Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 102302 ggr
Anonym
Anonym
2012-02-23 14:12

Blöder vid samlag

Jag blöder nästan alltid efter samlag, oavsett om det har varit hårt eller mjukt. Jag har varit till gyn och konstaterat att jag är frisk från könssjukdomar. Cellprovtagningen såt utmärkt ut (nytestad).

Detta har varit ett problem sen sexdebuten för många herrans år sedan. I perioder blöder jag dock inte men får ont i stället? Men när jag blöder brukar det nästan aldrig göra ont. Urknäppt!

Vad kan detta vara?
Har jag bara en känslig tapp eller va?
Jag blöder vissa gånger såpass att det rinner.

Annons:
LaSadie
2012-02-23 14:21
#1

Är du tillräckligt våt så att säga så att det inte blir torrt under samlaget och pga skapar sprickor och smärta i underlivet?

Anonym
Anonym
2012-02-23 14:23
#2

Ja, jag blir typ för våt..

LaSadie
2012-02-23 14:24
#3

Hmm… verkar lite konstigt…

Salish
2012-02-23 19:24
#4

Du kanske är väldigt trång så att det spricker i öppningen? Det vet jag händer för vissa…

Cindy
2012-02-23 19:54
#5

Har du sköra slemhinnor i underlivet? Kan du avgöra om du blöder inifrån slidan eller om det är från slidöppningen?

Märker du skillnad om killen kommit långt in, eller om ni tar det försiktigt och han bara kommer in en bit?

Har du (trots att du blir våt) provat med glidmedel?

Pratade du med gynekologen om att du blöder vid samlag, och vad sa han/hon om det?

Många frågor, men det kan ju finnas olika orsaker så behöver veta lite mer innan jag börjar gissa.

Vänliga hälsningar
Cindy

Anonym
Anonym
2012-02-24 10:00
#6

5.

* Ja, jag har sköra slemhinnor, men då brukar det svida och bara bli små röda strimmor.

* Ja, kommer han djupare är det större risk att det blöder mycket

* Ja, det kändes inte allt bra, har provat olika sorter och mängder.

* Ja, dom har inget vettigt svar att ge, bara bortförklaringer med att allt ser ju bra ut. Har provat olika gyn för att få bättre svar, men nä. Jag ska återkomma om det inte försvinner, sen tar dom inte emot för dom inte vet vad dom ska svara..

4.

* Ja, jag är trång i slidmynningen, men blödningen kommer djupare in. Det svider i mynningen om det är där det skadats.

Det känns ju som att det är tappen som bråkar, men det känns inte riktigt normalt då jag kan blöda mer än vid mens. Det känns ju spontant som att man inte ska strunta i det.

Sen har jag märkt att det har typ ingen betydelse hur stor killen är heller. Grov, smal, kort eller lång gör ingen skillnad typ.

Annons:
hus-musen
2012-02-24 12:55
#7

Har du kollat för cystor? De kan vara ofarliga, men orsaka smärtor och blödningar under sex.

Qui dormit, non peccat

 


Mitralis
2012-02-24 18:08
#8

Jag var till en hel drös med olika barnmorskor och gynekologer innan dom på på vad det var. Kändes som att jag hade visat puppan för hela stada innan det var klart. Ibland så nästan sprutade blodet när de förde in speculumet och skulle kika lite. Kommer så väl ihåg en som nästan hoppade bakåt när det satte igång och rinna.
Gjorde ett oräkneligt antal tester för könssjukdommar och cellprover, men jag hade inget sådant utan det var en inflamation på tappen. Vet inte varför det var så svårt att komma på det Obestämd

Om du har samma som jag hade så var det i alla fall lätt avhjälpt för mej. Jag gjorde en konisering så var det klart sedan. 

Jag blev väldigt förvånad första gången det hände eftersom jag inte skulle ha mens och det gjorde inte ont på något sätt.
Ibland så rann det faktiskt ganska mycket, så pass att jag måste ha binda i några dagar. 
Det var ett lite jobbigt år eftersom jag precis inlett en förhållande efter två år i celibat. Vi var nykära och givetvis ville vi umgås så mycket som möjligt. Men efter varje gång så blev det en blödning som gjorde att man gärna ville vänta en stund tills det var klart.

Fråga om de tror att det kan bli bättre med en konisering.

Nu har jag gått och fått ett ofarligt myom, helt orelaterat till inflamationen som jag förstått det. Myomet är hormonrelaterat så jag fick ont några dagar in i mensen och sedan lite sporadiskt då och då fram till och med ägglossningen, sedan så brukade det lugna ner sig med det. Äter provera nu och det verkar fungera.

Har du gjort något vaginalt ultraljud?

Det kan ju kanske vara så att du har både en inflamation och ett myom samtidigt.



Anonym
Anonym
2012-02-24 19:11
#9

Ojdå, det där lät väldigt likt mig, sånär som på att jag inte har blödit vid någon undersökning.

Vul har jag gjort några stycken, men de hittar inget med det.

Jag får fundera över konisering, men det känns väldigt drastiskt. Förvånad

Cindy
2012-02-24 22:11
#10

Det låter ju onekligen som att blödningen kommer från livmodertappen, och det tycker jag är väldigt konstigt att dina gynekologer inte reagerar på och vill utreda.

Finns det någon annan kvinnoklinik i området där du bor som du kan rådfråga?

Vänliga hälsningar
Cindy

Anonym
Anonym
2012-02-24 22:22
#11

Tyvärr. Har provat det som finns här, och har även testat på andra ställen när jag bodde på annan ort.

Cindy
2012-02-24 22:35
#12

Fy vad tråkigt att de är så inkompetenta och oengagerade! Kan du ta med dig någon som moraliskt stöd på ett besök? Det brukar bli lättare att kräva sin rätt om man har någon som är beredd att backa upp en och skälla när man inte själv orkar.

Det är deras jobb att hjälpa dig. Vet dom inte vad som är fel så får de ta reda på det genom att rådfråga andra eller läsa på. Allt annat är bullshit, för såhär kan du ju inte ha det.

Vänliga hälsningar
Cindy

Mitralis
2012-02-24 22:43
#13

#9 Konisering låter värre än det är. Kort process. För mej så var det helt klart värt det i alla fall. Det kan ju kanske vara värt att prova för dej också Glad

Det var bara myomet det hittade med vul. Tror att de gjorde en konisering bara för att det inte fanns någonting annat kvar att göra.

Det kan ju vara så att du omedvetet spänner dej neröver för att du vet att du kommer att blöda och hjärnan reagerar på faran, fast det inte gör ont av själva blödningen. Detta kanske i sin tur gör att du får ont, som någon typ av träningsvärk eller att det ger ett motstånd/kramp vid samlag. Så om du får väck blödningarna så kanske du blir av med det onda. Fast nu spekulerar jag bara. 
När är det det gör ont? Vid själv samlaget, efter, eller lite nu och då?



Annons:
MrsCecilia
2012-03-06 10:56
#14

TS: Jag tänker på endometrios, för då brukar man blöda i tid och otid och framförallt vid samlag. Det brukar även göra ont då.

Tycker det är viktigt att du hittar en bra gyn som du litar på och kan hjälpa dig.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Anonym
Anonym
2012-03-06 13:21
#15

Har länge funderat över endo, men hade helt ärligt inte en tanke på att det kunde orsaka blödningar vid samlag. Tack, då har jag något att gå vidare med!

Upp till toppen
Annons: