Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 4341 ggr
nashjamie
8/5/14, 1:19 AM

Smsar i sömnen

Jag har ett litet (eller ja, ganska stort egentligen) problem. Jag smsar nämligen i sömnen. När jag sen vaknar så ser jag oskickade sms, skickade sms och även att jag har fört en dialog som om jag vore vaken. Jag hade smsat en vän inatt och jag har inget minne utav att jag varken skrivit det eller haft ont där jag skrev att jag hade ont…

Anledningen till att jag skapar tråden är för att jag vill kolla här om någon kanske vet vad det här beror på? Jag har kod på telefonen och jag har testat lägga undan den samt stängt av den. Inget fungerar.

Annons:
Huygens
8/5/14, 1:31 AM
#1

Hmm… Om du skaffar dej en rörelseaktiverad kamera kanske du får svar?

Rafflan
8/5/14, 1:36 AM
#2

Tror inte du gör det i sömnen, du vaknar kort, du sms:ar och somnar om och är nyvaken den korta stunden och somnar om så snabbt att du inte minns det. Hänt mig massor med gånger, jag kan sms:a, gå på toa, hämta saker i köket tex en flaska med vatten, och ja alla möjliga saker, och minns det inte.

Ibland kan jag dock ha ett svagt minne, som om jag hade drömt att jag sms:a och sen visar det sig att jag faktiskt gjorde det irl.

Praefatio
8/5/14, 1:46 AM
#3

Äter du insomningstabletter? Det är en väldigt vanlig biverkning av sådana, att man till synes vaknar och gör mängder av saker, fastän man hela tiden sover.

Rafflan
8/5/14, 1:57 AM
#4

#3 helt rätt, känner så väl igen mig, det är "farliga" grejer det där, men det känns lite som samma sak, att man är lite halv vaken men inte minns det efter man somnat om :/

nashjamie
8/5/14, 2:10 AM
#5

#2 mycket möjligt att det är så 🙂 Så läskigt ändå. Och pinsamt skriver en del pinsamma saker med som jag aldrig skulle skriva i vaket tillstånd.

Jag äter inga tabletter nej. Har däremot det jobbigt till vardags och när det blev riktigt illa så var det då det här började, kanske beror på det? Har hänt en del saker som påverkar mig mycker för övrigt.

Rafflan
8/5/14, 3:03 AM
#6

#5 ja blir man orolig i vardagen kan det påverka sömnen och därför göra att du skriver sms och annat :)

Annons:
ChristineL
8/5/14, 9:19 AM
#7

Du säger att du lagt undan telefonen, hur långt bort har du lagt den? Prova att lägga den i ett annat rum kanske?

nashjamie
8/5/14, 12:28 PM
#8

#7 Bokhyllan några meter bort, i en låda :P

[Gudrun-Berit]
8/5/14, 1:59 PM
#9

Man gör konstiga saker i sömnen! Jag försökte hoppa ut genom ett fönster en gång när jag var liten!!

nashjamie
8/5/14, 2:44 PM
#10

#9 Men oj 😮

KitoBonito
8/6/14, 2:51 PM
#11

#9 Hahah, det har jag också gjort när jag var liten! Även gått ut genom ytterdörren. Tur man hade vakna föräldrar.

Arinya
8/8/14, 9:54 AM
#12

Gud va läskigt! En gång gick jag ut i köket och kollade på mitt ex och sa till honom "Skulle bara kolla" sen gick jag därifrån. Fast då jag jag ju förmodligen  i sömnen!

[finder]
8/9/14, 1:11 AM
#13

Funkar det inte att stänga av mobilen under natten? Eller du kanske sätter igång den då ;) Hehe. Eller prova sätta den i flygplansläge?

Annons:
FjantYoda
8/9/14, 1:16 AM
#14

Jag smsade, svarade i telefon och skrev på datorn i sömnen tidigare, gick även i sömnen som barn, även upp för trappen, och har flertalet gånger satt mig upp i sömnen, med öppna ögon och stirrat på vänner/dåvarande partners och börjat prata med dom, nu tror/hoppas jag att jag är lite lugnare, min sambo klagar bara på att jag sparkas!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

LaSadie
8/9/14, 12:24 PM
#15

Lägg mobilen, avstängd, i ett annat rum kanske?

wingren
8/19/14, 12:13 AM
#16

jag äter i sömnen :/ oerhört glad att jag har sambo som vaknade när lägenheten var full av rök och två plattor på spisen stod på och ena med en kastrull med förkolnad mat på. Vete katten hur det hade slutat annars :/

Arinya
8/26/14, 4:24 PM
#17

#16 Gud va läskigt!

kanin och häst
8/27/14, 4:50 PM
#18

Ja, man kan göra konstiga saker i sömnen, jag lade en gång en brödkorg på spisen när jag först lagt på spisen, en annan gång(då var jag liten) drömde jag att jag klättrade ner för ett berg, och sedan hade jag gjort det påriktigt och fallit ner ur högsängen…. Inte kul!xD men man kan också nu senare skratt åt sådant som det där

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Saga85
8/27/14, 6:36 PM
#19

Låter besvärligt. Själv gör jag inget mer än pratar/sparkas i sömnen, och har hänt att jag satt mig upp och stirrat på personen bredvid mig (kompisar/partners). Min mormor tände däremot ett levande ljus på köksbänken en gång i sömnen (hon bodde ensam då, så var ju tur att inte började brinna 😮)

Upp till toppen
Annons: