Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1570 ggr
[imtoofabuloustofitin]
4/15/14, 6:03 PM

Går det att ändra mina problem?

Jag hatar min kropp, jag hatar mitt ansikte, jag hatar mitt utseende. Jag har oräkneligt många komplex och vill ordna upp dem.

1 Längd - Jag är alldeles för lång, finns det något sätt att bli kortare?

2 Fötter - Jag har för stora fötter, finns det något sätt att förminska dem?

3 Axlarna - Jag har för breda axlar, finns det något sätt att förminska dem?

4 Kroppsbyggnad - För kraftiga ben, för kraftiga ben, för kraftiga lår, för stor rumpa, för bred överkropp. Vad finns det för sätt att smalna av detta?

Jag vet att frågorna är lite korkade då det är långsökt att det skulle finnas sätt att ändra på det men försöker leva på något slags hopp att jag skulle kunna ändra min kropp.

Det är hoppet att mitt utseende skulle kunna förbättras som gör jag lever än. Det är ingenting annat direkt som gör mitt liv värt att leva så det är väl mitt utseende som skulle kunna eventuellt ändras.

Annons:
Honestyisdead
4/15/14, 6:40 PM
#1

Mitt svar blir att du måste bygga upp dig själv psykiskt. Det är det du kan göra. Tex genom kbt och kurator.

[Udoon]
4/15/14, 10:11 PM
#2

Dina problem är inte din kropp, utan i huvudet, som #2 säger så prata med tex kurator, man ska inte gå runt och hata sin kropp på det viset, livet är för kort för det! Hur breda axlar man har, hur stora fötter osv är ju inget man kan ändra på. Har själv kraftiga ben, vilket jag mådde dåligt över i tonåren, även när jag vägde 55kg och var 1.60 lång så hade jag fortfarande inget glapp mellan låren som alla andra verkade ha och jag fattade inte varför, mådde skit över det. Nu några år senare så har jag lärt mig acceptera min kropp som den är, alla kan ju inte se likadana ut. Försök hitta de delar av dig själv du tycker är finast istället för att fokusera på det du inte är nöjd med.

pyromanen
4/16/14, 7:29 AM
#3

Det går att ändra sin syn på hur man ser ut. Kanske låter svårt när man är mitt i detdär värsta missnöjet men det är alldeles sant! Tycker Heras förslag är bra. Hade själv en liknande negativ bild av mig själv för sisådär 27 år sedan. Det började gå åt rätt håll efter jag tog ett beslut om att försöka acceptera mig som jag var. Ska ärligt säga det inte var lätt och när jag tog beslutet trodde jag inte mycket på att det skulle funka, men kag var fast besluten att faktiskt försöka. Minns att jag köpte nya jeans och tänkte anorluna än förr. Jag hade brukat köpa lite för tighta jeans för att "snart ska jag ju vara smalare runt midjan" det innebar att jag bara hade jeans som stramade runt midjan och ständigt påminde mig om denna mage jag tyckte var för stor. Efter " acceptera-beslutet" letade jag upp jeans som var sköna och nör min mage fick plats. ( nu låter det som jag hade en jättemage, jag upplevde det sp då, men sett med klokare ögon 27 år senare såvar den helt normal, bara i te nån barbiedockamidja) Så, mitt bästa råd: bestämma dig för att ändra inställning. Acceptera du har den kropp du har, tag hand om den, var snäll med den, lär känna den och allt fantastiskt den kan!

[Linus123]
4/16/14, 3:43 PM
#4

Jag vet att jag är kille, men jag säger dig en sak. Du är vacker som du är! Alla kvinnor är vackra som dom är! Var stark i dig själv och orka blicka framåt! :)

Love-
4/16/14, 4:26 PM
#5

Lär dig att älska dig själv är mitt tips :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

[cillac]
4/16/14, 4:42 PM
#6

Oj. Det sitter nog i huvudet!
Sök upp en bra psykolog. Läs bra böcker!

Annons:
[heyliii]
4/16/14, 5:34 PM
#7

Böcker är säkert bra. Något att rekommendera cillac? :)

[cillac]
4/17/14, 1:46 PM
#8

självkänsla av mia törnblom bla

lär någon andlig bok så du fokuserar på ditt inre istället…

Upp till toppen
Annons: