Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 2636 ggr
Anonym
Anonym
2014-04-19 10:05

Är hon bättre än jag?

Det började med att min pojkvän jag hade i sjuan gjorde slut med mig för att han var kär i bästa vän. Dom blev sedan tillsammans för att hon inte ville sårar honom och säga att hon inte var kär i honom (vilket hon inte var). Han hade hela vårt 3 månaders förhållande hållit det hemligt. Han tog alltid en annan väg än mig på väg hem från skolan för att ingen skulle förstå att vi var tillsammans, så möttes vi halvvägs påväg hem till honom. När han var tillsammans med henne sa han det till alla och kysste henne i skolan. Jag kände mig länge så otillräcklig och värdelös. När såren efter detta väl hade läkt någorlunda i nian så händer det igen. Jag hade nu en ny kille jag träffade och hade kommit över den första, men det sved lite varje gång jag såg min kompis. Nu i nian så höll jag på med den nya killen. Jag vågade aldrig öppna upp för för honom på grund av det som hände i sjuan. Jag var med den här killen och samma kompis en helg. Det var andra gången dom träffades. Jag gick ner och duschade och när jag kom upp låg dom i soffan och höll handen. Han sa till henne att han tyckte om henne. Någonting brast i mig. Det hade hänt igen. Jag vart bortvald, igen. Jag klarade inte av att träffa någon av dom på flera veckor. Jag förlät kompisen ganska fort för jag älskade henne verkligen, hon har varit min bästa vän sen trean. Killen började jag träffa igen efter ett tag och hans ursäkt var att han trodde att vårt förhållande var enbart fysiskt. Jag vart jätte sårad för jag trodde att han inte älskade mig. Nu ett år senare så är vi tillsammans och allt är bra, men ändå inte. Han har skuldkänslor och jag är fortfarande sårad. Om jag behöver prata om det får han panikångest av skuld och jag kan inte få ur mig det jag behöver få sagt. Jag känner så starkt att hon är så mycket bättre än mig på alla sätt. Jag känner ända in i hjärtat att hon är så mycket vackrare. Det här blev långt men jag har hållit in det här i ett år och jag orkar inte känna såhär mer.

Annons:
Lexie82
2014-04-19 10:12
#1

Om jag förstått det hela rätt så har din kompis alltså varit med två av dina pojkvänner? Det låter inte som en riktig vän i mina öron. Speciellt inte om hon inte ens var riktigt kär i någon av dem.

Om du känner att du behöver prata med din pojkvän om vad du känner, men har svårt att få fram det, så prova att skriva ner det istället.

Glöm inte heller att han valde dig när han väl förstått att han kunde få hela dig och inte bara det fysiska.

Du behöver känna dig trygg med din pojkvän. Kompisen skulle jag droppa som en het potatis, för hon verkar inte vara den typ av person jag skulle kunna lita på.

Gur4m1
2014-04-19 10:17
#2

först och främs tundrar jag vad det är för en vän som gör sådär mot sin bästa vän? Om hon varit din vän på riktigt så skulle hon inte vara med dina pojkvänner/ex, innan DU är redo för det. De tär en sak om man får känlsor för killen ens "bästis" dejtat för flera år sedan eller ett tag sedan men att bli tillsammans med någon som precis gjort slut med dig- och ligga sådär och kela med DIN pojkvän, det är inte en vänskaplig handling alls. Så nej, hon är inte bättre än dig. Skulle vilja påstå attohn förmodligen är lika osäker som du är i det här inlägget- annars skulle hon inte behöva bekräftelsen från _dina_ pojkvänner. Hoppas du försåtr hur jag menar.

Din pojkvän du är med nu gav en förklaring till varför det skedde, han valde dig framför henne- så kom över det. Låt inte gamla relationer förstöra din nya/nuvande relation. Kom över det och gå vidare med honom eller fortsätt älta det som varit och relationen kommer inte att bli bättre.

Jag hade också mått dåligt om jag haft en vän som beter sig sådär, helt opålitlig. Pojkvänner man just träffas eller inte är kär i en, okej, men en vän som hoppar i säng med dem direkt du vänder ryggen till- bara för att de vill det, det är faktiskt ingen vän.

Så ta ner din vän från piedestalen du satt henne på, sluta jämföra dig med henne. Fråga dig istället- om situationen var omvänd- hur skulle du ha hanterat det? Om din väninnas pojkvän raggat på dig, skulle du skita i din väninnas känslor och säga ja? 

Sluta jämföra dig med henne, ni är säkert vackra båda två.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Ove-D
2014-04-20 09:01
#3

Om ni får ångest av att prata så kommer det bli jobbigt i längden. Kanske kan ni gå till en samtalspartner så som en samtalsterapeut eller kurator.

Flaskan
2014-04-21 18:02
#4

Din s.k. vän är enligt mina ögon (och övriga inlägg) inte någon vän jag hade velat ha kontakt med. Om hon på riktigt hade tyckt om någon av dina killar så hade hon kommit till dig Först och pratat om det. Sedan hade ni fått komma fram till en lösning. Hon är förmodligen mer osäker än dig och behöver bekräftelse och tar bekräftelse på ett mycket omoget och dåligt sätt. 

Ni måste kunna prata om jobbiga saker i ert förhållande, framförallt för att du ska kunna slappna av och må bättre ´, annars kommer det aldrig hålla i längden. Lägg fram det till honom så att han inte känner så mycket press och stress, börja med (eller skriv för den delen) att säga att du inte vill göra en stor grej utav detta, vill bara diskutera och prata, inte beskylla eller liknande, och fortsätt med att du behöver lufta men att det inte är en stor grej. Ju mer öppna och ärliga man är i et förhållande desto bättre kan det bara bli tror jag. En jobbig sak som denna är absolut jobbig, men går att lösa på ett enkelt sätt -prata. Ta det lugnt, lugna ner honom och lycka till!

Upp till toppen
Annons: