Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1951 ggr
Louise.e.t
7/24/14, 9:23 PM

Kondom

Hej, för tillfället bor min pojkvän utomlands, vilket betyder att vi inte träffas särkilt ofta (en gång var tredje månad). Jag personligen är 18 år och oskuld, han är 21. Dock börjar vi båda två komma in i det stadiet nu i förhållandet när vi känner att vi vill ta det ett steg längre och sex har kommit in i bilden.

Jag personligen vill av egna anledningar inte ta p-piller då jag inte känner mig helt bekväm med att mixtra med olika hormoner osv. Har hört en och annan skräckhistoria om kvinnor som har fått problem med att få barn när de blivit äldre på grund av att de har börjat använda p-piller allt för tidigt. Min fråga är då hur pass säker kondom verkligen är. Jag har självklart sett statistik osv. men jag är så himla paranoid för att bli gravid, är det okej att använda kondom som det enda preventivmedlet? Är det många av er som endast använder kondom och hade kunnat rekommendera detta? :)

Annons:
viktoria91
7/24/14, 9:32 PM
#1

Jag använder endast kondom och har gjort i snart 1 års tid, har aldrig failat. =)

Jessicahagstrom94
7/24/14, 9:33 PM
#2

Jag har använt endast kondom ett tag trots att jag har p-piller hemma som jag inte har tagit, aldrig blivit gravid och risken är inte stor för det heller så länge den är hel :)

[rumelle]
7/24/14, 9:34 PM
#3

Är du orolig kan du ju kombinera kondomen med pessar och spermiedödande medel.

pyromanen
7/24/14, 9:52 PM
#4

Om man är duktig och konsekvent så är dom säkra. Använde i flera år med första pojkvännen och det gick bra. Skulle man ha oturen att en går sönder så finns ju dagenefterpiller. Massa hormoner såklart och säkert inte nyttigt, men de finns, så inte ens en sprucken kondom innebär att det är kört.

Lejonhund
7/25/14, 9:24 AM
#5

Kopparspiral är också ett hormonfritt alternativ om du vill ha mer "dygnetrunt-skydd" så småningom

Louise.e.t
7/25/14, 5:54 PM
#6

Åh tack för alla snälla svar! :) Kommer att köra med enbart kondom, ev. att jag går över till kopparspirsl lite senare! Tyckte att det lät som ett bra alternativt efter att jag läst på lite :)

Annons:
ChristineL
7/27/14, 2:37 PM
#7

Rekommenderar absolut att köra med kondom, finns ju lite roliga varianter att välja mellan på om kikar in på "vuxenleksaksaffärer", så man måste inte bara köra med profil ;)

Ladydragon
7/27/14, 4:10 PM
#8

Finns även kondomer i plast som ger en helt annan känsla och man slipper latex lukten 

#7 jättebra tips och det finns en massa butiker på nätet oxå om man inte vill gå in i en affär

ChristineL
7/27/14, 4:15 PM
#9

#8 - Jo, det var nätet jag syftade på också ;) Blev lite fel formulerat bara :P

Upp till toppen
Annons: