Annons:
Etikettpms
Läst 4008 ggr
teardrops
1/27/14, 7:32 PM

PMS Självmordstankar

Varje gång jag ska ha mens mår jag urkasst.Det kan vara en vecka innan eller även samma vecka jag har mens.Får stunder när jag bara vill dö,det kan vara 1 till kanske 6-7 timmar.Jag gråter och bara hatar allt,låser upp mig på jobbiga händelser och hatar mitt liv.Mitt liv är visserligen inte så lätt just nu men jag kan hålla mig ganska flytande,ja tills jag ska ha mens.Ibland överväger jag verkligen att göra något dumt.Finns det någon som sökt hjälp för pms? Vad för hjälp finns att få?

Annons:
Vyer
1/27/14, 7:41 PM
#1

Kontakta ungdomsmottagningen eller din vårdcentral? Eller ring 1177 och fråga! 

Det finns hjälp att få. Jag har en vän som får SSRI (antidepp) mot sin pms, det har fungerat ok. Men som sagt; kontakta sjukvården och hör vad de ger för råd :)


Honestyisdead
1/27/14, 7:42 PM
#2

Man kontaktar vården och förklarar. Det finns tex stämmningsstabiliserare som jag vet att en väninna tar en period av månaden för att slippa et värsta.

teardrops
1/27/14, 7:44 PM
#3

Ja jag får nog göra det..Önskar jag slapp antidepp. då jag ätit det tidigare och det förstörde mina tänder totalt.Men det fungerar ju kanske inte som det är nu heller,får kolla upp hälsokost osv med.

Medda
8/28/14, 10:06 PM
#4

Låter som PMDS, själv äter jag premalex från ägglossning till menstruation och det har gjort underverk. Jag gick till vc flera gånger för mitt problem, dock kunde  de inte så mycket om ämnet. Gick till sist till en gynekolog som förstod exakt vad det rörde sig om. Finns även ett P-piller som heter jazz som ska vara väldigt bra. Premalex har gjort underverk för mig och Jag mår så mycket bättre nu.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Honestyisdead
8/28/14, 10:12 PM
#5

# Hur förstörde det dina tänder? 

Åt själv antidepp i princip 10 år (ca 10 olika)utan att något hände med tänderna.

teardrops
9/17/14, 8:20 PM
#6

Mindre saliv,dom sa hos tandläkaren att det var tabletterna.Käkade flour skötte mig bra i övrigt.

Annons:
Ladydragon
9/18/14, 4:44 AM
#7

#6 men rekommenderade inte tandläkaren salivstimulerande tabletter och liknande? finns ju rätt många olika såna produkter på Apoteket receptfritt tror även det går att få på recept 

sen borde du har pratat med både din tandläkare och din läkare om att du började få problem med tänderna och att du led av muntorrhet det hade inte behövt gå så långt som det gjorde för dig….

äter själv medicin som ger muntorrhet i perioder och både min läkare och tandläkare har varit noga med att informera mig om hur jag ska sköta tänderna blir även kallad oftare och min läkare håller oxå lite koll på mig 
när det är som värst så tar jag även tabletter mot muntorrheten 

tänk oxå på att vid muntorrhet så brukar det inte räcka med fluor utan man behöver oxå nåt som sätter igång saliven igen

[bat]
3/11/15, 10:49 PM
#8

Ja det låter som PMDS,har samma problem. Har sen tidigare antidepp utskrivet men senast mådde jag ändå hemskt även om jag äter rätt dos. Vet inte om någon redan nämnt detta, men ssri preparat fungerar annorlunda vid pmds och gör så man kan ta medicin mer vid behov än på fulltid. "Generellt rekommenderas intermittent behandling (1-2 v före mens) vilket visat sig vara lika effektivt som kontinuerligt intag. Effekten kommer efter ca 1 dygn vilket tyder på att mekanismerna inte är desamma som vid depressionsbehandling" http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=835

mollyt
3/14/15, 6:20 PM
#9

Sök hjälp! Jag har en vän men väldigt besvärliga hormonrubbningar kring mensen (PMDS), hon får numera hormontabletter som hon tar dagarna innan för att föremygga det där värsta dagarna. Det fungerar jättebra för henne!

[kerstinthemilklover]
3/15/15, 12:24 PM
#10

http://www.livetmedpms.se/om-karin/

Jag länkar en fin hemsida som Karin Adelsköld har. Hon är en fantastisk kvinna.

fiafia89
7/11/15, 12:47 PM
#11

Har samma problem själv! Har du fått någon hhjälp?

Upp till toppen
Annons: