Annons:
Etikettpms
Läst 2452 ggr
johannagudinge
2014-07-19 11:07

Hjälp mot mensvärk

Hej!

Sen i onsdags har jag varit grinig, lätt irriterad, svajande humör, ömma bröst och "mensvärk". Enligt appen kommer mensen på måndag. Enligt p-pillerkartan kommer den på torsdag. Jag tror appen har rätt men oavsett vad så mår jag dåligt.
Jag mår illa, har ont och inget hjälper mot eländet! Värktabletter gör ingen skillnad, mn8 sitter där men de gör ändå ont, vetekudden hjälper en liten stund, humöret svajar konstant. Jag vill bara sova och slippa må dåligt.

Har ni några tips??

Johanna Gudinge

Min blogg

Annons:
I want to belive
2014-07-19 11:27
#1

Alvedon novum har hjälpt mig.. Men de ska väl finnas speciella läkemedel för just mensvärk ? har för mig att det kom en reklam med någon gul förpackning etc .. kanske har fel ..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

-Aida-
2014-07-19 11:38
#2

Elektrisk värmedyna, bättre än vetekudde, den är varm hela tiden så länge man har den kopplad i ett vägg uttag, dom nyare modellerna har ett system som kyler ner den när den blir för varm, de tyckte jag var störande men de äldre modellerna har inget sånt, dom är varma konstant, så på dom finns de brandrisk, men riktigt goa är dom mot smärta.😃

pyromanen
2014-07-19 12:31
#3

Vilka värktabletter är det som inte funkar? Provat Naproxen?

tlover
2014-07-20 11:39
#4

Örtte på rölleka brukar funka för mig (brukar ha rejäl mensvärk á inte kunna röra mig och tabletter funkar inte för mig heller).

Örtteer kan ju däremot vara olika för olika människor och se till så att du tål det innan. Använder du det länge bör u kolla upp med din läkare att det är ok också. (ammar du ska du inte heller använda rölleka el då man är gravid)

l'm back

Wony
2014-07-20 12:58
#5

Vetekudde, massage, Alvedon, brukar fungera bra för mig. Även Bamyl har haft bra effekt på mig förut, men numera får jag inte ta det, då det krockar med en annan medicin. Även sådana där engångsvärmekuddar som finns på en del Apotek hjälper mig. Thermacare, tror jag de heter.

Anonym
Anonym
2014-07-21 20:01
#6

För första gången sedan tonåren (är 30 nu) så har jag inte behövt ta värktabletter tack vare magnesiumtillskott. Köp dom på hälsokost, där är dom bättre än dom på apoteket.

Annons:
Bill&Bull
2014-07-22 00:03
#7

Jag har oerhört ont vissa mån vid mens, det som hjälper för mig är att kombinera olika värktabletter, tex alvedon + diclofinac, voltaren. Om man kombinerar så förstärks effekten. Det enda som funkar på mig å jag får så ont så jag blir svimfärdig. Hoppas du hittar något som funkar för dig! :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Upp till toppen
Annons: