Annons:
Etikettkillsnack
Läst 2091 ggr
Anonym
Anonym
4/21/14, 11:20 AM

Hans bästa vän

Jag har på senaste tiden pratat en del med min pojkväns bästa vän som är också hans rumskompis. Vi har chattat en del efter att vi har träffats för första gången för ungefär 3 veckor sedan. Det har varit jättetrevligt att få prata med någon som känner min pojkvän riktigt bra.

Jag har varit sjuk hela påsklovet och den enda som har faktiskt muntrat upp mig är min killes bästa vän. Han har frågat hur det står till med mig och skickat roliga videor och bara allmänt snackat med mig. Igår sa jag till honom att jag skulle vilja se på film med någon av mina vänner, men att jag inte vågade för jag ville inte göra dem sjuka. Han föreslog då att vi skulle skypa och se på film tillsammans. Jag var lite tveksam eftersom jag visste inte hur min kille skulle ta det. Sen igen tänkte jag att det var nog ingen stor grej så vi såg på The Avengers "tillsammans" och det var faktiskt jätteroligt. Min kille kom hem och blev överraskad att märka att hans vän skypade med mig. Sen skrev han till mig på fb: "Cheater." Jag bara svarade med en smajlis varvid han igen skriver: "Cheater." Jag frågade honom varför han skriver så och han bara sa: "You know why…" Jag tänkte nog bara att han skojade så jag styrde bort samtalet till något annat. Men det visade sig senare att han hade blivit svartsjuk.

Min pojkvän har kanske inte varit så glad över det faktum att det jag chattar mera med hans vän än med honom. Jag sa att det är mest på grund av att hans vän faktiskt svarar på det jag har att skriva medans han sällan skriver svar då jag har något att säga till honom. Han sa då att han har faktiskt ett liv, varpå jag svarade att han skulle då sluta klaga om det är på det viset. Jag skrev också att jag inte uppskattade att han försökte antyda att varken hans bästa vän eller jag har ett liv. Han sa att det var ett skämt men jag tog det inte på ett bra sätt. Jag har varit sjuk hela påskhelgen med flunssa och ögoninfektion samt jobbiga menssmärtor - mitt liv just nu består bara av fysisk bedrövelse. Den enda som har varit snäll och gullig har varit min killes bästa vän. Min egen pojkvän har bara sagt: "Poor girl." och sen försvunnit någonstans.

Min kille har dock skrivit till mig mer än vanligt på sistone vilket han också poängterade och sa att det ändå inte verkade vara tillräckligt. Jag sa att visst är det tillräckligt, men skriver du bara till mig för att försöka göra mig nöjd? Hans svar: "I don't, but a little, yes." Med andra ord fick han mig att må väldigt dåligt eftersom orsaken till varför han har skrivit mera till mig på sistone är mest för att göra mig nöjd och inte för att han själv vill. Jag sa då att det är bättre att sluta med det och istället skriva mera sällan till varandra och sa sedan godnatt. 

Jag föredrar faktiskt att skriva med hans bästa vän eftersom han gör det för att han vill och inte för att han känner sig manad till att göra det. 

Men är det helt fel av mig att skriva med hans bästa vän eller borde jag sluta med det? Tanken av att inte skriva med honom igen gör mig en aningen ledsen för han är den enda jag har haft en bra kontakt med på sistone. Det är tråkigt att vara hemma och sjuk utan att ha någon att tala med. Min egen kille har ju aldrig tid.

Ursäkta för all text men jag behövde skriva av mig litegrann.

Annons:
Calcifer
4/21/14, 11:27 AM
#1

Nja, det beror på varför du vill skriva med din pojkväns bästa vän. Är det för att han nu blivit din vän och du tycker om att prata med honom av den orsaken säger jag kör på. Om det enbart är för att din pojkvän inte ger dig tillräckligt med tid/uppmärksamhet så tycker jag faktiskt inte det låter så vidare bra. Alltså, då handlar det inte egentligen om att du fått en ny vän som du tycker om att prata med, utan att du får inte det du vill ha från din pojkvän så du vänder dig till hans vän istället. Och då tycker jag att din pojkvän har rätt att bli irriterad för även om han inte ger dig allt du vill ha så är det ingen ursäkt att få det från någon annan. Om du hänger med på mitt resonemang.

Det är lite som när folk försöker skylla ifrån sig när de varit otrogna med att säga "ja, men du pratar ju aldrig med mig eller ligger med mig så det är ju egentligen ditt fel att jag låg med någon annan". 

Det fungerar liksom inte riktigt så. Går man bakom ryggen på någon eller väljer bort någon så är det ett eget val man gör, oavsett varför

Men handlar det helt enkelt om att din pojkväns vän är din nya vän så borde du prata med din pojkvän om det och bara förklara läget. Det handlar inte om att du vill ersätta din pojkvän pga hans bristande intresse, utan att du helt enkelt har en vän du gillar att prata med.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
4/21/14, 11:47 AM
#2

#1 Jag förstår ditt resonemang. Jag pratar med hans vän för att jag vill och för att han får mig att må bra. Vi har roliga samtal och det har visat sig att vi har mycket gemensamt samt samma sorts humor. Jag ser honom ännu som min pojkväns vän men det börjar ju nog bli så att han är min vän också.

Jag går ju inte bakom min killes rygg och det gör inte hans bästa vän heller. Det är ofta så att min kille har sett det vi har snackat om och ibland talar jag och min kille genom den här vännen. Det var en gång då de var ute och shoppade och min killes telefon dog. Den här vännen som jag också talade med så skrev det till mig och undrade om jag ville säga något till min kille så fick jag gärna göra det via honom. Jag avstod från det. Ville inte att den här vännen skulle vara någon sorts mellanhand precis. :)

Jag pratar med min killes vän för att jag tycker om det och inte för att min kille sällan pratar med mig. Även om min kille råkar prata lite med mig under en stund så skriver jag fortfarande till hans vän. Det är inte som om jag dumpar den där vännen så fort min kille visar intresse för mig.

Jag tycker om att prata med människor och att skriva - något som säkert syns i den här tråden. :)

Calcifer
4/21/14, 11:52 AM
#3

#2 Då bör du prata ut med din pojkvän ordentligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
4/21/14, 12:08 PM
#4

#3 Ingen aning vad mera han och jag har att diskutera om ämnet. =/

Calcifer
4/21/14, 12:14 PM
#5

#4 Ja, öh, alltså, nåt är ju inte bra. Du är arg på din pojkvän för att han inte spenderar så mycket tid med dig eller pratar med dig - vilket jag tycker är helt logiskt. Och han är arg för att du pratar med hans vän. Det låter ju inte direkt som ett hälsosamt och bra förhållande. Något borde ju göras. Det första du kan göra är ju att prata med honom angående er kommunikation eftersom det verkar som om ni har olika behov angående hur mycket ni behöver höra av er.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
4/21/14, 1:09 PM
#6

#5 Jag är inte precis arg på honom. Han är som han är. Men han behöver kanske inte komma och klaga om jag pratar med någon som faktiskt tycker om att prata med mig. Det är ju inte som om jag väljer hans vän framför honom. Det sa jag också till honom. Däremot om han är väldigt svartsjuk kan jag förstås sluta prata med hans vän. Jag vill ju inte att han ska må dåligt.

Vi har olika behov av att hålla kontakt han och jag. Det är ganska självklart. Men jag vill ju inte tvinga honom till att tala med mig om han inte vill. Det är mycket värre och då håller jag hellre alltmer sällan kontakt med honom. 

På det viset ser jag inget behov av att tala med honom om det här. Det är ju ganska självklart för mig att acceptera läget som det är just nu.

Jag tycker om att prata med människor som faktiskt vill prata med mig. De som inte vill behöver inte slösa sin tid på att försöka prata med mig helt enkelt.

Annons:
teddykaniner
4/22/14, 5:43 PM
#7

Ts kan du pm:a mig för jag skulle vilja diskutera en sak med dig! Vi är i en väldigt liknande situation :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Upp till toppen
Annons: