Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1095 ggr
E love S
7/28/14, 8:06 PM

Kommer den?

Nu har jag fått brungula flytningar igen, är rädd för att mensen kommit igen för att imorgon ska jag åka och bada med familjen och kompisar och har inga tamponger och vill heller inte använda det :/ Asså vad ska jag göra? Skitpinsamt ju och min kompis är är ju här.. Och är det mensen?

Annons:
H-lena
7/28/14, 8:10 PM
#1

är det din absolut första mens? första mensen brukar bara vara sådär, väldigt väldigt lite blod. så jag skulle försöka att inte oroa mig om jag var du! det kanske inte blir mer än sådär.


E love S
7/28/14, 8:14 PM
#2

Andra

Kadoor
7/28/14, 8:32 PM
#3

Jag tror inte du behöver oroa dig särskilt mycket. Men det är väldigt svårt att säga när din mens kommer eller om det är den, för alla är vi olika… Vill du inte använda tampong finns det inte särskilt mycket att göra, om du nu inte blöder väldigt lite då du kanske inte behöver tampong när du badar ändå utan kan vara utan mensskydd under tiden du badar.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Honestyisdead
7/29/14, 12:34 AM
#4

Det är inte pinsamt med mens. Det måste du inse.

SuperLimm
7/29/14, 9:37 AM
#5

Det är sällan några problem att bada när man har mens, det är när man går upp ur vattnet som det kan börja rinna och då får man vara snabb med en handduk och sen in på toan. Det är absolut inget pinsamt alls, de flesta kvinnor/tjejer har mens.

Jag hade bara bruna flytningar de första gångerna, det tog nog bortåt 3 månader innan jag fick "riktig" mens.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: