Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5010 ggr
LinaN
2/17/14, 4:25 PM

Slutat med P-piller

Slutade med mina p-piller för lite mer än en vecka sedan.

Hade en dag då jag fick en brunaktig grynig flytning sen inget mer. Hur länge tar det för kroppen innan den sätter igång en normal menstruationsordning?

Använde Cerazette, men hade ändå blödningar på en 2-3 dagar upp till 24-25 dagar i vissa omgångar (därför jag sluta med skiten helt nu, trött på att det klyddar och att jag tappar sexlust, o allt som rör den biten av samlivet.)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
OlgaMaria
2/17/14, 5:26 PM
#1

Det är omöjligt att svara på. :) Det tar olika lång tid för alla.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2/17/14, 5:49 PM
#2

Kan ta några dagar eller några månader.

LinaN
2/17/14, 6:18 PM
#3

som vanligt alltså…. *suck* nåja…. ska ändå boka tid till MVC eftersom jag är för gammal för ungdomsmottagningen… så kan man passa på att prata andra alternativ och göra sina årliga kollar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

mollyt
2/23/14, 10:37 PM
#4

Det kan skilja jättemycket! Jag har också ätit Cerazette, fast jag åt det i nio år innan jag slutade nu i februari. 

Jag har, precis som du, läst på i forum ang just detta. Har sett att det skiljer jättemycket! Vissa har blivit gravida på typ två veckor redan innan de fått den första mensen(!) medan andra inte får tillbaka mensen på ett år efter att det slutat med Cerazette/p-piller.

Jag har varit p-piller fri nu i ca tre veckor och fick min första mens för några dagar sedan.

Jag läste en tråd när en barnmorska kommenterade att det är individuellt när man får tillbaka mensen, att det spelar ingen roll vilket p-piller man ätit eller hur länge man har ätit det. Alltså oavsett om du ätit pillret i 1 år eller i 10 år kan det ta lika lång tid.

Jag vill inte använda hormoner mer utan kommer börja med en termometerbaserad p-dator så fort andra mensen kommer. Så…. får nyfiket vänta en månad till alltså, men det ska bli roligt! http://www.naturafemme.se

Har en nära vän som använder LadyComp och jag har bara hört bra om dessa datorer. Dessutom har de högre säkerhet än Cerazette så länge man använder den som man ska och inte har sex när datorn säger att man är fertil! :)

LinaN
2/24/14, 11:12 AM
#5

#4 jag tror jag haft ägglossning precis, flytningarna har vart annorlunda och halkigare de senaste dagarna, så får vänta 2 veckor till här o se om mensen kommer. Så längesedan man hade det normalt i kroppen så man vet ju knappt hur det ska kännas ^^

P-dator har jag tittat lite på också. Men vet inte om jag dels har råd, och dels orkar med ännu en grej att komma ihåg på morgonen när jag är så vimsig som jag är innan jag vaknat ordentligt. Min mamma har hållt på med NFP i många år, så jag är bekant med systemet. Enda skillnaden är ju att NFP är ännu fler detaljer än bara dator/termometer som ska hållas reda på.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

OlgaMaria
2/24/14, 11:46 AM
#6

Har inte erfarenhet själv men har läst att appar som Natural cycles ihop med en termometer fungerar lika bra som en dator.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
mollyt
2/25/14, 12:31 PM
#7

Jag kommer använda WomanLog Pro som är en mkt bra app(!!) tillsammans med datorn. Så för jag in temperaturen och info om sekret osv i appen :P

wildspiritmalva
11/27/14, 7:47 PM
#8

Någon som använt sig av Natural cycles och fått någon uppfattning/erfarenhet angående den? Jag kan tänka mig att det borde funka ganska bra ifall man inte kan ta andra preventivmedel och om man har en regelbunden cykel. Jag har slutat med mina p-piller idag och ska pröva denna metod :).

LinaN
11/27/14, 9:09 PM
#9

Min mor har använt NFP (naturlig familjeplanering) som preventivmedel och det funkade bra, tills batteriet i termometern nästan tog slut, det var så min yngste lillebror blev till ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

wildspiritmalva
11/28/14, 6:03 PM
#10

#9 aa okej, hoppas det funkar för mig med appen och termometern. Är bara 17 år och känns inte så lyckat ifall det blir fel, men det behövs ju att människor testar olika metoder så nya saker kan utvecklas. Min mamma vet även att jag ska testa det nu och är med och hjälper mig om det blir tokigt 😇

Upp till toppen
Annons: