Annons:
Etikettkillsnack
Läst 4806 ggr
[Ily143]
7/18/14, 12:57 AM

Pojkväns tjejkompis

Hej! Måste bara få skriva av mig lite vet inte riktigt vart annars jag ska få ut det här! Min pojkvän har en tjejkompis som jag VERKLIGEN INTE gillar, det finns väl personer som jag inte tycker om men det är verkligen något med henne som känns riktigt fel! Dom är inte speciellt nära då dom känner varandra genom vänner, men förra sommaren umgicks dom en hel del (jag kände inte min pojkvän då) men alltid med andra vänner. Men hon här tjejen har alltid haft pojkvän när dom känt varandra. När jag och min pojkvän träffar henne är det som att hon inte bryr sig om att jag är där, hon slänger sig runt min pojkvän och kramar honom länge utan att ens säga hej till mig. Hon ger mig riktigt fula blickar och stirrar bara på mig och mina kläder smycken osv (jag gillar mina märkeskläder.. men är inte alls snobbig på NÅGOT sätt) Hon är verkligen jätte fejk mot mig och jag har mått riktigt dåligt över henne ibland för att hon beter sig som att hon inte har något pojkvän och flirtar med min och bryr sig helt och hållet inte om mig precis som att min pojkvän vore singel. Jag får riktigt ont i magen när jag ser henne och det får jag ju inte direkt om jag möter någon annan som jag inte gillar.. Jag har pratat med min pojkvän om det och han har själv märkt att hon är riktigt elak mot mig och jag har sagt att han inte vill umgås med henne men jag vet inte riktigt om han förstår direkt hur jag känner när det gäller henne.. Jag litar helt och hållet på min pojkvän men inte alls på henne då hon har varit otrogen mot sin pojkvän så jag litar verkligen inte på henne.. Ibland känns det ut som att jag bara är löjlig när det gäller henne men får ju inte ont i magen när jag träffar andra jag inte gillar..

Annons:
Anonym
Anonym
7/18/14, 6:26 AM
#1

Jag tycker att det låter som att du får det hela till det du vill i ditt huvud. Bara för att du just inte gillar henne och för att hon är tjej. Du kanske skulle lägga känslorna åt sidan och se vad som sker då. Varför jag skriver som jag skriver är för att du inte är den första människan som tror detta.

Spöket
7/18/14, 8:14 AM
#2

Berätta exakt hur du känner det för honom och fråga gärna hur det hade känts för honom om situationen hade varit tvärtom (så kanske han fattar). Varför man skulle vilja umgås med nån som är elak mot ens respektive fattar jag förstås inte.

Det är superviktigt att som tjejkompis bete sig på rätt sätt när flickvänner är med, speciellt om man inte känner varandra. 

Om min make hade haft en tjejkompis som flamsade runt honom så hade jag frågat mig om hon var så mot alla hon kände eller bara mot honom. Hade det visat sig att det bara var mot honom så hade jag ställt båda mot väggen och frågat vad som händer (dock inte båda vid samma tillfälle)

Multi vad?

[Ily143]
7/18/14, 8:33 AM
#3

#1 Det kan väl hända att jag gör det till en lite större sak än vad det är, dock så beter hon ju sig så som jag beskrev så jag vet inte riktigt.. Jag hade inte sagt något till min pojkvän om henne när han sa att hon betedde sig elakt mot mig, men jag antar att han tror att det inte är en så stor grej..

#2 Ja jag ska prata med honom igen tror verkligen inte han hade gillat det om det var en utav mina killkompisar som betedde sig så. 

Ja precis det tycker jag också, jag menar jag har inte gjort henne något då jag inte känner henne men hon har ju varit så från den dagen jag träffade henne så jag tycker ju det är lite konstigt.. Det var ju inte direkt så att jag tyckte illa om henne när jag träffade henne först det var ju liksom efter när jag sett hur hon beter sig mot mig..

Jag frågade honom om hon betedde sig så mot alla kramade alla precis som att dom var tillsammans då svarade han att han inte visste eftersom dom umgås typ inte länge så jag har faktiskt ingen aning. Dock vid dom tillfällena jag träffat henne har jag märkt att hon ändrar sig väldigt mycket beroende på vilken person hon umgås med, antar att hon bara vill att alla ska gilla henne sen så är hennes pojkvän ALDRIG med. Tror inte ens min pojkvän har träffat honom och då har han känt henne i över ett år. Så vet inte om hon tycker att hon får göra lite som hon vill bara för att han inte är med och tycker det är okej för hon har pojkvän ändå. Jag frågade min pojkvän om dom hade varit på G förra sommaren eller om han gillat henne och han svarade nej så jag antar att det är sant eftersom jag litar tror inte han skulle ljuga om det.

-Aida-
7/18/14, 8:51 AM
#4

Nu vet ju inte vi hur situationen ser ut IRL, men en tjej som jag kände trodde precis samma sak om mig, jag klängde inte på killen men hon fick för sig att jag var kär i honom och kastade elaka blickar på henne fast jag inte alls menade att göra de, blickar och sånt kan misstolkas.
Jag tipsar om att prata med tjejen, är hon stöddig tillbaka när du försöker prata snällt med henne om saken då vet du i alla fall vem hon är och utgå från de.

akittehmonster
7/18/14, 10:35 AM
#5

Jag vet hur det känns, men bitcha tillbaka lite. Kyss din pojkvän framför henne, säg att du älskar honom. När hon kollar ta hans hand. Tillsammans är ni starkare! Min pojkvän har en killkompis vars tjej flörtar med honom men jag satte ner foten och wollah! ;)

[Ily143]
7/18/14, 11:46 AM
#6

#4 Ja det kan ju vara så att jag har missförstått henne men jag är ganska säker på att jag inte har gjort det då hon verkligen klänger på honom. Det är inte direkt kramar så som man kramar sina killvänner, då lägger man väl bara ena armen runt och kramar lätt. Hon slänger sig med båda armarna runt hans hals och kramar hur länge som helst.. 

#5 Hehe ja jag ska verkligen prova att bitcha lite tillbaka! Får se vad som händer förhoppningsvis slutar hon! ;) Tack så mycket för era svar det har fått mig att må bättre :)

Annons:
-Aida-
7/18/14, 1:33 PM
#7

#6 Då säger jag som #5 bitcha lite tillbaka och kläng på honom innan hon ska göra de, då finns de inte plats för henne.😂

Kalli
7/18/14, 11:08 PM
#8

Alltså om hon beter sig illa mot dig så är det väl en diskussion du bör ha med din pojkvän, varför han tolererar att hon beter sig elakt.

Att "markera revir" tycker jag personligen känns lite barnsligt och om du litar på honom så litar du väl på honom oavsett, hennes klängande och otrohet är ju helt oväsentligt? Därmed inte sagt att vilket beteende som helst är OK men återigen är det ju upp till honom att sätta gränserna.

Honestyisdead
7/19/14, 11:11 AM
#9

Jag anser inte att det är ts uppgift att"hävda revir". Om det är någon som ska agera här är det ts pojkvän. Han måste sätta ned foten.

[Ily143]
7/19/14, 1:42 PM
#10

#8 #9 Ja det hade ju varit bra om han satte ner foten dock tror jag inte han kommer göra det förrän jag verkligen förklarat för honom hur jag känner. Har inte direkt haft tillfälle för det än, men tror nog/hoppas att han kommer lyssna på mig och sätta ner foten när det gäller henne efter han har förstått hur jag känner mig.

Honestyisdead
7/19/14, 1:43 PM
#11

10 håller tummarna

pirri17
7/30/14, 9:06 AM
#12

Att hon kramar din pojkvän ordentligt och klänger är bara för att hon är svartsjuk på dej och vill sabba för er och om han inte säger ifrån och sätter ner foten så tror hon att hon kan göra vad hon vill med han. Hennes planer är att göra slut mellan er och få dej att bli ledsen därför vill hon inte prata! Såna som hon brukar snacka skit om andras flickvänner om dom misslyckas med det! Så stå på dig och var stark! Hon har problem med sig själv! Mina erfarenheter!

Brunett

Upp till toppen
Annons: