Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 13695 ggr
Rubiinen
3/7/09, 1:21 PM

Cilest P-piller

Har nu fått nya p-piller, Cilest. Någon som har erfarenhet av dom? Åt tidigare Neovletta men blev så otroligt kissnödig av dom så jag blev tvungen att sluta.

Annons:
Linn
3/10/09, 12:31 PM
#1

Jag har använt dessa men för mig fungerade de inte, jag fick otroliga humörssväningingar. Men alla preventivmedel fungerar ju olika på alla så…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Tixy
3/11/09, 7:25 PM
#2

Har Cilest28 som mitt första preventivmedel, och det är kanon för mig än så länge. Har bara tagit mig igenom en karta hittills. Varken jag, pojkvännen eller familjen har märkt något på mig när det gäller humör eller så.

Det jag och pojken har märkt är att både bröst och rumpa är fastare, me like! ^^

Rubiinen
3/11/09, 10:04 PM
#3

#2 Låter bra! Har snart ätit mina en vecka. Blev så otroligt kissnödig direkt när jag började med Neovletta. Men Cilest verkar funka ! Har inte märkt några humörsvängningar en så länge i alla fall.

Marrsson
3/11/09, 10:25 PM
#4

Hmm jag vet inte om de är schysst mot er nya användare kanske men jag åt dessa piller under ett halvårs tid och drabbades av håravfall. Jag trodde inte att de hade med pillren att göra först men barnmorskan frågade hur allt va och fungerade så sa jag de att jag inte mådde så bra för att jag tappade håret…

Då sa hon att de kunde vara en biverkning, så jag fick sluta med dem. MEN DET VA PÅ MIG! Min ena vännina åt dem och hon hade inga problem.

Men va lite uppmärksamma. Jag menar inte att skrämmas för de finns biverkningar på allt och de är sällan man drabbas.

(sen tappar kvinnor typ helt var 7:de år, helt normalt)

//Marielle

// Marielle

 

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Tixy
3/12/09, 3:40 PM
#5

#3 Vi får hoppas att det håller i sig då. :)

#4 Det låter inge vidare trevligt.
Förvisso finns det ju biverkningar i allt, och framför allt när det är extra hormoner som kroppen ska ta upp. Kollade i bipacksedeln nu, och just håravfall ligger som "mindre vanlig", dvs att det dyker upp hos fler än 1 av 1000 användare, så du hade nog en riktig otur där. :/

Saga85
3/12/09, 9:55 PM
#6

Jag gick på Cilest ett tag, men slutade då jag tror att det var dessa som gav mig migrän. Migrän ligger i min familj, men jag hade själv aldrig haft det tidigare. Drabbades av två attacker på ett par veckor när jag gått på Cilest i knappt ett halvår. Migränen finns dock kvar, 1-2 ggr per år numer, så det har blivit allt glesare mellan dem än när jag gick på Cilest för 5 år sedan.

Annons:
Rubiinen
3/19/09, 1:37 PM
#7

#6 hm.. Jag har haft huvudvärk en/två gånger i mitt liv. Har nu haft huvudvärk i en vecka. jag får huvudvärken runt 10-10.30 på morgonen när jag tagit pillret vid sju. Idag väntade jag till tolv och har inte fått någon huvudvärk än. Hoppas verkligen att det inte är p pillerna då jag blev så grinig av dom förra, riktiga humörsvängningar. Men dom här har varit jättebra, om det inte hade varit för huvudvärken som jag inte är säker på om det är dom. Är sjuk just nu också, ont ihalsen, förkyld och lite feber så de kan sjävlklart vara det också.

anaprincess
3/19/09, 11:22 PM
#8

Åt cilest och min mens slutade inte Förvånad hade det i sammanlagt 100 dagar i streck. Fick neovletta istället och då gick det till sig :)

Tixy
3/31/09, 2:56 PM
#9

Sitter för tillfället och funderar på om min depression (som kommit nu under andra kartan) kan bero på p-pillrena. Den känns inte som dom tidigare, men på något sätt så gör den det ändå.. Obestämd Äh, får fundera lite på det.

hus-musen
3/31/09, 6:35 PM
#10

#9 De är mycket möjligt, finns m¨ånga tjejer som blir deprimerade av p-piller! Jag är en av dem..

Qui dormit, non peccat

 


jess3571
7/6/16, 8:02 AM
#11

Cilest P-piller - http://euroclinix.net Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

Upp till toppen
Annons: