Annons:
Etikettoff-topic
Läst 10110 ggr
Honestyisdead
2013-09-16 10:28

Presentationstråd 1

Den gamla presentationstråden var flera år gammal, så jag tycker vi kan presentera oss på nytt. Kan ju ha hänt en hel del sedan ni skrev senast 🙂

Vem är du?

  • Redigerat 2020-10-30 15:23 av Honestyisdead
Annons:
citytjejen
2013-09-17 16:16
#1

Då börjar jag då🙂

Brukar vara här inne åtminstone en gång om dan och läsa och kollar runt. Jag är en 38-årig kvinna som bor strax norr om Stockholm tillsammans med min man. Söker jobb just nu, vill jobba som administratör och kommer även att börja jobba lite helger som massör. Älskar att laga och äta mat och njuta av ett gott vin, ta powerwalks, ser gärna skräckfilmer, kokar hudkrämer och cerat, gillar kläder och att "putsa" på mitt yttre🙂Har en underbar man och vi bor en tvåa som vi håller på att fixa till. Är både lat och energisk och har mycket humor!

/Christina

Josse5233
2013-09-19 19:21
#2

Hej! :) Jag blev precis medlem faktiskt. :) 

Jag är en 17 årig tjej med ett stort intresse för djur, musik, sång och fotografering. Jag är hundägare, chinchilla ägare och sköldpaddsägare och jag bor i en villa ute på landet. :)

Ha en trevlig dag! 

Fridaaaa
2013-09-22 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej!

Frida heter jag och är snart 23 år gammal.
Bor ute på landet med min sambo och våra djur i ett litet hus som vi hyr. Studerar just nu till förskollärare.

Mina intressen är: djur, fotografering, datorn mm.
Älskar nitar/rock, leopardmönster, zebramönster, döskallar mm hehe
Bloggar lite och så också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

silversol35
2013-10-12 11:59
#4

Hej!

Ganska ny här. 35 årig kvinna, bor i Skåne, på landet (fast trivs bättre i stan så det kommer det bli igen i framtiden) med mina 2 katter. Gillar djur, natur, träffa folk, hitta på roliga grejer, gå på bio, kolla film, pyssla, läsa, skriva, måla och en massa annat.

Ska bli kul att diskutera här! 🙂

Sashapasha
2013-10-14 15:50
#5

Tjena!

Jag är 24 år och bor i Stockholm men när sommarjobbet tog slut åkte jag upp till mina nya karl upp i Dalarna för att ta tag i körkortet.

Som stockholmare blir naturlivet något uteblivet, har man ingen bil kan en utflykt lätt bli ett stort projekt. Så det jag älskar med Dalarna är just att det finns runt hörnet! 
I övrigt så jag plinkar jag på gitarren i önskan om att jag var duktigare, är en kreativ själ som pluggade och jobbar i teknikbranschen.

(ja, ibland blir det lite fel, men jag arbetar för att leva inte leva för att arbeta! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jessicahagstrom94
2013-10-22 10:32
#7

Hej!
Jessica, 19 år, bor i Gävle i lägenhet varannan vecka hos mamma och varannan vecka hos pappa, haft pojkvän i över 4 år, körkort och bil. 4 katter och 3 akvarium finns i min familj.

Går en serviceutbildning just nu, men tycker inte om det. Vill helst jobba som fotograf eller med djur men eftersom det aldrig kommer inträffa så får jag vara nöjd om jag får jobb i en butik efter utbildningen.

Om jag blir tvungen att jobba i butik så vill jag jobba i en djuraffär.

Kortfattat och bra.

🙂

Razzora
2013-10-27 01:04
#8

Jag är ganska ny här på sajten.

Jag är en 31 årig kvinna och bor i Kalmar trakten med sambon och våran Maine Coon katt. Jag är programmerare och söker för tillfället ett nytt jobb.

Jag tycker om att spela tv-spel, läsa, pyssla och lära mig nya saker, det senaste är brickvävning.

Det jag egentligen skulle vilja göra är att ha en egen kennel, men vi får väl se om jag kan göra det någon gång.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

KaiPon
2013-11-09 20:09
#9

Hej hopp!

KaiPon heter jag, 21 år gammal. Är inne på iFokus nästan dagligen nu (har varit utan dator i ca 10 månader). Bor i Arboga, tycker inte riktigt det är mitt ställe, men det blir vad man gör det till.

Japan-nörd till tusen, älskar japansk rock musik (så kallad Visual Kei mest). Jag läser även en del manga och kollar lite på anime. Det är även via japansk musik jag fått mitt smeknamn.

Lyssnar även på de svenska banden Kerbera, BatAAr och Overworld.

Musiken är mitt liv!

Hänger även en hel del på Youtube och kollar let's plays. Favoriterna är markiplier, Cry (Cryaotic) och Minx (TheRPGMinx). På Youtube lyssnar jag även på Creepypastas och kollar dokumentärer.

Utöver det är det väl inte så mycket man kan säga, haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[JeanetteK]
2013-12-03 16:28
#10

Hej! Jeanette heter jag och är 40 år. Gammal på iFokus men ny på sajten. 🙂Stockholmare som flyttade ner till Skåne och landet för drygt två år sen. Bor på en gård med min man, vår son och ett gäng djur: hund, katter, kaniner, får, grisar, kor, höns och ankor. Har hamnat i mitt paradis!

Älskar att pyssla! Håller på mycket med pärlor, stickar och virkar mycket, syr och pillar med det mesta. Jobbar med ekonomi hemifrån på distans.

Skogshumblan
2013-12-16 17:29
#11

Efter en tid då jag bara läst här inne så blev jag rätt nyss medlem här. Gillar att sajten har högt i tak men ändå en bra "struktur" på regler och ämnen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Honestyisdead
2013-12-16 17:37
#12

#11 Kul att läsa :) Välkommen!

Icki
2014-01-03 20:49
#13

Hej!

Snart 43 år gammal 4 barns mamma. Lyckligt gift. Jobbar med och för kvinnor och kvinnors hälsa. Är även spirituell och utvecklar min mediala sida när jag hinner. Sjunger jazz och är en livsnjutare av rang.

Hör hemma i en röd stuga i de Värmländska skogarna.

Annons:
TezzD
2014-01-04 08:26
#14

Tess heter jag. Glad sprallig trevlig och något lat 2 barnsmamma. :-) Bor i en lägenhet med min sambo och våra 2 barn. Jag är 28 år. Blir 29 på Sveriges nationaldag :-) Leia är 3.5(2010) och Minnah är 1.5(2012). Min sambo fyller 26 den 11 jan. Jobbar och har egen firma som frisör. Åker hem till gamla på helgerna och jobbar i min salong i veckorna. Mina intressen är många. Hästar hundar, barn, fotboll, scrapbooking, sy, musik med mycket mera. Mår bra när jag har många bollar i luften ;-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Dominika
2014-01-08 17:03
#15

Jag heter Denise och är i 30års-åldern. Jag har 3 barn och ett bonusbarn. Hilda, Hugo, Martin och lilla Pyret. Pyret är vad vi kallar den nya bebisen innan den har fått något namn. Jag har en man vid namn Gabriel också. Vi har en hund, Tindra, två hamstrar, Diania och Darlia. Vi har även djur i himelen. Jag jobbar på ett kontor.

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

åkerhumla
2014-01-29 20:43
#16

Hej

Namnet hemligt men jag är 34 år med man och ett barn. Har även en hund, en katt och ett gäng hönor. Bor i skogen i Västerbotten. Jobbar som lärare i SVA.

Intressen är allt som gör livet njutbart då jag inte jobbar ;)


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

lisinda
2014-02-12 18:11
#17

Hejsan allehoppa! 

Mitt namn är Martina och är 19 år. Bor i stockholm. Jag har nyligen skaffat kille. Bor hemma hos mamma. Har en egen hund som jag vill utbilda och åka runt och besöka barn på sjukhus och ge de styrka. Har själv reumatism som jag haft sen jag var 5 år och är även arbetslös men försöker leta jobb i detta samhälle 🙂

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

silverhuldra
2014-02-25 06:42
#18

Hej! Jag är en 41-årig trebarnsmor, skild men har en ny man i livet. Jobbar som lärare och bor i Trollhättan :-)

Mvh. Silverhuldra

Skorpion76
2014-03-28 06:39
#19

Jag är en tjej på 37 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon också och har haft det sedan ett års ålder och anledningen till det är att jag skelade så mycket. Jag är född med en cp-skada som har slagit ut större delen av min syn. Om man föds med en cp-skada är det inte alls ovanligt att man får problem med talet. Antingen genom att man talar otydligt och sluddrar eller att man inte pratar alls, men i mitt fall tog synen den största smäl-len. 

Min högra arm och han hänger inte riktigt med och det vänstra benet är två cm kortare än det högra. Benlängdsskillnaden är lätt att kompensera med en högre sula på alla vänsterskor, men det medför ändå att jag haltar när jag går och har ganska dålig balans. Mitt högra öga skelar, vilket innebär att det pekar snett emot det andra och latar sig medan det andra jobbar dubbelt upp.

Dessutom har jag ett fel på synminnet i hjärnan som kallas nystagmus och som innebär att jag inte kan hålla ögonen stilla. Om jag försöker fästa blicken på det jag tittar på bara flackar den. Det gör bland annat att jag saknar sidoseende och det innebär i sin tur att om jag ska titta åt sidan måste jag vrida på hela huvudet.

Den dåliga synen gör också att jag har orienterings-svårigheter som innebär att jag har svårt för att hitta och veta var jag befinner mig och att jag lätt missar nivåskillnader. För att veta var jag befinner mig måste jag gå samma sträcka flera gånger och så att säga nöta in på vilket sätt jag ska gå för att komma dit jag vill. Det är heller inte så särskilt lätt för mig att upptäcka ifall någon hälsar på mig om inte personen talar om det. 

Jag har även autistiska drag som bland annat innebär att jag har koncentrationssvårigheter samt svårigheter att organisera och planera det jobb jag ska göra. Nu har jag boendestöd som hjälper mig med det, men det krävdes att jag gick igenom en ordentlig utredning för att få det. Jag har även speciella intressen, vilket är typiskt för en person med autism. Det innebär att man har ett särskilt intresse som man verkligen går in för och tar reda på allt man bara kan om. 

Jag har även svårt för den sociala biten, vilket också är typiskt för autistiska personer. Jag kommer att återkomma till detta senare, men förutom detta är jag en alldeles vanlig tjej med vanliga intressen. Jag tycker om att skriva väldigt mycket, surfa på internet och ta reda på fak-ta. 

Jag gillar hästar också och förut red jag, men en mycket tragisk olycka som innebar att jag ramlade av hästen och bröt armen satte definitivt stopp för det. På dagarna jobbar jag på Daglig Verksamhet som är en sorts skyddad verkstad. Där jobbar jag med data och packar skruv samt att jag en dag i veckan har praktik i stallet.

På dagarna lyssnar jag på en engelsk-talande radiostation som spelar musik ifrån 80-talet och på nätterna brukar jag lyssna på Mix Megapol. Bäst gillar jag att lyssna på discomusik från 70-, 80- och 90-talet.

Mina största idoler är ett brittiskt syntpopband som heter Pet Shop Boys och den alpina skidlegendaren Ingemar Stenmark. När han åkte skidor stannade praktiskt taget hela Sverige av. Nu tror jag att jag fick med det mesta, men om det är något mer som du undrar över får du fråga mig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Lillmatten]
2014-04-09 16:53
#20

Hej! 

Jag heter Lisa och är 18 år. Jag bor i en liten ort utanför Örebro tillsammans med mina föräldrar och min hund Charlie som är en jaktlabbe på 1 år. 

På fritiden gillar jag att gå långa skogspromenader, vara med vänner, träna hund, rita och läsa. 

Jag går andra året på linjen natur och mitt mål är att i framtiden bli veterinär :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
sjöutsikt
2014-05-25 13:43
#22

Hallå :) Värmländska som närmar sig 30. Flyttade till den norska landsbygden för ett år sedan för att bli sambo. Studerat lite av varje, jobbat med lite av varje - aldrig vetat vad jag vill bli när jag blir stor ;) Men jag tänker att var sak har sin tid och att alla livets små pusselbitar alltid faller på plats förr eller senare. Älskar musik och tycker om att resa.

Saga85
2014-06-11 01:02
#23

Tjo! Saga, 28 bast, Göteborgare. 

Det var väl kortfattat och bra. Vidareutvecklat så är jag sjukskriven, men börjar bli lite livsglad, då jag äntligen kommit på vad jag vill bli när jag blir stor och mina tankar är att börja plugga på nytt till hösten. Känns skrämmande, men tänkte försöka läsa grundlärarprogrammet för att bli fritidspedagog.

Bor i ett minikollektiv med två andra mänskliga varelser och en liten, ensam stäpplämmel. Tycker om att spela på min gitarr "Yoshi", glo på film, spela tv-spel och läsa böcker när jag är hemma. Och sjunga!

Mitt motto är att snus, öl och natur är gott för själen medans träning "kan vara skadligt för din hälsa och är beroendeframkallande". Men tycker om att röra mig i former av att dansa röven av mig och att cykla med cykeln "Silla".

Jag tycker även om djur, fast bara i levande former, och tatueringar. Och Göteborg. Och att laga mat, men inte till mig själv. Och åska. Och att hoppa i vattenpölar och lövhögar. Och att åka pulka. Och att vara inne när det spöregnar med en kopp kaffe, chips och spela brädspel med vänner. Eller. Kaffe vare sig det regnar eller är gassande sol. Och att namnge saker.

Banonym
2014-06-24 19:55
#24

Hej. Jag heter bea och är tolv år. 13 år 4 juli. Jag bor i Göteborg och har blondt långt hår och blåa ögon. Språken jag kan är svenska, engelska, lite franska, lite finska. Jag är singel och icke sökande. Det var lite om mig. Jag är då en tjej och lagt in några inlägg om kvinnokroppen elr då frågor om den och då fick jag svarar så om ni gör in och kollar på mig kan ni kanske se svar på ngn fråga ni kanske med har. :) :)

Omorika
2014-06-25 09:42
#25

Jag är 28 år gammal tjej som bor med sambo och inneboende i en trea tillsammans med min katt, Devon rexen Vira ( om två dar flyttar katten Fred in också),  två akvarium med dvärgciklider och en hel uppsjö av växter oftast självförökade.

Jag jobbar som Landskapsarkitekt. Växter, natur och trädgård är en av mina stora passioner en av få intressen som alltid funnits hos mig. I övrigt är jag intresserad av ALLT typ men i vågor. Är väldigt mån om människor och vill gärna hjälpa om jag kan. Är medlem i sajterna Akvariefisk, Eremitkräftor, BARF, Katter och Devon rex. Tittar mycket på sajterna Relationer, Kvinna, Tonårigar eftersom jag är intresserad av hur samspelet mellan olika människor ser ut.

Vill också ge en eloge till många av er som skriver på iFokus, de flesta här har ett genuint intresse av att hjälpa till, svara på frågor och informera om saker som de tycker är viktiga. Ibland stöter man på människor med olika åsikter och diskussionerna blir då het men oftast hålls de på ett moget plan.

Ibland kommer rötägg in men de stannar sällan. 

Tack

SophD
2014-06-25 17:23
#26

Hej! Jag heter Sophie och bor i Skåne med min mamma, pappa, 2 kaniner, 1 katt och 1 hund. Har precis  avslutat första året på gymnasiet.  Läser till undersköterska på gymnasiet och trivs super bra där. 

Min största dröm är att på något vis, jobba med kriminella i framtiden. Kriminalvårdare eller polis satsar jag på! 

Är

JonnaCecilia
2014-08-31 17:13
#27

Hej! Jag är 25 år, bor med min sambo och mina två marsvin. Har varit ihop med min sambo i drygt 4 år. Jag har en neurologisk sjukdom som heter M.E. Myalgisk Encefalomyelit, med följdsjukdomarna fibromyalgi och IBS. Min ME är medelsvår, vilket innebär att jag kan sköta mina basala behov men inte mycket mer än så. Jag klarar att gå inne i lägenheten vilket är skönt, jag kan gå och lägga mig på soffan om dagarna för att få lite ombyte från sängen. Ska jag ut (till läkare,familjekalas etc) så får jag hjälp av sambo att köra mig i rullstolen, och ofta hjälper någon familjemedlem med bil till också. Pluggade juridik tills jag blev för sjuk för att kunna ta mig ut, har varit sjukskriven sen december och saknar det jättemycket. Nu när jag inte behöver bo i samma stad som universitetet söker jag och min sambo lägenhet i min hemstad för att vara närmre släkt och vänner men det går trögt för att bostadsbolaget bråkar med oss (lång historia). Var väldigt aktiv innan jag blev sjuk, hade massa djur under min uppväxt, cyklade till stallet flera mil varje dag i tonåren, gick ut med hunden/hundarna… 2010 flyttade jag till Spanien, träffade där min sambo, men började i samma veva (2009/2010) bli sjuk så vi flyttade till Sverige 2012 i hopp om att lättare få vård mtp språk, familj osv. (Han är engelsman, pluggar svenska, söker jobb.) Jag fick diagnos men vården är inte så bra på konstiga neurosjukdomar tyvärr. Började plugga innan jag fick diagnos för jag trodde ju att jag skulle bli frisk så fort läkarna klurade ut vad det var… Kunde ju inte tänka mig att jag skulle bli kroniskt svårt sjuk och funktionsnedsatt! Men livet blir aldrig som man tänkt sig. Lever mycket online och för min familj och mina djur. :)

Annons:
garbokatten
2014-10-21 00:28
#28

Hej.

Jag heter Lena, är just nu 41 år och bor i Jämtland.
Jag är historiker, pedagog, skådespelare och driver en kanal på Youtube om kvinnohistoria.

Jag har tre katter och ingen hund, tyvärr (tyvärr om hunden, inte om katterna) då min älskade newfoundlandstik fick somna in för några månader sedan.

Är det någon som undrar något är det bara att fråga.

Lena

rosastruts
2014-11-08 12:06
#29

Hej.

Jag heter Emma och är 16 år och blev medlem här nyligen.
Jag går gymnasiet och vill bli gymnasielärare senare i livet. 

Jag har en häst och en katt, jag spenderar all min tid till skolan, hästen och att sova haha :-)

LottaV
2014-11-23 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Jag är en ung kvinna på 26 höstar som har många intressen blandanat spel (Sims och pokemon), film (Harry Potter och Winx Club) och böcker (Harry Potter och Sagan om isfolket).

PS. Bilden är en gammal bild på mig

Ett gott skratt förlänger livet

Cordata
2014-11-24 07:11
#31

Hej! Är en 20 år gammal småstadstjej. Är förlovad med min underbara älskling. På fritiden pysslar jag en hel del och håller på med musik. Annars så plugga jag på helfart till psykolog 😛. Är allmänt intresserad av relationer och människor.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

jela96
2014-11-24 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Kan väll passa på och presentera mig också då! :)

Mitt namn är Jennie och jag är en tjej på 18 år som är född och uppvuxen i Värmland. Bor just nu i Karlstad i en liten lägenhet men drömmer om att flytta större så jag kan skaffa mer djur! I lägenheten bor även min sambo, mina två kaniner och en katt!

Framtidsjobb är väldigt splittrad då jag vill bli kriminalpolis, psykolog och djurskötare men framtiden vill tala! Har panikångest och GAD som ställer till med min ork att plugga men annars är jag och har alltid varit en glad tjej med en jäkla massa energi och tankar som älskar människor och är väldigt pratglad! 👍

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Skorpion76
2014-11-24 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

En bild på maj.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

SophD
2014-11-24 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Får man göra en ny presentation? Annars får ni ta bort den! 

Jag heter Sophie, är 17 år och bor i skåne tillsammans med mina föräldrar. Just nu har jag bara en kanin kvar, men har haft fler innan. Har också en hittekatt sedan 2006 och en labradortik på 9 år sedan lite mer än 1 år tillbaka. Som ni säker gissat, så är jag väldigt glad för djur! Vi bor nära hav och skog, så där spenderar jag ganska mycket tid tillsammans med min hund. 

Jag går på gymnasiet och läser till undersköterska, går nu i åk2 så är snart klar😃Då är min dröm att komma in på polishögskolan efter några år som undersköterska! 

När jag inte är i skolan eller med mina djur så spenderar jag väldigt mycket tid med min pojkvän, tränar, är med vänner eller pluggar 🙂

Annons:
Franceslee
2015-02-17 23:27
#35

Snart 15 år som älskar hästar och hade en egen men nu är medryttare då vi behövde avliva henne. Älskar fotografering och instagram, även musik och kläder c:

Franceslee
2015-02-17 23:27
#36
Franceslee
2015-02-17 23:27
#37
nypisnina
2015-03-10 13:19
#38

30 år, bor på västkusten, är singel, har 2 hästar och 2 katter, jobbar heltid inom konstruktion och har många intressen, djur bland annat då, dataspel, träning, mat och har ett stort intresse av männskokroppen, hur den funkar och hur olika vi är osv. 
- Är här inne och cirkulerar nästan dagligen. 🙂

SaraU
2015-08-06 10:18
#39

Jag är alldeles strax 28 år, bor med sambo och ett barn sedan tidigare förhållande. Har även en katt vid namn Luna. Jag älskar japansk kultur, tv-spel och musik, mestadels massa olika core musik. Jag är även väldigt kreativ men p.g.a. dåligt mående har det stått stilla med det i ca ett halv år. Kämpar med ångest och lindriga depressioner av och till.

the esthetic grown up is the child who survived

Idis ida-maria
2015-11-29 19:32
#40

Ska också presentera mig Hej! Jag är ett Harry Potterfan, sångfågel och en glad solstråle som heter Ida-Maria men kallas Idis. Gillar inte att bli kallad Ida. Jag bor i Enköping i ett stort hus med mamma, pappa och vår katt Sungam. Jag går första året på samhällsprogrammet på gymnasiet. Undrar ni något är det bara att fråga! Söker nya vänner här. Ha en fin första advent! Kram

[Garntroll]
2015-11-29 19:45
#41

Är kvinna i medelåldern. Bor ensam i en lägenhet på landet. Älskar katter och pelargoner. Gillar att sticka och virka. Har en konstnärlig läggning. Är förstidspensionär sedan 2010.  Fördriver dagarna hemma vid datorn.

Annons:
Rainee
2015-11-30 18:42
#42

Hej! Jag är en nyfiken och ambitiös tjej som nyss fyllt 20 år :)
Mina intressen är spel, att sjunga, instrument, träffa nya människor och umgås, rita, filmer, skådespeleri.. Jag gillar att skapa och vara kreativ helt enkelt! Jag bor hemma hos min mor, men jag har 5 syskon, en pojkvän och 2 katter.

Just nu går jag i 3:an i gymnasiet på linjen humanistiska med inriktning på språk med huvudspråk japanska. Anledningen till att jag inte har gått ut gymnasiet än är för att jag bytt linje två gånger pga att jag tappat intresset och fick därför gå om 2 år, men nu är jag snart klar. I framtiden har jag tänkt söka mig vidare till KTH och gå datateknik där för att bli programmerare eller liknande. Men ärligt talat, så är jag inte säker på  vad jag vill bli ännu.

Jag är en väldigt känslig människa, inte på det sättet att jag kan börja gråta för ingenting, utan mer på det sättet att jag känner av och tar upp väldigt mycket, mina egna känslor och även andras, och därför har jag extra mycket intresse i att hjälpa andra. Dock så medför detta också att jag får mycket ångest och oroskänslor tyvärr, men det finns inget ont som inte för något positivt med sig ;)

Om någon känner för att höra av sig så varsågod! Som sagt så älskar jag att lära känna nya människor, tack för mig! :)

Soligajag1
2016-07-10 10:16
#43

Hejsan! 

Jag är en finsk Qvinna på 56 år som har mycket finsk "zizu" i sig! 🙂 jag har varit gift och sambo , nu lever jag ensam med mina älskade kissar Tjatte o Knatte . Har 3 barn som är 31, 29 ( fyller 30 i oktober) o 22 år + 1 barnbarn , 4 år.  

Jag jobbar på ett Café i vårat stora Bibliotek här i Vösterås. Jag bakar bullar och tar hand om gästerna på ett glatt sätt. Är en kreativ person som har poesi och skrivande som intresse , finns på Poeter.se / soligajag_1 . 🙂 Välkommen in o läs! 

Bak-o matlagning är mina andra stora intressen, även Loppis och sälja olika varor. Försöker ta hand om kroppen på bästa sätt, äta hälsosamt , röra på mig .i spåret o gymet. 
Älskar att träffa Nya människor då o då, gillar även lugnet och ron , läser mycket böcker, har blivit en bokmal nu.  

Umgås med vänner och syskon på fritiden , +,barnen .  Jag har oftast nåt på gång, bakning, skrivandet , läser, tar en promenad . Måste lära mig att koppla av. 🙂☀️ 

Jag bara Älskar solen och värmen , kan sitta i timmar . . 🙂 Hej svejs från en Glad  o Sprallig finska! 😂

HH 🙂

Tjejanonym1234
2016-07-10 13:02
#44

Hej, jag är en ny användare(?), jag är 13 snart 14 år gammal och skaffade sajten mest för att fråga om min mens😅 Jag är en hundägare och älskar att sova😜

Crazy Cat Lady
2017-12-11 21:01
#45

Kattgalen, kvinna,skogstroll,djurälskande,mamma, syster, dotter, sambo mm mm

RosaYlva
2018-02-21 12:58
#46

Ylva heter jag, bor i Hofors sedan några år tillbaka. Singel och mamma. Barnen bor med sin pappa och nya fru med vem jag kommer överens med. Har förnärvarande 2 dvärghamstrar, Bengt och Bosse. Älskar att sitta och sticka och virka med för den delen. Snart fyller jag 40 bast.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Draken
2019-07-07 18:09
#47

Hej alla.

Har varit medlem på iFokus sedan 2013. Har ofta varit inne och spånat på kvinna iFokus, har mest läst, men även skrivit nån enstaka gång.

Jag är en positiv och utåt "tant" på 47 vårar. Är gift och har 9 barn. Mina största intressen är (förutom barnen) mina reptiler och mina akvarium. Kallas av mina vänner och bekanta för "Lizardqueen" ;) Då jag pysslar och grejar, tom pratar med mina ödlor ibland ;)

Det är nästan som en zoologisk trädgård här hemma med tätplanterade akvarium och terrarium. Plus att jag även har odlingar på mjölmask, Dubia (argentinsk kackerlacka) och fältsyrsor ( Ödlorna är insektsätare)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: