Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1658 ggr
Anonym
Anonym
4/19/14, 8:43 PM

Deprimerad

Känner att jag håller inne mina känslor och de byggs bara upp och blir större. Jag är inte en sån person som pratar med folk om mina problem eller känslor, det är något jag tycker är svårt och jobbigt att göra. 

Jag är deprimerad och känner mig aldrig riktigt glad eller lycklig längre. Ända sedan i början av Januari i år har jag gråtit mig till söms flera dagar i veckan. I början grät jag varje kväll men nu är det mer sällan. 

Det hela började med att jag hade kontakt med en kille. Efter att vi smsat och ringt varandra och pratat några gånger började vi vara med varandra. Vi gick på bio, kollade film, pratade om saker och bara hängde. Vi kysstes aldrig eller något sånt men jag gillade honom på ett sätt som var mer än vänner. Jag trodde att han också gjorde det men efter att vi hade haft kontakt och träffats flera gånger under cirka 5-6 månader ville han träffas som vi tidigare gjort. Den gången skrev han ett sms några minuter innan vi skulle ses att han inte kunde. Jag antog att han inte mådde bra eller skulle vara med sin familj eller något sådant så jag frågade inte varför. Samma dag såg jag att han var med två tjejer från min klass. Just när jag såg det blev jag otroligt ledsen och besviken och gick hem och grät. Efter den dagen svarade han inte på mina sms och skrev inga själv. Vet inte vad som hände och eftersom att jag inte gillar att prata om känslor eller ta tag i problem släppte jag det. Jag gillar honom fortfarande och skulle vilja vara mer än vänner men jag hoppas att jag ska sluta känna så och bara glömma allt. 

Jag vet att han fortfarande har kontakt med tjejerna och är rätt säker på att han är "på g" med en av de. Det här förstör mitt liv. Jag är som jag tidigare nämnt otroligt deprimerad och ledsen. I samma veva som det här hände slutade även alla mina vänner vara med mig och jag har ingen. Min syster är den enda jag har, utan henne skulle jag antagligen ligga i sängen resten av livet. 

Jag behöver hjälp, jag vill må bra igen. 

Ursäkta för den långa texten, ville bara tömma huvudet.

Annons:
leemland
4/19/14, 8:55 PM
#1

Det är inte bra att hålla allt inom sig! Släpp ut de! 

Vill du prata mer privat kan du skicka ett PM till mig!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym
Anonym
4/19/14, 8:58 PM
#2

#1 Jo, jag vet. Det är inte bra att hålla allt inom sig men jag vet bara inte vad jag ska göra. Jag vill vara med honom igen men "den nya tjejen" han håller på med är så mycket snyggare och bättre än mig. 

Vågar inte skriva till honom igen eftersom att jag är rädd för att han ska berätta allt för sina vänner. Dessutom börjar vi kanske på samma gymnasium i höst och jag klarar inte av att se honom varje dag.

leemland
4/19/14, 9:02 PM
#3

#2 Du är inte som anonym längre bara så du vet. 

Du behöver något som ger utlopp för dina känslor eller vad man ska säga. Har du testat skriva dagbok/blogg, på det sättet kan du få utlopp för dina känslor . 

Gymnasium är ju oftast ganska stora. Så om ni inte har valt samma linje så kanske ni inte ses alls.!?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym
Anonym
4/19/14, 9:07 PM
#4

#3 Tog hand om det. 🙂

Har testat det men inget funkade för jag känner inte att känslorna försvinner, helst vill jag ta tag i det och skriva till honom men dels vet jag inte vad jag skulle säga och "förlåt" borde inte komma från mitt håll. 

Gymnasiet är oerhört litet så sannolikheten att jag kommer träffa honom är stor.

leemland
4/19/14, 9:11 PM
#5

#4 Såg det 😛

Okej. Har du testat fysisk aktivitet eller kanske meditation? 
Nej du ska inte säga förlåt du har ju inte gjort något! 

Om du ska/vill skriva till honom så skriv rakt ut bara. Tycker jag. 
Okej de va ju lite jobbigt :/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym
Anonym
4/19/14, 9:14 PM
#6

#5 Känns så pinsamt att skriva till honom när det var han som började dissa mig, typ vad kan man säga? 🤔

Annons:
leemland
4/19/14, 9:17 PM
#7

#6 Okej. 

Fråga varför han sluta prata med dig kanske? Vad vill du ha ut av samtalen med honom?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym
Anonym
4/19/14, 9:18 PM
#8

#7 Jag vill vara med honom igen, saknar honom.

leemland
4/19/14, 9:21 PM
#9

#8 Ta då upp de. Säg att du saknar att hänga och prata med honom . Och fråga varför ni inte pratar mer . 

Men sen finns ju också chansen att han inte känner samma för dig som du för honom , det får du också vara beredd på . Är du då villig att fortsätta träffa honom ..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym
Anonym
4/19/14, 9:24 PM
#10

#9 Har tänkt mycket på det. Tror jag ska avstå från att skriva och låta allt fortsätta som det är, vill inte förstöra något för honom och tjejen från min klass som han träffar just nu.

leemland
4/19/14, 9:27 PM
#11

#10 Du ska tänka på dig själv! Låter kanske lite ego men i detta sammanhanget ska du klart göra de . 

Du måste på något sätt få utlopp för dina känslor. Du ska inte hålla dom inom dig .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lakeside
4/22/14, 9:59 AM
#12

En kille som är något att ha kommer visa dig att han vill ha dig också. Du förtjänar bara det bästa. Mitt råd är: Säg det till honom, då får du ett svar och oavsett svaret så kommer du vidare eller så struntar du i det och då kommer förmodligen ingen förändring att ske utan då får du acceptera läget som det är och eventuellt släppa honom. 

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: