Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1235 ggr
[250]
2014-08-01 21:15

Vad är det för fel med mig?

Allting började i måndags morse när jag vaknade av att jag hade en tung andning.
När jag satte mig upp i sängen så fick jag en panikattack pga detta och jag var övertygad om att jag bara hade ångest.
Dagen gick och fram mot kvällen fick jag ännu en attack med tung andning.
Jag kände mig även lite förkyld så jag misstänkte att det bara var en infektion (då jag var med om någon liknande för ett år sen).

Det blev inte bättre, utan tvärtom.
Det var igår (torsdag) som det slog mig att min mage även var ganska uppblåst och jag misstänkte att jag hade en dold förstoppning.
Jag har haft förstoppning till och från i hela mitt liv (pga tarmfel), men aldrig upplevt tung andning pga detta.

Imorse när jag vaknade så fick jag mitt livs första andnöd. Eller ja, det kanske är att ta in, men jag fick svårt att andas under 1-2 sekunder.
Min mage känns inte alls bra och jag vet om att jag är förstoppad (trots mediciner) så ska ta en klyx ikväll.
Samtidigt sitter jag och funderar på om detta kan ha någonting att göra med dålig hållning då jag sitter som en hösäck och får ont i ryggen pga detta.

Jag är som sagt tung andad och det är värst när jag står upp. Det känns bäst när jag ligger ner.
Jag ska avvakta nu under helgen, men blir det inte bättre så får jag fixa hjälp.

Det kan ju även poängteras att jag hyperkondikter som lider av ångest, men jag har aldrig kännt såhär.

Så min lilla fråga är, är detta någon ni känner igen och kanske vet vad det beror på?
Kan det vara min förstoppning som är orsaken (läste i en artikel att långvarig förstoppning kan trycka på diafragman som påverkar andningen).

Tacksam för tips & råd :)

Annons:
jossa5
2014-08-01 21:34
#1

Min sambo råkade ut för nåt liknande när han blev förkyld, och det visade sig vara astma. Hade jättesvårt att andas, men det var värst för honom när han låg ner.

Men tycker du ska höra av dig till en vårdcentral och berätta och få lite hjälp. Man måste ju kunna andas riktigt.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: