Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3481 ggr
Anonym
Anonym
4/19/14, 9:55 PM

Bästa deon?

Nu har jag lite panik, då jag avskyr allt vad svett heter(vet att det är normalt :p) men jag har börjat svetta så in i helskotta. Det är verkligen hemskt, innan kunde jag ta deo varannan dag utan problem, svettades inte men nu nästa rinner det, och det känns inte fräscht alls utan måste gå med ljusa tröjor vilket suger för har bara en sådan och det är ju inte så fräscht att ha samma tröja hela livet ut… Så, har ni några tips på bra deos? Nivea stress protect och nivea powdertouch funkar INTE, så hjälp mig!!

Annons:
[elmaek]
4/19/14, 10:03 PM
#1

Jag har lätt för att lukta, typ på natten börjar jag lukta liksom 😛 Har testat allt och inget… allt från Ldb, Nivea, Rexona, Apotekens deo, Barnängen osv osv. Men har hittat en favorit nu: Dove Original. Luktar gott hela dagen lång fastän jag arbetar väldigt mycket fysiskt och blir jätte varm om vardagarna! 🙂

MoaL
4/19/14, 10:07 PM
#2

Jag använder aldrig deodorant, för mig räcker det att använda Absolut Torr 1-2 gånger i veckan. 🙂 Funkar ypperligt för mig i alla fall. Tänk dock på att låta bli att raka armhålorna (om du gör det) ett par dagar innan om du vill testa, för är det nyrakat så är huden lite skadad och det kommer att svida och klia värre än värst. 🤐 Jag brukar duscha ett par timmar innan sängdags, låta armhålorna torka helt, och sedan dutta på Absolut Torr och därefter sova med det. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Anonym
Anonym
4/19/14, 10:08 PM
#3

#1 Jag luktar inte, men det är som vattenfall ifrån armarna. Det är jättejobbigt :(

Anonym
Anonym
4/19/14, 10:10 PM
#4

#2 Jag svettas i duschen och när jag är ute ur duschen. det slutar liksom inte, så det blir aldrig torrt.

[elmaek]
4/19/14, 10:10 PM
#5

#3 Är du i puberteten, liksom tonåring? 🙂 Det kan vara en anledning till dina besvär i så fall.

Anonym
Anonym
4/19/14, 10:12 PM
#6

#5 15, blir 16. Men vill få bort det för vill inte ens krama någon för att jag är helt blöt i armhålorna.

Annons:
MoaL
4/19/14, 10:16 PM
#7

#4 Prova att talka armhålorna innan applicering då? Det kanske funkar. 🙂

Jag svettades ganska mycket i högstadiet och tyckte att det var fruktansvärt pinsamt, men det lugnade ned sig efter några år. ^^ Om det här är något som nyligen har börjat så skulle jag avvakta och se om det ger med sig med tiden. Lider du väldigt mycket av det och exempelvis Absolut Torr inte fungerar, så tycker jag att du ska boka tid på vårdcentralen. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Flaskan
4/21/14, 6:04 PM
#8

Absolut torr är mitt första råd! Om inte vanliga deodoranter fungerar så ska det tydligen finnas en naturlig salt deo som sägs vara bra. Annars är mitt tips (jag har också svettats olika mycket i olika perioder i mitt liv) att ha luftiga tröjor, absolut inte tighta, vid/under armarna.

Anonym
Anonym
4/21/14, 9:15 PM
#9

Precis som #1 är min favvo dove orginal den funkar suuuuper! Fast man är i stallet och släpar hö, mockar och rider! Man svettas aldrig!!!!

Ellenor123
4/22/14, 5:59 PM
#10

Rexonas deos är bra. De har även en speciell deo, finns för både män och kvinnor men är samma, som håller dig torr och luktfri i 2-3 dagar. Min kille använder den varje dag och den funkar jättebra! Med vanlig deo svettas han mycket och luktar.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Upp till toppen
Annons: