Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 36714 ggr
Kaninisen
2011-05-08 12:26

Blod efter samlag

Märkte nu att det kommit en svag blodfläck på täcket efter inatt. Undrar av ren nyfikenhet vad blodet kan bero på, vi hade inte setts på ett par veckor så det kan inte ha varit att jag var för torr och vi körde inte alls hårt utan relativt lugnt jämfört med tidigare gånger.

Har aldrig varit med om det förr så undrar vad det kan bero på, är det vanligt? Var som sagt inte blod BLOD utan det såg mer ut som utspätt blod, om det var blod dvs.

Annons:
Cindy
2011-05-08 12:40
#1

Svider, kliar eller bränner det i slidmynningen eller inne i slidan? Har du "mensvärk"? Gjorde samlaget ont på något sätt? Det kan lika gärna vara en spricka i slemhinnan som blöder, som en mellanblödning i din menscykel. Har man djupt penetrerande samlag eller om han gjorde hårda stötar så kan man få en lätt blödning från livmoderstappen.

Vänliga hälsningar
Cindy

Kaninisen
2011-05-08 13:19
#2

Svider gör det inte, dock kom han lite djupare än vanligt när jag tänker efter. Nu märkte jag en liten blödning fortfarande med väldigt väldigt tunt blod, skulle kanske kunna vara p-pillrena? Är inne på andra månaden och har för mig att man kunde få lite blödningar då..

[swiss]
2011-05-08 18:29
#3

#2 Ja, det kan vara av p-pillrena. Jag skulle dock tro att det kommer från en spricka i slemhinnan.

Kaninisen
2011-05-08 18:36
#4

#3 Jo jag tror nog också det i och med att blödningen upphört nu. Tack!

Honestyisdead
2011-05-09 00:35
#5

Antagligen P-pillerna, men får du mellanblödningar igen bör du kolla upp det.

Cindy
2011-05-09 02:15
#6

Djup penetration som stöter till livmoderstappen mycket kan framkalla en mellanblödning om slemhinnan i livmodern är tunn. Om man fått självsprickor i slidväggarna av samlaget så svider det oftast en del. Får man sådana ska man tänka på att inte ha samlag förrän slidan är ordentligt våt, eller i alla fall använda glidmedel. Man kan få sprickor lättare om man har en svampinfektion, och vid latexallergi om man använt kondom.

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Kaninisen
2011-05-10 22:18
#7

Om man skulle få blödningar fler gånger, bör man kolla upp det då, eller är det normalt att få blödningar fler gånger?

Honestyisdead
2011-05-11 14:31
#8

#7 mellanblödningar bör man kolla upp.

[Fiction]
2011-05-12 15:45
#9

Jag blödde ofta efter samlag med mitt ex, vilket förmodligen berodde på att han var ganska grov och att jag sprack lite just vid penetrationen. Detta blod brukar vara ganska ljust jämfört med det blod som kan komma när killen kör emot livmodertappen.

Jag gjorde det därför till en vana att använda mig av rikliga mängder glidmedel. Att värma upp ordentligt innan så att du är rejält förberedd, kan också vara ett hett (tihi!) tips. Tungan ute

Om du fortsätter att blöda efter sex, tycker jag att du skall uppsöka en gynekolog och diskutera saken. Vissa preventivmedel kan nämligen göra slemhinnorna känsligare och därmed göra dig mer blödningsbenägen.

Kaninisen
2011-05-12 16:49
#10

#9 Jo det var faktiskt ljusare blod, inte alls mycket heller. Saken var den att vi inte körde hårdare plus att vi "värmt upp" rätt länge innan. Men antar att han kan ha råkat riva mig eller något. Får helt enkelt se hur det går nästa gång! :)

Upp till toppen
Annons: