Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 81950 ggr
FridaSimonsson
2011-11-05 17:21

Knöl under huden på insidan av yttre blygdläppen

HEJ!

Låter som jag är stammis ang dessa knölar!

Men första knölen jag hade är nu borta men nu i samband med att den försvann så märkte jag igår en ny jävla knöl som sitter under huden på insidan av yttre blygdläppen. jag är jätte röd och irriterad på bara ena blygdläppen och finns massor av talgkörtlar där också.

När jag stryker över den så känns den inte så märkvärdigt mycket men när jag tar runt den känns den enorm och stenhård ! vad ska jag göra !? !? Den ömmar också..

Annons:
somjagvillvara
2011-11-06 12:02
#1

Gå till ungdomsmottagningen så fort dom öppnar på måndag och be om en gyn tid! Dom ska nog veta vad det ska vara!!

[FruStein]
2011-11-06 14:55
#2

Låter som problem med en talgkörtel, tycker jag. Om du är orolig så gör som #1 tipsar och kolla upp det.

restal
2011-11-06 17:15
#3

ta det lungt… kan vara för att du rör mkt i downtown? Ingen fara.. Cool

FridaSimonsson
2011-11-06 19:18
#4

Tack för alla svar blev genast lugnare :) har bytt till vanliga trosor nu ett tag då string ibland kan hamna fel osv! :) sen smort med tro de eller ej men en salva som jag använder på mina hästar knölen har blivit mjukare så snart spricker den säkert :)

somjagvillvara
2011-11-06 19:58
#5

Men att få upprepande knölar är inte heller bra eller? Kroppen visar ju att något inte är som det ska? Hygien?

FridaSimonsson
2011-11-06 22:24
#6

Duschar varje dag :) den förra var en finne / fett knöl ville bara kolla om det kunde vara Samma men nu har den blivit mjukare och kommer snart gå att klämma :) ger det någon dag iaf :)

Annons:
somjagvillvara
2011-11-07 23:34
#7

Destomer du klämmer desto längre kommer den att vara kvar mer eller mindre. Låt den vara, och gå bort av sig själv! :)

[Tassy]
2011-11-13 02:20
#8

rakar du dig? Det kan vara inåtväxande hårsäckar som blivit inflammerade.

Sweelin
2011-11-14 21:23
#9

#6 Kan vara ph-värdet eftersom du duschar varje dag? Gud varken bra för huden eller håret Förvånad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Tassy]
2011-11-14 21:28
#10

Då vore det nog snarare sannolikt med obalans i underlivet än knölar?

somjagvillvara
2011-11-15 23:10
#11

Förstår inte varför man ska sitta hemma och fundera eller vara orolig när det handlar om knölar. Varför inte bara gå och kolla upp dem? Vi som sitter bakom dessa datorer är inte experter och kan absolut inte avgöra vad det kan vara med enbart beskrivning. 

En doktor/gyn kan inte heller säga säkert vad det kan vara utan se på knölarna. Så gå till någon kunnig, alt. vårcentral och be om att få träffa en gyn för att du har knölar där nere eller så går du till ungdomsmottagningen och gör gyn där. 

Visst du kan ha återkommande knölar som kommer och går, men så ska det inte vara. Om du har rakat dig när nere och det är inflammerade hårsäcker vet inte vi, men det brukar oftast, vara så om man rakar sig där nere. En del får inflammerade hårsäckar jätte lätt och en del inte alls. Borde inte det vara skönt inom dig, att veta av gyn eller läkare att det bara är en inflammerad hårsäck och inte något annat som kommer och går? Det hade jag tyckt i alla fall.

Tycker att du ska kolla upp dig, ditt val men hoppas att du tar till dig från min text.

hus-musen
2011-11-16 14:07
#12

Vad sägs om inflammerad talgkörtel? Eller inflammerad hårsäck, beror ju på vart knölen sitter. Det är inte farligt, men kan göra ont beroende på vart den sitter.
Om du tvättar dig för ofta eller använder uttorkande tvål så kan det bli värre, det är bättre att tvätta med barnolja eller intimolja och låta bli att raka ett tag kanske. Man kan ju använda trimmer som inte skadar huden på samma sätt om man vill ha det kort.

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: