Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 6356 ggr
[plurpan]
6/3/14, 3:09 PM

(x) Komma vaginalt

Hej mina kvinnliga fränder där ute. Har en liten fundering så här på tisdagseftermiddagen och hoppas på att få lite tips och tankar!

Som många andra tjejer är jag oförmögen att komma vaginalt. När min karl har sex med mig är det jättehärligt och skönt, men det är aldrig nära orgasm liksom. Det är heller inte skönt att stimulera klitoris samtidigt! Dock kommer jag på två minuter när han går ner på mig, så jag KAN ju åtminstone komma. Bara inte med fingrar/lem.

Är jag bara en sådan tjej som faktiskt inte kan komma vaginalt - eller har vi bara inte hittat sättet än? Hur har ni, som också fick kämpa för er vaginala orgasm, löst det? Med vibrator? Med tankekraft och vilja? Med ny kille? Vill poängtera att jag och min man har varit tillsammans i flera år så jag är helt och hållet bekväm och trygg med honom, så har svårt att tro att det är någon psykisk spärr.

När jag onanerar själv (med fingrar på klitoris) kommer jag också lätt som en plätt (med hjälp av lite porr, aldrig annars).

Tack för mig. :)

Annons:
CaptainBunchie
6/3/14, 3:18 PM
#1

Oerhört vanligt att man inte kan komma vaginalt.

Har själv ungefär samma problem. Kommer kanske en av sju gånger som vi har sex, tråkigt nog. Men min pojkvän är jätteduktig med fingrarna så han kan stimulera min g-punkt medans jag fingrar klitoris och då kan jag ibland lyckas komma.

Jag har ofta svårt att koncentrera mig under sex, därav blir det svårare för mig att komma.

Jag har själv ingen lösning på problemet men tycker ni kan testa er fram med olika grejer. Alla har sina olika småsaker. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[plurpan]
6/3/14, 3:30 PM
#2

#1 Ja, jag har förstått att det är mer vanligt att inte komma via vaginalsex än att man faktiskt gör det. Lite trist! Men vad gör man…

När jag fingrar på klitoris när vi har sex/han har sina fingrar i mig känns det inget!! Det är jättekonstigt, men det ger mig verkligen ingenting att göra på klitoris samtidigt.

[Tuulikki]
6/3/14, 9:11 PM
#3

Funkar det inte om du är överst heller? Man kommer ju åt klitoris då.

Jag kommer bara när jag rider min kille, aldrig annars. Trist men sant, har varit så med alla killar jag legat med iaf :P

[plurpan]
6/4/14, 11:17 AM
#4

# Nä 😕 Tycker inte om att vara överst så mycket.

[Tuulikki]
6/4/14, 11:22 AM
#5

#4 Åh då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Har väl lite samma "problem" i och med att jag bara kommer om jag är överst.. :/

citytjejen
6/4/14, 12:41 PM
#6

En sån här liten sak kan hjälpa till http://lustjakt.se/details/dolphin_loop

/Christina

Annons:
Anonym
Anonym
6/4/14, 6:33 PM
#7

Jag kunde bara komma då jag var överst men bara med mitt ex och tyvärr inte med min nuvarande kille. Han vill ha kontroll alltför mycket att det fungerar helt enkelt inte. Så jag har inte kunnat komma vaginalt på två år snart eller så. Det är jättehemskt för jag saknar det helt massor…

Sen har jag ju "oturen" att inte kunna komma via oralsex men min nuvarande kille tycker inte om att ge så det är ju inga större problem där.

Det enda sättet för mig att komma numera är genom analsex. Det är det enda som fungerar efter bara några minuter så jag är tacksam att jag har det åtminstone.

[plurpan]
6/4/14, 9:23 PM
#8

#7 Jag älskar analsex och tycker det är riktigt upphetsande och framför allt skönt! Kommer du utan hjälp av klitorisstimulans? Kanske ska satsa på det.

#6 Kanske ska beställa…… :)

#5 Trist :( Vi kan ju i alla fall haha… Vissa kan ju inte alls.

Soleda
6/10/14, 3:30 AM
#9

Vaginala orgasmer, orgasmer överhuvudtaget är inte lätt att förstå sig på.

Jag träffade min första man när jag var 15 år. Vi var båda väldigt nyfikna på sexualiteten som helhet och prövade oss fram med lite av varje. Vi var inte blyga för varandra och hade stor sexaptit båda två. MEN jag fick aldrig orgasm!!! Jag var avslappnad, kände ingen press åt något håll. Vi hade sex minst 2ggr/dag. Jag tyckte ju att det var skönt ändå, även om jag inte fick orgasm. Vi var tillsammans i 14 år.

Då sade man att det inte var alla kvinnor som kunde få orgasm. Så jag trodde att jag var en av dem.

Jag kände absolut ingenting när jag försökte onanera heller. Tyvärr har detta hängt kvar hela mitt liv. Spelar ingen roll hur jag försöker. Har prövat det mesta.

Jag träffade andra män genom livet men det blev aldrig någon orgasm.

Nu när jag är 50+ så träffade jag en man som har magiska händer. Han talade om att han kunde ha sex flera ggr/dag i flera dagar utan att få utlösning och det inte var viktigt för honom. Han fick mer ut av att se sin kvinna njuta. Då fick ju jag tala om att jag aldrig hade haft en orgasm. Hur detta kunde sluta i att jag efter två veckor fick min första orgasm och att han får utlösning varje gång, är ganska osannolikt. Vi har hittat något unikt hos varandra och detta gör att vi har gläntat på en dörr som ingen av oss visste att den fanns. Idag får jag hur många orgasmer som helst. De kan avlösa varandra i en hel evighet. Jag får dem vaginalt eller genom klitoris med hjälp av hans penis, tunga eller fingrar. Vad hände?

Jag tror att mycket beror på att båda verkligen är med i känslorna. Jag vet att han verkligen älskar att se mig njuta. Skillnaden mellan honom och alla andra män jag haft är att han verkligen vill GE, från djupet av sin själ. Aldrig har han blivit besviken eller sur när jag någon gång haft problem så det har gjort ont. Då slutar han genast, frågar om jag vill sluta eller om han ska göra något annat i stället. Min njutning kommer alltid i första hand. Han blir berusad av att ge mig orgasmer.

Men jag kan fortfarande inte känna något när jag själv försöker.

Blev långt men jag skulle velat skriva mycket mer. Det är ett fantastiskt under för mig. Det hoppas jag ni förstår.

Tänk er in i min situation! Vara över 50 när man får sin första orgasm!!!

Så misströsta inte ni kvinnor här. Under sker hela tiden.😊

LinaLj
6/10/14, 9:34 AM
#10

Jag vet inte riktigt hur eller varför jag lyckas komma vaginalt. Så stor hjälp är jag 😉. Vad jag däremot kan säga att det absolut inte är varje gång och att det har varit med olika killar och i olika positioner.

Själv ser jag det som en bonus som händer lite då och då. En period försökte jag klura ut hur jag medvetet skulle lyckas få dem. Men då fick jag inte en enda så det var inte så lyckat. Förmodligen har det att göra med (för min del) hur pass upphetsad och avslappnad jag är i kombination med att killen hittar rätt ställe. Men jag väldigt sällan problem med att få orgasm genom att stimulera klitoris oavsett om jag är penetrerad eller inte.

Saga85
6/11/14, 12:19 AM
#11

#9 Blev både glad och ledsen för din skull. Skönt att du hittat rätt till slut!

Själv har jag aldrig kommit genom vaginalt sex, även om det är nära ibland. Men när jag onanerar eller får oralsex kommer jag oftast. Den första jag hade sex med kunde inte alls och jag blev så besviken, kände inget alls - hade drömt om det länge, jag var 14 och han 18 så jag tänkte att han åtminstone visste hur man gjorde.

Med andra pojkvännen blev det tvärtom - där fick jag mitt livs kraftigaste orgasm - en sådan när det började ringa i öronen och det nästan svartnade för ögonen.

Min nuvarande kille berättade att innan vi träffades hade han kanske kommit sammanlagt 5 gånger på några år (vare sig han runkade eller hade sex med sin fd.). Nu kommer han (så gott som) varje gång vi har sex, och det gör jag också (fast före via oral). Inte för att det betyder allt, det viktigaste vid sex är ju inte att komma, utan att man har det skönt.

Upp till toppen
Annons: