Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6184 ggr
[melonen]
8/4/14, 1:21 AM

Mår dåligt över mina bröst

Nu vet jag inte exakt hur jag ska börja, men hur som helst så mår jag psykiskt dåligt av att ens tänka på mina bröst. Visst dom syns ju men jag måste till exempel ha bombshell bh:ar för att ens kunna gå ut. Jag klarar inte ens av att min mamma skulle se mig i en "vanlig" bh och hon är ju ändå en av dom som verkligen bryr sig minst. När det kommer till sex och att ta av bh:nu mår jag också dåligt, men hur osexigt vore det inte om jag hade den på. Så den åker ändå av, och jag mår dåligt. Jag vet inte hur jag ska göra, vill så gärna göra en bröstförstoring men det har jag inte råd med. Min självkänsla är bra annars, men inte när det kommer till brösten, det har alltid varit ett känsligt ämne för mig. Problemet kanske låter lite men jag påverkas varje dag, hur fasen ska jag göra/tänka för att slippa må så dåligt över en sån sak!?

Annons:
Nelley
8/4/14, 1:27 AM
#1

Aahhhrrgghh det är så jobbigt att ha stora bröst! Speciellt om man är sån som gillar att gå runt utan bh… seriöst mina bröst kommer säkert nå till knäna när jag är trettio. Alltså misstolka mej inte, jag förstår att du vill ha det eftersom det är typ normen och så nu. Men stora bröst är överskattade enligt mej… sålänge brösten fungerar att tutta med så är det bra tycker jag. :)

arandeira
8/4/14, 1:44 AM
#2

I feel you. Små bröst sucks. Men men, finns inget att göra. Jag väljer att acceptera läget och fokusera på annat, typ rumpan haha. Den kan man åtminstone träna snygg 😃

Cindy S
8/4/14, 1:54 AM
#3

Jag antar att du är tonåring, om jag inte har fel. I sådant fall kan vissa få en andra pubertet vid 25års åldern. Så det behöver inte vara kört. ;D

Men, det är ju inte bra att gå och vänta(och du kanske är "fullvuxen", jag bara gissade) och må dåligt. En idé för att känna sig sexig kan ju vara att ha sexig underkläder. Då kan BHn stanna på, för det är en del av det sexiga.

Sen kan du ju kolla efter bröstförstorande kräm, vilket jag har hört finns. Även om det bara är tillfälligt kan man ju ha det innan sex för tillfällig effekt.

Sen är det så(och nu kanske jag låter nedlåtande) att fast man själv tycker att man ser fel ut så bryr sig ingen annan. Eller så gör dom det, men de har vett nog att hålla tyst. Det var ca 10 år sedan någon mobbade mig för min fetma, t.ex., så det kan bero på var man väljer att inte klä sig för att bli gillad.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Rödbull]1
8/4/14, 2:02 AM
#4

Allt sitter i huvudet på dig, finns absolut inget fel med dina bröst. Du får "helt enkelt" sluta tänka negativt över det hela! Små bröst är vackra :) 

(Snygga, sexiga, etc. Ta vilket ord du vill, men bara positivt, så stämmer det ändå!)

[melonen]
8/4/14, 2:15 AM
#5

#1 Hahaha! Nej men jag vet inte, då har jag nog hellre hängtuttar när jag är äldre. Tycker själv att stora bröst är snyggt och då inte för att media har format att det ''ska'' vara så utan för att jag själv alltid tyckt det :P

#2 Jo det har du faktiskt rätt i haha! Men min rumpa har jag inget att klaga över så då blir det brösten - som inte blir större haha *suck* 

#3 Jag blir 20 snart så :P Saken är den att för något år sedan hade jag 75C, nu har jag gått till 70A, så därav har jag börjat må dåligt då jag hade större bröst förut :/ En bröstförstoring kommer jag göra i framtiden men det är inget jag just nu prioriterar. Vill mest kunna ändra mitt tankesätt för nuvarande :)

#4 Tack! Ska försöka att tänka mer så! :)

[MikaelaR]
8/4/14, 3:25 AM
#6

Alla tycker så olika finns många som föredrar mindre bröst - både killar & tjejer.

Jag själv skulle aldrig vilja ha stora bröst, men storleken på brösten brukar ofta på något sätt matcha hur resten av kroppen ser ut tycker jag ofta

Sen finns det roligare saker än att fokusera på hur kroppen ser ut jag har iallafall lärt mig att försöka tänka på saker som känns viktigare

Annons:
Cahira
8/4/14, 3:43 AM
#7

Jag har alltid varit småbröstad och platt och nu när jag närmar mig 30årsåldern har de plötsligt gått från vanliga A till B. B kändes så perfekt förut men nu saknar jag nästan att ha A för B känns ivägen heeela tiden. 😂 

Om du nånsin skaffar barn kommer de växa av sånt med. :) Så operation tror jag inte du behöver. men sexighet sitter inte i brösten och jag slår vad om att du är jättevacker precis som du är.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Nelley
8/4/14, 3:47 AM
#8

#7 Du tycker b är i vägen? Testa D/E och jag är bara fjorton… hoppas dem inte växer mer ;(

_Fisken
8/4/14, 3:49 AM
#9

Som karl tänker då inte jag på det. Det är helheten som räknas. Tro mig - den lilla detaljen som bröstens storlek är inget jag har fäst mig vid.

Cahira
8/4/14, 3:53 AM
#10

#8 Jo jag kan tänka mig det. 🌺

#9 Bra tillägg! Har hört samma av andra karlar med. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Thiah]
8/4/14, 6:02 AM
#11

Jag skulle så gärna behållt mina a kupor. Nu är jag ett mellanting mellan b och c och jag avskyr bh. Försök vara nöjd med din kropp som den är. Det finns många sorters kläder (tubtopp tex) som enligt mig blir så mycket snyggare utan bh och med små bröst.

JonnaCecilia
8/4/14, 7:47 AM
#12

Hade också komplex för mina små bröst, men det är bara att göra det bästa av situationen. Hur kom det sig att de krympte? Gick du ner mycket i vikt i övrigt? Mina växte lite efter 20 och de är propotionerliga till min kropp. Försök se det positiva, du kan ha kläder som inte funkar med stora bröst, de flesta är gjorda för små bröst så det kan vara jättesvårt att hitta kläder för stora. Sen är det väl så att de flesta är missnöjda med något på sin kropp, medan alla andra tycker de är jättefina som de är! Försök tänk på hur bra din kropp är och hur mycket du kan göra med den! Peppa dig själv, för i slutändan kan bara du ändra ditt eget tänkande, inte vi.

_Fisken
8/4/14, 10:54 AM
#13

Överhuvudtaget ska man försöka fatta att folk (betraktare) inte tittar på detaljer. De tittar på helheten.
Visst kan väl jag störa mig över detaljer på min kropp som inte man kan göra nåt åt men jag försöker lära mig att förstå att folk inte ser på just dessa små grejer utan uppfattar mig som en helhet.

Annons:
sjöutsikt
8/4/14, 2:52 PM
#14

Mina är minimini. Retad för det när jag var liten och den där nervösa och slitsamma känslan när man ska vara intim med en ny kille känner jag väl igen. Men att göra dem större har aldrig varit ett alternativ. Jag lärde att acceptera mig själv som jag är och tänkte rätt och slätt att "duger det inte för partnern så kan det f*n kvitta". Då är han inget att satsa på om det skulle hakas upp på den lilla detaljen. Jag säger såklart inte att det är lätt, för det är det inte. Men som flera har sagt tidigare så är det "helheten som räknas" och det kommer du märka. Det insåg jag snart att man förstorar upp den här "bröstoron" helt i onödan. :) Tycker mina små är väldigt praktiska. Aldrig ivägen ;) Det enda jag kan irritera mig på är att de inte alltid fyller ut visa plagg jag skulle vilja ha, men så är det bara. Ett I-landsproblem utan dess like. Så kära du, var nöjd som du är skapt för det är det som gör dig unik! Och största delen av den omtalade helheten sitter i utstrålningen. Så lägg hellre din tid på att göra ting du mår bra av så blir hela livet flott! :)

Anonym person 22
8/4/14, 3:10 PM
#15

Jag har också små bröst!! För några år sedan var jag väldigt ledsen och obekväm med dem, men nu har jag insett att det faktiskt kan ha sina fördelar att ha små bröst - och att det finns dem som föredrar små före stora. Själv kan jag tycka att det kan vara mer feminint och "starkt" att vara tjej med små bröst och att vara stolt och bekväm med det! Alla tvivlar på sitt utseende på något sätt.

Glorious
8/4/14, 8:30 PM
#16

Hylla dina små bröst. Jag är visserligen tjej och tänder på killar men å va det är vackert - och sexigt med små bröst. Har själv börjat lära mig älska mina som inte heller är så himlans stora. Tänk också på att det finns supermycket sexiga underkläder som är för små bröst också, man måste inte alltid få dem att se större ut. Jag tycker det är jättefint med en enkel spetstopp/ovadderad spetsbh som tittar fram lite under kläder :)

SuperLimm
8/5/14, 5:10 PM
#17

Allt sitter i huvudet, precis som de andra redan skrivit! Jag har också små bröst och har alltid fått klagomål från människor att dom är för små. Det är verkligen svårt att själv acceptera att de ser ut som de gör när de flesta man varit med bara gnällt på att de är för små. Det gäller att jobba med sin självkänsla. Jag intalar mig själv varje dag att jag ser ut som jag gör och det är helt okej och inte heller något jag kan göra något åt. Det går bättre och bättre faktiskt. Jag avskyr också BH och tycker det är jävulens påfund och nu har jag inga problem att gå ut med sportbh som faktiskt är mycket bekvämare. Jag har lite komplex för mina bröst än men det går mycket bättre nu faktiskt. Så allt sitter i huvudet, man måste bara ändra på sitt sätt att tänka! 

Det finns många bra böcker man kan läsa med olika tips om hur man kan förbättra sin självkänsla. Jag har läst några som Mia Törnblom skrivit och tycker dom är väldigt bra! :) https://www.adlibris.com/se/sok?q=mia+t%C3%B6rnblom

Det kan ju vara en bra början att börja där iaf! Om du sen vill göra en bröstförstoring tycker jag du ska vänta tills du är minst 25, för brösten kan faktiskt växa längre än tills man är 20. Sen är ju brösten egentligen bara fett så går man upp i vikt växer också brösten. 

Den här videon tycker jag är lite kul 
https://www.youtube.com/watch?v=c8H0gTPt4og

Mvh Linn

Evilina
8/5/14, 10:07 PM
#18

Har funderat ett tag på att säga något och känner nu att ja, det borde jag göra. Var stolt över dina små bröst! Som tjej som tänder på kvinnor kan jag inte annat att säga än att små bröst är fantastiska! Och enligt mig, betydligt snyggare utan bombshell då det syns så tydligt. Lovar, dina är hur fina som helst!

Cahira
8/6/14, 12:56 AM
#19

#18 Påminner mig om vad mitt ex sa en gång. "Bröst ska fylla handen, resten är bara överflöd." Det var hans åsikt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Aniara14
8/7/14, 1:06 PM
#20

#0 Jag tycker det är jättegulligt och fint med små bröst, tycker absolut inte att du ska känna dig tvingad att operera dig. Försök att acceptera dig själv och din byst som du/den är istället, det tjänar du mest på i längden.

#2 Det stämmer faktiskt inte alls att man inte kan göra nåt åt storleken på naturlig väg. När jag började med styrketräning, så märkte jag efter ett tag att det var väldigt vad brösten började bli stora och utstående jämfört med innan jag började träna. Det beror på att dom stora musklerna som brösten sitter på, alltså pectoralis major, brukar svara väldigt snabbt på träning. Och då sväller dom upp en hel del,  vilket gör att det ser ut som om brösten också blivit betydligt större. Och om du samtidigt inte är alltför mager, utan har normalt hull utanpå, så syns det inte att det i själva verket bara är underlaget som blivit större och "bulligare". Det blir en perfekt synvilla, ha ha! 🙂

Om du eller nån annan med små bröst får lust att börja träna "pecsen" nu, så tänk då på att man inte ska träna bara en muskel utan hela kroppen, och man måste ta det väldigt försiktigt i början, och öka bara långsamt och gradvis, så man inte skadar sig.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Calcifer
8/7/14, 4:09 PM
#21

Sitter det i huvudet (vilket det i regel nästan alltid gör) så hjälper inte större bröst, för då är det något annat som blir nästa "offer" av komplexet. Det viktigaste är att jobba på dig själv och din självkänsla. Om du en dag känner att du duger som du är, och är snygg som du är, men ändå skulle föredra större bröst, då kan det vara en tanke att göra en bröstförstoring. Men annars kommer du bara börja om på ruta ett med något annat, för det är egentligen inte brösten i sig som är problemet utan självkänslan och självkärleken.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

polgara
8/7/14, 7:57 PM
#22

Var glad över att du har små bröst, det är inte alls kul med stora heller när man får besvär med nacke o axlar pga det

Dessutom är du bara 20 så mkt kan hända än, jag hade en klasskompis med så gott som obefintliga bröst när vi gick i skolan, vid 25 års ålder hände något o hon började utveckalas nått enormt, fick rejäla tuttar som hon sen av medicinska skäl fick operera, vet många som brösten blivit större på vid 25 års åldern.

Aniara14
8/8/14, 11:54 AM
#23

#22 Ja, det stämmer att det är väldigt många med stor byst som får så mycket besvär av det med tiden, särskilt pga. tyngden, att dom mer eller mindre "måste" genomgå en förminskningsoperation. Det blev en släkting till mig tvungen att göra, för hon stod helt enkelt inte ut längre med sina.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

nlinds
8/8/14, 2:18 PM
#24

Stora boobies är SJUKT jobbigt, jag älskar att sova på mage, kan fan knappt det längre :( Det gör ont när man springer, dom är ivägen, Kan inte gå ut utan bh, kommer säkert ha hängtuttar när jag är 30. Dessutom är alla snygga BH:ar från A-C kupa, det är jag också trött på, att aldrig kunna hitta en fin bh som faller mig i smaken..

Så var glad över att du har små ! Jag skulle kunna byta bort mina för att inte ha några alls.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Aniara14
8/8/14, 3:36 PM
#25

#24 Har du kollat in den här sajten? Där verkar det finnas en del bra grejor som kanske kan lindra problemen med studsande byst vid träning, särskilt löpning.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[melonen]
8/8/14, 11:50 PM
#26

Tack till er alla som har svarat! Är väldigt glad att jag skrev det där inlägget och trots att jag inte känner någon av er vad jag vet så har ni fått mig att må bättre angående detta! En bröstförstoring däremot kommer jag mest troligtvis att göra i framtiden då jag personligen alltid föredragit större bröst. Men som många av er har skrivit så fortsätter brösten att växa så vi får se helt enkelt. När jag säger bröstförstoring menar jag inte överdrivet stora utan så naturligt utseende och storlek som möjligt. Men självkänslan är låg, men den har inte alltid varit och även när jag hade bra självkänsla ville jag ändå ha lite större, just för att jag personligen tycker att det är fint :) Tack!! :)

Viccan92
8/9/14, 12:21 PM
#27

Jag skulle vara glad över så små. Jag har F och man får så ont i ryggen och väldigt svårt att hitta bh som passar. Jag ska förminska mina efter att jag fått barn. Ingen tvekan om saken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
michelle_
8/10/14, 2:46 PM
#28

Jag skulle också vara glad över små bröst, har E kupa och det är hemskt. Det är absolut inte värt att de ser "fint ut "i en topp eller två när man har ont i ryggen av dom. Kan inte använda nätta bikiniöverdelar utan måste ha rejäla som stöder och täcker allt så man får ful bränna, Rejäl sport bh när man springer annars får man smällar i ansiktet av dom😉, de snyggaste bh:arna finns i a-c kupa, och de med e kupa är så fruktansvärt dyra, för det är inget man bara kan gå in på hm och köpa för jag måste ha riktigt stöd. Och en sista sak, jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna gå utan bh, en sommar under ett linne, ha en trekansbikini. Det är min dröm. Jag är 24 och mina bröst växer än, oroa dig inte. Jag ska förminska mina så fort jag fått klartecken från läkaren. Och det är som de säger, det är helheten som gäller. Oroa dig inte 😊

nlinds
8/11/14, 3:09 PM
#29

#25 , använder sport BH:ar nästan hela tiden, köpte en på ullared som var den bästa jag någonsin provat. Dom förhindrar det inte att jag faktiskt fortfarande har bröst, dom är ju trots allt fortfarande ivägen, jobbiga när man ska sova osv. Dessutom är sport-bh:ar ganska…"fula".. enligt mig :P
Men tack för tipset ändå :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Nelley
8/11/14, 4:46 PM
#30

#26 Vilken storlek skulle du vilja ha, om man får fråga?

[melonen]
8/11/14, 10:05 PM
#31

#30 C kupa :)

[Anamalar]
8/13/14, 4:46 PM
#32

#17 Rolig film! 😃

Nelley
8/13/14, 5:00 PM
#33

#31 Om man får fråga (igen höhö) tänker du att du ska berätta för ev. framtida partners om bröstförstoringen? När isåfall i förhållandet, tidigt/sent. Ja, jag är näsvis. (;

[melonen]
8/13/14, 5:04 PM
#34

#33 Säger det direkt när personen ber mig att berätta lite om mig själv. Jag skulle inte skämmas över en bröstförstoring, om personen har problem med det så är det inte mitt problem :)

Annons:
Nelley
8/13/14, 5:07 PM
#35

#34 Nej och jag tycker inte du ska skämmas (om det var så du trodde jag menade) men ville bara se hur du såg på saken. :)

[melonen]
8/13/14, 5:12 PM
#36

#35 Haha jag förstår :) Hur ser du själv på saken? :) blev bara nyfiken nu haha

Gurky
8/13/14, 5:35 PM
#37

Som kille så bryr jag mig inte det minsta (pun not intended) om storleken.

Nelley
8/13/14, 5:41 PM
#38

Jo egentligen är jag väl lite emot alla såna där skönhets"alterations" men om det verkligen får en att må dåligt så är det ju ens eget val. Speciellt eftersom du "bara" ska ha runt C så du inte får ryggproblem och sånt senare. Men jag är alltid superärlig mot alla typ så jag skulle inte ha något problem att berätta… vadsomhelst. (;

[Forest]
8/13/14, 10:40 PM
#39

jag har små bröst och är glad i mina trots 2 barn som ammat har jag inga hängtuttar dom är fasta visst mer mjuka men dom sitter i regel där dom satt när jag var 15 år. 😉Jag har olika storlekar på bh oftast landar dom på B-kupa men även A-kupa i vissa.  Jag  tycker man kan välja kläder som sitter bra och man tycker sitter fint som framhäver det lilla man har.  Jag har under mina år aldrig vart missnöjd och ska man fråga killar så är smaken även där vissa gillar stora andra små, och så har vi dom som skiter blankt i tuttarna dom gillar det dom ser ;) 

Sen är det så att man mår skit över sina bröst så kan man behöva träffa någon för samtal och sen göra ingrepp med operera dom men det kostar, sen ska man tänka på att man troligen behöver göra om tuttarna när man ska ha barn eller fått barn.

ToniaMV
9/29/14, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Jag har 80 K (rekommenderar Mellbins för behå - i Sthlm eller på nätet) och har lärt mig leva med "tvillingarna". Jag vill inte operera (förminska! lol) ännu men får se hur det blir några år framöver. Ytterligare aspekt är att di började gör mjölk för 4 år sen och jag pumpar ur minst 2 gånger per dag. Min läkare menar att det är min grundläggande hormonstörning i kombination med arv/gener på mödernat - min mamma och mormor har också stora.

Upp till toppen
Annons: