Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 712 ggr
Anonym
Anonym
2014-04-21 19:05

Är hans beteende verkligen okej?

Det började redan i ettan med att en i personalen gav mig skit för saker jag inte gjort och hotade med att kasta ut mig. Vid ett tillfälle hade min tjejkompis några killkompisar över lite efter utsatt tid, och vi umgicks allihopa i ett annat rum. När han märkte detta skällde han ut mig efter noter, trots att min tjejkompis och killarna intygade att de inte var där för att träffa mig. Han fortsatte ändå att endast skälla ut mig. Det var liknande saker som hände många gånger. 

Han ringde hem till mig och berättade att jag röker när jag var under 18, trots att mina föräldrar var medvetna om det. Sedan berättade han det stolt inför hela vänkretsen och sa att det nog inte var så kul för mina föräldrar att få reda på. Om någon annan under 18 röker så bryr han sig inte ett dugg, och som sagt, mina föräldrar ryckte bara på axlarna för de visste redan… 

Jag har inte tagit så hårt på det, tills första avstängningen faktiskt kom. Jag är anklagad för tre olika punkter och dömd utan att dem har minsta bevis. Fick tyvärr prata om det hela med honom, så hade lika gärna kunnat prata med en vägg. En månads avstängning fick jag iallafall, och efter det har han varit på mig regelbundet. 

Sedan var det dags för andra avstängningen, som rektorn tyckte var onödig (respekterar den fullständigt, den var helt korrekt). Några timmar efter ringde en annan i personalen och sa att jag är avstängd även fast rektorn sagt att vi kunde stryka ett sträck över det. Råkade flytta in två dagar innan avstängningen slutade, ren miss eftersom jag trodde den var slut och inte fått något datum, och han anklagade mig genast för att göra det med flit, och sa i stort sett att de skulle kasta ut mig för det. 

Efter tre avstängningar är man inte välkommen på internatet längre. Problemet är inte att jag planerar att bli avstängd eller göra något som bryter mot reglerna, utan det faktum att han kommer använda vad som helst för att kasta ut mig. Om många dricker vid studentfirandet så kommer jag antagligen bli avstängd även fast jag är nykter, med någon luddig motivering, som "du har säkert tänkt att dricka"… Mina vänner märker också att han särbehandlar mig väldigt mycket.

Jag gråter mig till söms, hyperventilerar, har ont i magen och mår fruktansvärt dåligt av att åka till skolan. Drömmer även mardrömmar om hur han skäller ut mig, vaknar kallsvettig och gråtandes och kan inte sova ordentligt längre. Inte bara på internatet utan hemma också. På internatet undviker jag honom till varje pris. Arbetar han kvällstid sitter jag inlåst på mitt rum och går inte ut alls, jag äter inte ens i matsalen om jag ser att han sitter där…

Så jag kontaktade rektorn om möjligheterna att byta skola, hon var jättepositiv ena mötet. Andra mötet frågade hon om jag inte ska hoppa av skolan och försöka börja jobba istället, och att jag inte har en chans att komma in på ett annat gymnasium. Hoppade av två kurser efter att fått höra att det inte är någon idé att jag läser kurserna av lärarna och att de inte vill ha mig där. Vilket jag självklart har berättat för rektorn. Så jag skulle få uppgifterna och läsa kurserna själv, och fixa det så sätt. Självklart har jag inte fått något, utan de halar upp det hela tiden och säger att "jag kommer nog inte klara det, kanske borde tänka om", "det är mycket att plugga för någon som mig"… 

Nu har jag ett år kvar med en man jag mår oehört dåligt av, och kan inte byta skola. Jag är körd! Är det här verkligen okej? Jag kan ta att få en tillsägelse när jag gör fel, men utskällningar och hot om att kastas ut för minsta lilla som jag inte har gjort är inte roligt alls. 

/Orättvist behandlad.

Annons:
Huygens
2014-04-21 19:27
[Udoon]
2014-04-22 16:50
#2

Den här förföljesen är ju inte okej någonstans! Stäm svinen eller nåt, gå till lokala tidningen, så här kan de väl inte få hålla på?

Upp till toppen
Annons: