Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 898 ggr
akittehmonster
2014-08-15 10:19

Vad är felet med mig?

(förlåt om det är fel kategori) 

Jag har p-stav. Men nu på senaste har jag haft någon brun/svart gegga som kommer ur mig. Det är inte blod och luktar inte som blod. Det är inte så att den rinner utan den kommer då och då. 

Inte haft mens under tiden jag haft p-stav bara rosa flytningar då och då. Så detta verkar inte vara mens.

**
Vad är det som händer med/i min kropp? **

Annons:
farvendal
2014-08-15 10:45
#1

Det är blod, "gammalt" blod. Så du har lite mellanblödningar dvs, fullt normalt.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

akittehmonster
2014-08-15 11:48
#2

#1 tack så sjukt mycket för svaret!! Hur får jag veck det för det luktar inte gott och är obehagligt :x

IceTee
2014-08-15 12:40
#3

Ge det några dagar, och funkar inte det, ring din ungdomsmottagning! 
Jag hade gett det helgen ut och ring på måndag om det inte blev bättre! Dock lovar jag att det är gammalt blod, och att det luktar illa kan ha att göra med att bakteriefloran blivit lite rubbad, händer mig för jämnan. Då måste jag i alla fall sluta med vatten där nere och bara tvätta med olja, för att inte torka ut hela underlivet! Tvål ska man undvika helt om man får sånna problem, det förvärrar saken!

Lycka till! 👍

Medarbetare på Skor iFokus

akittehmonster
2014-08-15 20:21
#4

#3 hur ofta händer det att man får gammalt blod?

mimåne
2014-08-16 00:09
#5

Jag kan också understryka att det är gammalt blod. Varar vanligtvis några dagar som mest. Hur ofta man får sådant är väldigt olika och inget som går på rutin.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

akittehmonster
2014-08-17 12:49
#6

#5 okej, för jag har sjukt ont av det och var kommer det ifrån? Jag menar jag har inte haft mens på jag vet inte när?

Annons:
IceTee
2014-08-17 15:00
#7

#6 

Svårt att säga varför, du kanske har varit stressad på sistone? Hormonerna kan få för sig konstiga saker ibland!

Medarbetare på Skor iFokus

akittehmonster
2014-08-17 15:35
#8

#7 hur länge kan det hålla på? för på tisdag har jag haft det i en vecka. Och har ont utav det. Men ah har väl varit lite upp och ner i mitt humör på senaste. Men inte stressad! :)

IceTee
2014-08-17 16:11
#9

Jag hade ringt till ungdomsmottagningen imorgon, för att vara säker!

Medarbetare på Skor iFokus

akittehmonster
2014-08-18 07:57
#10

#9 det verkar var MOT SITT SLUT SÅ VÄNTAR LITE :D oops caps

IceTee
2014-08-18 13:32
#11

Eftersom jag tvivlar på att det är något farligt så är det ju inte farligt om du orkar vänta ut det! Det händer ibland, jag har p-ring och fick mellanblödning för någon vecka sen (utöver min vanliga blödning) och fick ganska ont. Dock orkade jag inte bry mig då, var jätte sjuk

Medarbetare på Skor iFokus

inu
2014-08-18 21:59
#12

Jag har också P-stav och var mensfri i 5 år. Kunde få det du beskriver nån gång om året. Sen plötsligt fick jag jätteproblem med blödningar som höll i sig länge länge, paus några dagar/nån vecka så kom det igen. När jag bytte p-stav senast så pratade jag med en gynekolog som sa att det kan bero på att hormonerna har förändrats sen jag stoppade i min första pstav (när jag var 16, nu är jag snart 23). Kan också betona att jag också hade rejäla menssmärtor. Nu har det lugnat ned sig igen, vilket är väldigt skönt!

Att nämna är också att när man t.ex har p-stav så ser ju inte blödningarna ut riktigt som man förväntar sig heller. Detsamma gäller väl säkert en vanlig mens utan någon slags inverkan av preventivmedel.

Jag hade inte oroat mig om jag var du : ) men man kan alltid ringa och få en slags bekräftelse liksom att inget är fel!

http://sirinulot.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: