Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 738 ggr
Tess_294
7/30/14, 9:40 AM

Kan man räkna när mensen kommer?

Hej! Jag har precis haft min första mens i helgen, nu då så undrar om man kan räkna när sin nästa mens kommer? Isåfall om det går, hur gör man då? Är helt nybörjare med saker kring det här, då jag inte hade tänkt den skulle komma redan nu. Hoppas ni kan hjälpa mig, Mvh. Tess

Annons:
Fridaaaa
7/30/14, 9:43 AM
#1

Beror helt på om den är regelbunden eller oregelbunden.
Men brukar ju komma med ungefär 4 veckors mellanrum. Men bli inte överraskad om den kommer senare eller tidigare med 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tess_294
7/30/14, 9:46 AM
#2

Tack för sitt svar, #1 :) okej så typ 4 veckors mellanrum, kan komma lite tidigare eller senare

Honestyisdead
7/30/14, 12:21 PM
#3

När man precis fått sin mens kan den vara väldigt oregelbunden.  Kan gå i vecka mellan eller 6 månader.

Catta-
7/30/14, 10:24 PM
#4

Som sagt är det väldigt olika. Finns en fiffig app till telefonen som heter P tracker där man kryssar i när den börjar och slutar sen räknar den ut ca när det hela börjar om igen. Tycker den är ganska pålitlig, på ett ungefär iaf.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Ladydragon
7/31/14, 1:19 AM
#5

oavsett om mensen är regelbunden eller oregelbunden så är det alltid en bra idé att hålla koll när den borde dyka upp….

titta i en almanacka och räkna från mensens första dag och sen 28 dagar framåt då borde mensen komma om den är regelbunden
ägglossningen kommer efter 14 dagar efter mensens första dag om mensen är regelbunden 

har du en nyare mobiltelefon som Android eller Iphone så finns det appar till att hålla koll på mensen….

Upp till toppen
Annons: