jag har två problem, so we take them one by one.

1. Min ''mens'', som kommer, tja när den vill. Några gånger per år, då och då, ibland 2 månaders mellanrum och ibland 1, eller kanske 4. Den varar i 1-6 dagar och det räcker oftast med trosskydd(om jag ens behöver det) since det bara är brun-ish flytningar typ. Jag fyller snart 17, och ja, jag har varit hos läkaren(när jag var typ 15) som sa att 1 av 5 kvinnor har det som jag, ska jag tro på det?

2. Mitt underliv hurts like hell, since min ena blygdläpp är gigantisk och för jävligt lång. Kan knappt gå, utan att det skaver och jag älskar att cykla mtb och springa, och ni kanske kan förstå att detta är ett problem. Mitt självförtroende känns också lite halvt, eftersom den hänger ner mellan benen och man måste typ peta in den hela tiden för att gå normalt. Finns det någon räddning för mig?

Annons:
Honestyisdead
8/17/14, 12:10 AM
#1

Det stämmer att vissa kvinnor alltid har oregelbunden mens. Vissa börjar med preventivmedel för att få mens regelbundet.

Angående blygdläppen så kan man operera.

Lovelove__
8/17/14, 12:27 AM
#2

Smart, det kanske är något att testa. Så inget att oroa sig för?

Är en operation något som är dyrt? Hur kan jag ta mig till väga för att få en?

Cindy S
8/17/14, 1:09 AM
#3

Jag tror att du kan få den gratis eftersom att du är minderårig och den orsakar dig besvär.

Jag har tandkronor värda över 100000 som jag fick gratis eftersom att jag har medfödd besvärande tandsjukdom, så nog borde du kunna få hjälp med blygdläppen om den orsakar dig problem.

Kan ju kännas pinsamt att be om operation, men det här är något du behöver, så stå på dig ifall den läkare/gynekolog du pratar med tvekar(det borde de nog inte göra, men det kanske är annorlunda med operationer i underlivet).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Honestyisdead
8/17/14, 1:18 AM
#4

Kontakta din vårdcentral och berätta om problemet.  Det är dom som måste skriva en remiss.

Lovelove__
8/17/14, 12:20 PM
#5

Åh, det känns ändå skönt att det finns något att göra åt saken.

Den mest pinsamma delen är väl att föräldrarna måste få reda på det? Men när är det vårdnadshavare måste bli inblandade? Är det redan inför första besöket hos vårdcentralen?  Eller kan jag typ ''tyst'' gå till UMO och prata med någon där och låta allt ske i ''skymundan''?

Upp till toppen
Annons: