Annons:
Etikettsexualitet
Läst 6477 ggr
zaku92
2014-03-31 08:48

19 år och oskuld?

Det här känns lite pinsamt att skriva om men jag er 19, och fortfarande oskuld! tycker det känns jätte pinsamt, men undrar hur många här inne är "lite äldre", men fortfarande oskuld?

Annons:
Zabbio
2014-03-31 08:54
#1

Jag var 18, då tyckte jag att det var dags för jag   var nyfiken så  jag letade upp nån bekants bekant på internet och fixade biffen. Tyckte att jag var konstig som inte haft nån och tänkte att alla anda hade testat..

Även om jag inte direkt ångrar det (visst.. väldigt oromantiskt men det finns ju värre förstagånger) så är det inget jag rekommenderar heller. Det var inte så speciellt, och vem har att göra med om du vart i säng med nån eller inte?

Finns ingen anledning att tycka att det är pinsamt :) Det kommer när det kommer, och jag har mycket svårt att tro att en framtida partner har något emot att vara den allra första… tvärtom. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Honestyisdead
2014-03-31 08:58
#2

Är varken pinsamt eller ovanligt. Bara det att man hör mer om folk som har sex tidigare.

Själv var jag 15 eller 16.

fruktgumman
2014-03-31 09:02
#3

Vänta tills det känns rätt och det är inte ett dugg pinsamt. Jag hade precis fyllt 22 första gången.

Sjöstjärna
2014-03-31 09:06
#4

Jag var 23 första gången. Jag brydde mig inte om vad "alla andra" gjorde, eller påstod att de gjorde, utan väntade tills jag tyckte det kändes rätt för mig. Något som jag aldrig ångrat.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Åsa S
2014-03-31 09:15
#5

19år är inte gammalt jag var över 30 ville vänta tills det kändes rätt, och jag träffat nån som älskade mig som jag är. Det finns många som är oskulder långt upp i åldrarna en del kanske inte träffar nån förren de är 50 men det är helt ok och normalt det med.

För en del är det värt nått att ha sex med nån man älskar och då vill man inte hoppa i säng med första bästa för att få det överstökat, man ska göra det som känns rätt för en själv och inte göra som alla andra.

Gur4m1
2014-03-31 09:51
#6

Inte märkligt. Tycker man ska ha sex när man vill det, inte för att andra förväntar sig att man ska ha haft sex. Det är inte ditt problem.

Jag hade sex med min första pojkvän när jag var 3-4månader från att fylla 18. Jag var väldigt upphetsad och kär i den killen och jag hade inte sex för att bli av med något, utan jag hade det för att jag verkligne ville ha sex- med honom. Sen att han visade sig vara en idiot osv är en annan historia ;) 

Sex är skönt, och att mista oskulden är sås tort man själv gör det till. Det är större än att man ska gå och göra det mot sin vilja och med någon man inte egentligne vill vara nära.

Men det är samtidigt inte så stort att det sätter tonen på resten av ditt liv eller sexliv för den delen. Världen går inte under och ärligt- första gången är sällan något att hänga i granen, oavsett vem man har det med. Jag skulle ge rådet att ha det med en snäll person som bryr sig om dig, så det blir en så bra och positiv upplevelse som möjligt. Och ALLTID lyssna på kroppen. Vill du inte så vill du inte. Då gör man det en annan gång istället.

Sex blev bra efter tredje/fjärde gången tycker jag själv :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Blanksteg
2014-03-31 13:27
#7

Jag är 22 år och har inte haft samlag ännu (Avskyr begreppet "oskuld"), och jag bryr mig inte ett dugg vid vilken ålder jag kommer ha det första gången. För mig är det bara som att göra nåt första gången, som att hoppa fallskärm för första gången. Ser det inte som något stort eller heligt, eller livsavgörande, etc. Det är bara en erfarenhet. Och jag har en alltför stark integritet för att bry mig vad andra tycker.

Om man slutar bry sig om vad andra tycker om ens liv och sina val i livet, vad man väljer att göra och vad man väljer att inte göra, så blir man starkare. Det är min upplevelse av det i alla fall, av att inte bry mig, av att vara min egen domare. Det har varit en befrielse att sluta bry mig vad andra tycker om mitt liv.

Och att inte ha haft samlag vid 19 års ålder (eller 20 års ålder, 25, 30, 100, osv) är inte ett dugg pinsamt. Man borde sluta tycka att saker och ting är så pinsamma. Om personer tycker det är konstigt, fel, pinsamt, osv, att du vid 19 års ålder inte haft samlag än så är det dem personernas problem, inte ditt problem (Då är det dem personerna som har fel som anser sig ha rätt att döma ditt liv). Varför tycker du att det är pinsamt? Om du bortser från vad du tror andra tycker och tänker om huruvida du haft samlag än eller inte, vad är det som gör att du tycker det är pinsamt? Själv så kan jag inte komma på en enda faktor som gör det pinsamt.

LinaLj
2014-03-31 14:31
#8

Inget att vara generad över, jag var 19 år när jag hade sex första gången. Då hade jag en pojkvän som jag litade på och allt föll på plats och jag kände mig redo.

Det är helt fel att tänka på ålder när man ska ge sig ut på sådana här äventyr. Det viktigaste är att man känner sig redo och känner att man har hittat någon som man kan lita på att göra det med.

lisinda
2014-03-31 16:43
#9

är 20 och förlorade oskulden när jag var 19. Har kompisar som är 19/20 som är oskulder. Så inget du ska känna är jobbigt!

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

MsSofieG
2014-04-01 15:31
#10

Jag var 19 och gjorde det med min första pojkvän. Tog mig tre månader i det förhållandet innan jag tog modet till mig att ha sex. Vi var tillsammans i två år och jag ågrar inte hur min oskuld blev tagen :)

PogoPedagog
2014-04-01 20:11
#11

Jag var 21 första gången, det är inte alls särskilt ovanligt.

Gräshoppa
2014-04-01 20:15
#12

Jag var 23, nästan 24… Du är inte ensam :)

Gur4m1
2014-04-01 21:33
#13

Jag har varit med en som var 23 år, och två stycken som var 25 år och oskulder . Att man väntar, av olika anledningar är inte onormalt eller speciellt ovanligt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Anonym
Anonym
2014-04-01 22:10
#14

Är 25 och oskuld .. Det är inget att bry sig om …

[Tess86]
2014-04-01 22:22
#15

Jag var femton och tyckte tvärt om, att det var pinsamt att jag hade haft sex. Jag ångrade mig inte på något sätt, jag älskade min pojkvän och idag, tolv år senare, är vi gifta och har barn. Men jag kunde inte prata om det inför kompisar, föräldrar eller någon annan är just min pojkvän. Mina vänner hade inte pojkvänner och ville inte prata om förhållanden. Så tänk vad olika det kan se ut, vad som är pinsamt eller inte, beroende på hur ens omgivning ser ut. Mycket bättre då att inte bry sig om omgivningen och leva sitt eget liv på sitt eget sätt istället! :)

Flaskan
2014-04-03 19:45
#16

Jag var 19 eller 20, gjorde det mest för att göra det och därmed ångrade det efteråt. Ingenting jag lider av idag men då hade jag hellre väntat tills det hade hänt med en "bättre" kille. Vänta tills det känns rätt bara, vill du göra det för att ha gjort det så se till att det blir med någon schysst -viktigt!!

bohan85
2014-04-04 00:03
#17

jag var 16 men han var och är fortfarande "the one and only" ;)

Vad jag ville komma till är att oavsett ålder så hade jag väntat tills det kändes rätt!

[Lillmatten]
2014-04-08 19:43
#18

Jag är 18 och är också oskuld, inget jag skäms för eller snabbt vill bli av med. Vi har ju hela livet framför oss! varför stressa?

Anonym
Anonym
2014-04-21 19:13
#19

Jag är 28, snart 29 och har fortfarande inte haft sex med någon. Jag har haft några förhållande men inga som känts så pass seriösa att jag önskat ha sex med dem. Jag kan hålla med dig om att det i vissa situationer känns pinsamt, samtidigt är jag väldigt glad att jag inte gjort det än. Jag vill att det ska kännas rätt, vill inte göra det bara för att jag ska få set gjort, för att det "förväntas".

[rosetten]
2014-04-21 19:23
#20

Jag skulle precis fylla 19, väntade tills det kändes bra och det hade jag förmodligen gjort oavsett ålder.

Min kille hade sitt första när han var 20.

Annons:
citytjejen
2014-04-22 15:09
#21

Jag var 21 eller 22. Det är fler än man tror som inte är supertidiga 🙂

/Christina

Ove-D
2014-04-22 20:40
#22

Jag var 17½ och ångrar att jag inte väntade lite till…

Upp till toppen
Annons: