Annons:
Etikettsexualitet
Läst 3290 ggr
Anonym
Anonym
2014-04-19 12:52

Graviditet och osexighet

Jag snackade med min pojkvän igår och blev en aningen ledsen då vi började prata om graviditet. Det är så att min mens är ganska sen och det är mycket möjligt att jag är gravid. Vi började snacka om graviditet i allmänhet. Han sa att det är något han finner totalt osexigt och att då jag blir gravid så måste jag vara förberedd på att han kommer inte att vilja ha sex med mig på ungefär 6 månader.

Är det här någon annan har upplevt? Att killen vill absolut inte ha sex om kvinnan är gravid?

Jag hade ju hoppats på att min kille kunde se förbi det faktum att jag är en "gravid kvinna" och se att det är hans gravida flickvän, om någon förstår min poäng här. Jag tycker själv att gravida kvinnor inte riktigt kan ses som sexiga utan mer som vackra och fina på ett speciellt sätt men jag hade hoppats på att min pojkvän skulle fortfarande se mig för den jag är även om jag skulle bli gravid och få min stora mage. Det är väl ändå skillnad på gravida kvinnor och sin egen gravida flickvän?

Jag antar att det faktum att ett liv växer inom ens mage kan vara en skrämmande tanke för många och speciellt då för män.:)

Ni som har varit gravida, har ni märkt av att er partner finner er mindre sexig och vill inte ha sex med er?

Annons:
viktoria91
2014-04-20 00:00
#1

Jag har,inte varit gravid men hade själv känt mig väldigt osexigt!

vallhund
2014-04-20 01:41
#2

En sådan person är inget bra pappamaterial.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Marvel-lous
2014-04-20 10:31
#3

Jag är gravid och jag personligen känner mig inte som den hetaste personen på planeten just nu, men min pojkvän gör det.
Han säger att jag är vackrast i världen och vi har sex precis som vanligt, kanske t.om. lite mer. ;)

Man kan ju inte tvinga folk att tända på något de inte finner attraktivt men jag skulle nog tänka om att dela ett liv med en person som helt plötsligt finner mig totalt oattraktiv.
Det är klart att kroppen ändras men inte till den graden att man är en helt ny person. 
Han låter väldigt omogen.

Anonym
Anonym
2014-04-20 10:39
#4

#1 Jag tror det inte riktigt spelar någon roll sen om lusten faller ordentligt på. En gravid kvinna kan säkert känna sig väldigt sexig om sexlusten blir stark. Det finns ju vissa gravida kvinnor som blir väldigt på g medans andra tappar sexlusten helt och hållet. Det är inget man kan riktigt förutspå. Just därför blev jag lite fundersam. Då jag tänker på saken så kan jag inte föreställa mig hur jag någonsin skulle kunna känna mig sexig då ag är gravid men då hormonerna är igång sen så vet man ju aldrig. Om jag skulle bli tänd som aldrig tidigare skulle det vara väldigt tråkigt om ens pojkvän ratade en.

#2 Varför? Vad har det att göra med om man är en bra pappa eller inte?

#3 Omogen på vad vis då? Det är ju inget man riktigt kan styra. Men visst skrämmer tanken mig. Min systers man var otrogen mot henne då hon var gravid och tankarna flyger fram och tillbaka till om det berodde på att han fann henne totalt oattraktiv..

Anonym
Anonym
2014-04-20 13:58
#5

Min sambo ville inte ha sex efter vecka 25 nånting. Han var rädd att skada bebisen.

Själv skulle jag definitivt kunnat ha sex längre, men eftersom han inte ville/vågade så väntade vi. Ingen big deal för oss 🙂

[Thiah]
2014-04-21 15:03
#6

Min sambo ville inte ha sex efter v.18 då han tyckte det var obehagligt att veta att bebisen rörde sig där inne och att magen fanns där. Jag själv tappade all sexlust ganska tidigt i graviditeten på grund av hormoner så här har det inte blivit något sex på länge.

Annons:
Fialialej
2014-04-21 18:54
#7

Han vet ju inte nu hur han kommer känna sen ändå, så ta det somd et kommer bara.. :)

"På natten är alla katter svarta"

[rosetten]
2014-04-21 19:07
#8

Jag tycker att ens kille borde se skillnad på osexiga gravida kvinnor i allmänhet och sin gravida tjej. Sen förstår jag att man inte kan tvinga fram känslor om man väl är i situationen, men jag hade ju önskat att ens kille uttalade sig lite smidigare.

Men jag känner oro över min kille inför vad som skulle kunna hända när vi väl ska skaffa barn. Dock ska man kanske inte tro eller oroa sig så mycket i förskott.

ChristineL
2014-04-21 19:14
#9

Min man ville gärna ha sex med mig men det gjorde ont på mig så blev aldrig av direkt.

vallhund
2014-04-21 19:21
#10

Det går alldeles utmärkt att ha sex utan penetration, om man nu är kåt o vill dvs.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anonym
Anonym
2014-04-21 19:24
#11

#10 Vem prata om penetration? Det handla om sex i allmänhet. Han ville inte alls ha någon sorts sex med mig om jag blir gravid och får stor mage.

[elmaek]
2014-04-21 19:27
#12

Min framtida partner får mer än gärna tycka att jag vore extremt osexig som gravid, men jag skulle då inte vilja höra det. Inte nog med att man genomgår en enorm förändring (vad jag hört, inga barn själv) och det tar på en, då ska man få höra hur osexig man är från den man älskar? Det är inte speciellt snällt måste jag säga.. man får ju tänka på vad man säger. Hör hellre ''Känns läskigt att banka på dig när bebisen rör sig och allt'' och det är en lögn än ''Nej, du är inte sexig'' …

[rosetten]
2014-04-21 19:30
#13

#12 Håller faktiskt med.

Annons:
vallhund
2014-04-21 19:38
#14

#11 Det finns fler än dig i tråden, #9 t ex.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

ChristineL
2014-04-21 20:24
#15

#14 - Finns inget som säger att jag pratade om penetration heller ;)

Upp till toppen
Annons: