Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1009 ggr
En tjej som vill bara anonym

Vad är detta? Hjälp!

Hej! Idag när jag gick på toan märkte jag en konstig sak. I mina trosor så var det typ nåt som liknande mosade blåbär, blandat med lite brunt. Alltså det såg ut som om att nån hade mosat blåbär och blandat det med nåt brunt. Jag har inte fått min första mens än, kan det vara det då? Bör jag oroa mig? Btw, jag är 13. Några ideér vad det kan vara? Mvh. En lite orolig tjej, som vill vara anonym.

Annons:
Anonym
Anonym
7/27/14, 10:32 PM
#1

Ja det är mest troligt att det är början på mensen.

En tjej som vill bara anonym
#2

Kan tillägga att det är typ lite svart också. #1 fan också :( ursäkta att jag svär. Får väl låta bli att åka till vattenparken med andra familjen. Ska dit snart ( nästa vecka ). Är inte bästa tillfället nej, mamma är hemma i Sverige, medan jag är i Finland hos min släkt. Pappa vet inte alls om det, vet inte hur jag skall kunna ta upp det. Det är med mamma jag kan prata med det här om, om det nu skall vara någon. Tips på vad jag kan göra?

Anonym
Anonym
7/27/14, 10:44 PM
#3

#2 Är där inga andra kvinnliga släktingar som du kanske kan ta upp det med? (om du nu tycker det är pinsamt) Annars kanske du kan kontakta din mamma på något sätt? 

Annars är det bara att gå rakt på med din pappa, man kan inte precis linda in det. :/

[velvetmorning]1
7/27/14, 10:55 PM
#4

Det är mest troligt mens, alltså inget farligt!
Sen kan ju mens vara olika länge, endel har i över en vecka och somliga bara en dag eller två, så åker ni nästa vecka kanske den hunnit ta slut.
Titta i badrumsskåpet om där finns någon binda eller fråga den släkting du känner dig bekvämast med om hon/han vet var det finns någon.  Jag vet inte hur din släkt är men när jag fick mens för första gången var det bara pappa hemma, och han var lika osugen på att prata mens med mig som jag med honom. Det snacket fick vänta lite tills mamma kom hem, men det gick ju bra det med 🙂

En tjej som vill bara anonym
#5

Okej tack för svar! Blödde ni mycket under första mensen?

Malin688
7/27/14, 11:55 PM
#6

Min första mens varade i 2 dagar, ungefär samma färg som du beskriver och mängden var knappt märkbar, var inte orolig! :) Tills nästa vecka har det säkerligen slutat :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
En tjej som vill bara anonym
#7

Okej tack för ditt svar, Malin! Hoppas det slutar snart då :)

[rumelle]
7/28/14, 2:12 PM
#8

Du behöver ju inte säga att du har fått mens till din pappa. Säg bara att du behöver köpa bindor/tamponger så förstår han vad det gäller, och då blir det upp till honom om han vill prata mer om det.

Upp till toppen
Annons: